Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3321191
Nikass schreef:Ik neem dus aan dat je echt overlast hebt van die bomen? Of gaat het je om het principe?
Als je echt overlast hebt en het lukt niet om met buurman in gesprek te gaan dan zou ik RB bellen en om advies vragen hoe dit aan te pakken.
Het is wel een hoop gezeur zo'n juridisch geschil, maar ja als je er echt niet mee kunt leven dan is dat maar zo.
Het hoeft niet altijd tot een rechtszaak te leiden.

De Gemeente mag afwijken van de wettelijke norm van 50 cm voor struiken en 2 meter voor bomen.
Ook kan het afhangen of je in een woonwijk zit of meer in buitengebied.
Hier gelden de gewone regels (heb ik nagevraagd én opgezocht) en we zitten niet in het buitengebied.
Rechtsbijstand raadt aan om te gaan praten, brief sturen kan altijd nog...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3321206
- pien - schreef:
Ok, goed om te weten.
Onze gemeente hanteert de geldende regels, gewoon 50 cm en 200 cm.
Ik heb maar éen geval van jurisprudentie kunnen vinden wat op onze situatie leek, is er een site waar ik het best kan zoeken?
Realiseer je je dat die 50 cm geldt vanaf de erfgrens tot het hart van de stam?

Alle uitspraken kun je vinden op https://www.rechtspraak.nl/Uitspraken-en-nieuws

Overigens kun je gewoon aanmelden bij de RB, ook als er alleen advies nodig is en je de communicatie met de buren zelf doet. Dus als je RB hebt zou ik dat doen.
Door Summerditches
#3321207
In ons oude huis stond al een hulst in onze tuin..volgens mij best op goede afstand van de schutting..snap totaal de voorliefde niet voor deze etterletter onder de bomen maar dat is persoonlijk...maar dat ding ging groeien en dus ook door de schutting heen van de buren..
Op een dag kwam ik thuis en toen miste ik een helft van de boom...dan voel je je hoe dan ook wel een beetje gekleineerd ..we gingen best leuk met die buren dus ik vond het ongevraagd nogal een dingetje..

Zo'n hulst verliest hoe dan ook blad.. en dat valt vaak van de boom als het dor / bruin wordt geloof we dan is/wordt dit blad KEIHARD en zijn het gewoon spelden..
De buuf had 2 kleine kindjes en toen die voor de zoveelste keer zo'n blad in hun voet geprikt kregen was ze er ff klaar mee..beetje impuls..maar ik snapte het wel..dus alleen daarom..want ik gok dat je hondjes heb.. ;) moet je dat blad niet in je tuin willen en zou het heerlijk zijn als hij in alle opzichten bij de buurman bleef... ;)
Ik heb nu 600M2 grond en daar staan ook weer 2 hulstbomen..ik heb 2 grote honden maar die komen regelmatig " mank" aanlopen omdat er weer zo'n blad in hun poot zit..
FF los van alle wetten en regels mijn tegen pleidooi voor de hulst ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Neally
#3321208
Als je er iets tegen wilt ondernemen is het echt direct vanaf het begin.
Mijn broer heeft ze ook, ook een smalle tuin. In het midden van zijn eigen tuin.
Geen buur die er last van heeft. Zo kan het ook. Echt jammer dat er met de buur niet te praten valt.
Zo flauw, dat je regels erbij 'moet' halen omdat zijzelf een ander idee hebben.
Hoop dat t allemaal toch goed komt. Sterkte.
Door - pien -
#3321746
Afijn, wat dagen later werd er toch gereageerd op mijn volgende appje en hebben we mekaar gesproken.
Het werd me duidelijk wat grotendeels het probleem is: niet (goed) communiceren. Afgezien daarvan vindt hij dat het struiken zijn hoewel ze zo'n 50 tot 80 cm boven de schutting uit komen ::) En hij liet doorschemeren dat als ik een probleem maak van deze bomen struiken dat ik dan wel kan vergeten dat hij ze gaat snoeien :-X En wie weet zijn er dan andere dingen die ze gaan doen/laten ::) (dat is mijn eigen invulling). De verstandhouding is in die mate om zeep dat alleen buurman en ik elkaar nog spreken. Mevrouw en de kinderen kijken ons met de nek aan >:( Lekker stijlloos.
Wij hebben geen radio aan in de tuin, geen herrie-apparaten. Negen van de tien keer zeggen we niks van herrie/muziek. De tiende keer dus wel. En dan zijn wij de zeikerds :-X

Ik heb (weer) gevraagd of hij wil appen als er herrie aan komt, de tuin is nog lang niet klaar ::) Buurman wil dat wel proberen maar houdt ook een slag om de arm 'ja, ik vergeet het wel 's'... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door