Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320916
Kringloop heeft vaak ook mooie metalen of glazen potten :)

Hier ook een oud huis en muizen rond deze tijd. Wat hier het beste help is kat Sam ::) Is akelig geduldig kan uren doodstil op de uitkijk zitten en pakt ze zodra ze te voorschijn komen. Eet ze vaak ook op tenminste dat denk ik ik wieber hem altijd snel naar buiten als ik hoor dat hij hem heeft. Heb in huis ook nog nooit een muizenlijkje gevonden. Zomers soms wel in de tuin of een halve das ook zo fijn :-X
#3320922
Wat goed werkt zijn de kieren dichtmaken met van die ijzeren schuursponsjes. Maar snap dat je een vrachtwagenlading nodig hebt voor een jaren 30 huis.
Toen de katten nog bij mn ex woonden had ik ook muizen. Ben er niet bang voor maar werd er vreselijk paranoia van toen ze de brutaliteit hadden om gewoon een rondje door mn huis te lopen en ik ze snachts over me heen voelde rennen. :-X
Heb alles in plastic bakken gedaan en mn vuilnis heel goed afgesloten. Ook heb ik klapvallen gebruikt. Jammer de bammer. Moeten ze niet over me heen rennen als ik slaap.
#3320960
Ik ben al 4 weken bezig om 1 muis uit mijn huis te krijgen.
En nee pindakaas vreet het kreng ook niet.
De muis komt doodleuk midden op de dag tevoorschijn en gaat mij dan aan zitten kijken.
Ik heb speciale lokstof gekocht wat in het vangkooitje kan en volgens het ongediertebestrijdingsbedrijf is dat onweerstaanbaar.
Nou na 4 dagen zit hij er nog niet in.
#3320962
Lizzy schreef:Pfft. Nou vandaag dan maar even naar de Action. Ik heb zoveel zooi in die kast staan dat glazen potten 'm niet gaat worden.... Echt wel -tig open pakken met dingen als rijst, pasta, bonen, etc. Tjonge jonge, laat ze lekker bij de kippen blijven, lekker buiten, niet binnen!
Ze zijn er dus als de kippen bij! Die muizen dan..... ;D
#3320974
vandaag 'maar' 3 muizen gevangen. Een muis eet ca 3 tot 5 gram per dag en dat kunnen ze zelfs halen uit de drukinkt van de kranten. Dus hoe schoon ik de boel ook zou maken, ze vinden altijd wel genoeg te eten.
Bij ons is de oorzaak van de muizenplagen dan ook de regen en kou. Ze komen hier gewoon schuilen en als er eten in de buurt is, is dat alleen maar meegenomen. Tegenhouden is in een oude boerderij onmogelijk. We hebben het geprobeerd door kieren te vullen met oude schroeven, spijkers en glasscherven en dat met purschuim vast te kitten. Maar ook daar vreten ze zich doorheen. Het enige wat erop zit is accepteren en proberen alles zo schoon mogelijk te houden.
#3321002
Lizzy schreef:Dit is een arbeidershuisje uit 1935, een kier al kier. Daar kun je echt 100 flessen Pur in leegspuiten ;D

Ik heb nu plastic bakken genomen maar zei al tegen Leo "daar gaan ze doorheen knagen" maar ik heb daar al een mooie metalen grote broodtrommel gezien voor weinig dus als ze er toch doorheen knagen, gaan we die maar kopen.
:cool: maar je hoeft alleen maar de juiste kieren te doen :biggrin2:
Ons eerste huisje was uit 1906, nooit een muis binnen. Ons volgend was uit halverwege de jaren 60, daar had ik Jerry op een gegeven moment op zolder. Ik had wel al vaker muizen horen lopen, tussen de vloer en de zolder. Maar op een gegeven moment lag er een grote zak met zonnebloempitten voor de koolmezen e.d. op zolder. En ik hield die zak wel in de gaten, je weet maar nooit. En ja hoor, op een goede dag zag ik dat er een gat in de zak was gemaakt. Na de zolder afgezocht te hebben bleek dat Jerry (zo noemden we hem) alleen naar binnen zou kunnen komen door een kleine opening waar de verwarmingsbuis door de vloer liep. Dus die werd dichtgemaakt. Die muis heeft nog dagen geprobeerd daar doorheen tekomen. Het geknaag was oorverdovend. Dus telkens maar weer even stampen op de vloer daarboven. Na drie dagen was het eindelijk stil. Maar enige tijd later ging ik naar zolder om mijn winterlaarzen te halen. Bleken beide laarzen een handvol zonnebloempitten te bevatten! Die muis had een voorraadje aangelegd! Er stonden nog meer schoenen op zolder. Dus ik ging alle schoenen af. In zowat de helft bleek een voorraadje te zitten. We hadden ernstig te doen met Jerry muis want die was zijn hele wintervoorraad kwijt! Dat beestje had het helemaal voor elkaar, totdat wij er aan te pas kwamen. Maar, nog later, ging manlief achter het schot om de kerstboom tevoorschijn te halen. Hij had daar ook nog een droogloopmat liggen, in reserve. Op die mat lagen zonnebloempitpelletjes, en vleugels van dagvlinders. Daar had hij dus lekker veilig zitten eten. En niet alleen van de pitjes, maar ook de op zolder overwinterende vlinders had hij genuttigd ::)
#3321016
Hier aten de muizen vroeger kattenbrokken... ::) Kleintje vond die veel lekkerder omgezet in muis als ze die dan opat. :biggrin2:

Nu heb ik weer ratten onder het kippenhok. :(
Kunnen ze niet elders gaan wonen, er zit echt niet anders op dan vallen zetten en ik heb daar zó'n hekel aan!
Blijkbaar helpen mn katten daar ook niet tegen. Maar ja, met deze kou zijn ze meer binnen dan buiten natuurlijk...
Tegen ratten helpen dan weer teckels, heb ik gehoord. :biggrin2:
#3321017
pearlsofpassion schreef:Hier aten de muizen vroeger kattenbrokken... ::) Kleintje vond die veel lekkerder omgezet in muis als ze die dan opat. :biggrin2:

Nu heb ik weer ratten onder het kippenhok. :(
Kunnen ze niet elders gaan wonen, er zit echt niet anders op dan vallen zetten en ik heb daar zó'n hekel aan!
Blijkbaar helpen mn katten daar ook niet tegen. Maar ja, met deze kou zijn ze meer binnen dan buiten natuurlijk...
Tegen ratten helpen dan weer teckels, heb ik gehoord. :biggrin2:
Hmm, mijn teckel heeft nooit een rat gevangen. Zelfs geen muis. Dan kan je beter een Terrier nemen.
#3321021
Margot schreef:Ik ben al 4 weken bezig om 1 muis uit mijn huis te krijgen.
En nee pindakaas vreet het kreng ook niet.
De muis komt doodleuk midden op de dag tevoorschijn en gaat mij dan aan zitten kijken.
Ik heb speciale lokstof gekocht wat in het vangkooitje kan en volgens het ongediertebestrijdingsbedrijf is dat onweerstaanbaar.
Nou na 4 dagen zit hij er nog niet in.
Ik wil mijn kleine draak best langs sturen hoor :biggrin2:
#3321024
Angelique schreef:Katten zijn echt de beste remedie tegen muizen :biggrin2:

Hier geen last meer van muizen, in huis heb ik ze hier sowieso nooit gehad. Vorige huis wel. Daar had ik ooit eens een muizenaanval op zolder, stond niks eetbaars, dus hebben ze zich tegoed gedaan aan het behang.


Hier lagen alle vier de katten op de werkbank in de schuur . Daar hadden we dus muizen
De Russels waren gelukkig minder lui :biggrin2:
#3321028
Margot schreef:Ik ben al 4 weken bezig om 1 muis uit mijn huis te krijgen.
En nee pindakaas vreet het kreng ook niet.
De muis komt doodleuk midden op de dag tevoorschijn en gaat mij dan aan zitten kijken.
Ik heb speciale lokstof gekocht wat in het vangkooitje kan en volgens het ongediertebestrijdingsbedrijf is dat onweerstaanbaar.
Nou na 4 dagen zit hij er nog niet in.
Gebakken bloem in boter deed het bij ons altijd goed.
#3321029
pearlsofpassion schreef:Hier aten de muizen vroeger kattenbrokken... ::) Kleintje vond die veel lekkerder omgezet in muis als ze die dan opat. :biggrin2:

Nu heb ik weer ratten onder het kippenhok. :(
Kunnen ze niet elders gaan wonen, er zit echt niet anders op dan vallen zetten en ik heb daar zó'n hekel aan!
Blijkbaar helpen mn katten daar ook niet tegen. Maar ja, met deze kou zijn ze meer binnen dan buiten natuurlijk...
Tegen ratten helpen dan weer teckels, heb ik gehoord. :biggrin2:
Husky’s helpen ook tegen ratten. Maar ja die ‘helpen’ ook tegen katten :-X :-\ en kippen, vrees ik ;)
#3321030
hier heb ik ze destijds uitgeroeid met fretten. gekocht van een jager.
alleen de lucht was al voldoende om de muizen weg te krijgen en de fretjes liepen mss een uurtje los in huis per dag, verder woonden ze buiten. maar die beestjes konden overal bij. beter dan een kat.
mss kun je er eentje lenen ergens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door