Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320798
Vanmorgen zit ik in alle vroegte lekker koffie te drinken. Hoor ik ineens geknaag. Ik check alle 4 de honden, of zij iets geks aan het doen zijn. Nee, liggen te slapen. Vond het geluid toch verdacht uit de voorraadkast komen.... Dus ik loop naar de kast, gooi de deur open, zie niks maar hoor daarna ook geen geknaag meer. Leo komt beneden en ik zeg "we hebben muizen in de voorraadkast, ik hoorde ze vanmorgen knagen". Haal ik alles dat er in de kast staat eruit: het enige dat aangevreten is is de zak met basterd suiker! De rest (rijst, mais, lijnzaad, pasta, noodles, paneermeel, bonen, linzen, meel, rozijnen) is allemaal ongemoeid gebleven, ze hebben zich alleen te goed gedaan aan de suiker.

Nou, ben je dan dom?!?

Maar goed, nu moet ik dus een list verzinnen om familie muis duidelijk te maken dat ze binnen ongewenst zijn :g:
#3320817
Pfft. Nou vandaag dan maar even naar de Action. Ik heb zoveel zooi in die kast staan dat glazen potten 'm niet gaat worden.... Echt wel -tig open pakken met dingen als rijst, pasta, bonen, etc. Tjonge jonge, laat ze lekker bij de kippen blijven, lekker buiten, niet binnen!
#3320859
Tanna schreef:Bij mijn schoonmoeder hadden ze zich zelfs door massieve blokken zeep geknaagd, van die keiharde Oost-Duitse zeep. Je kon je er niet eens mee wassen, maar de muizen vonden het heerlijk! En inderdaad, plastic was ook geen belemmering.
Mhmm, ik moet dan toch misschien nog maar eens gaan checken of de spitsmuis zich niet stiekum ergens door plastic heen heeft geknaagd... Paar weken terug rook ik een spitsmuis in de trapkast en er was een pak crackers aangeknaagd, pakken crackers, koekjes en zakken chips verplaatst en de dingen die in plasticbakken zitten laten staan. Overigens ruik ik geen spitsmuizen meer, dus ik dacht, die is weer vertrokken. Misschien hulp van Ko inschakelen, die is dol op muisjagen...
#3320874
eelke schreef:Denk het niet, maar dan moet je ze wel hermetisch afsluiten want ze kunnen door elk kiertje.

De onze zat in het tv kastje. Da's ook dom want daar is helemaal geen eten ;D
Maar misschien was het wel een lekker warm plekje voor een holletje. ::) Muizen hebben meer nodig dan alleen maar eten.

En ja ze knagen door plastic. Plastic deksel van koelkastbakjes/voorraaddoosjes zijn geen probleem.

Als je er van af wil komen binnenshuis kan je het beste zoeken door welk kiertje of gaatje ze naar binnen komen en dat goed dichtmaken.
#3320891
pike schreef:Maar misschien was het wel een lekker warm plekje voor een holletje. ::) Muizen hebben meer nodig dan alleen maar eten.

En ja ze knagen door plastic. Plastic deksel van koelkastbakjes/voorraaddoosjes zijn geen probleem.

Als je er van af wil komen binnenshuis kan je het beste zoeken door welk kiertje of gaatje ze naar binnen komen en dat goed dichtmaken.
Inderdaad, alles helemaal dicht zien te krijgen, dat is echt nodig.
#3320903
en een live trap met een klodder pindakaas....mjammie voor muizen.
ze komen niet door glas, en je kunt het ook nog bewaren in van die grote plastic opberg boxen.
er mag nu even niks eetbaars rondslingeren. ook geen kruimels, en denk ook aan de prullenbak.
hopelijk roept ie niet zijn vriendjes.......
#3320908
pike schreef:Maar misschien was het wel een lekker warm plekje voor een holletje. ::) Muizen hebben meer nodig dan alleen maar eten.

En ja ze knagen door plastic. Plastic deksel van koelkastbakjes/voorraaddoosjes zijn geen probleem.

Als je er van af wil komen binnenshuis kan je het beste zoeken door welk kiertje of gaatje ze naar binnen komen en dat goed dichtmaken.
Dit is een arbeidershuisje uit 1935, een kier al kier. Daar kun je echt 100 flessen Pur in leegspuiten ;D

Ik heb nu plastic bakken genomen maar zei al tegen Leo "daar gaan ze doorheen knagen" maar ik heb daar al een mooie metalen grote broodtrommel gezien voor weinig dus als ze er toch doorheen knagen, gaan we die maar kopen.
#3320914
Lizzy schreef:Dit is een arbeidershuisje uit 1935, een kier al kier. Daar kun je echt 100 flessen Pur in leegspuiten ;D
En door Pur knagen ze ook heen :o

Volgens mij helpt echt alleen het dichtmaken van gaten en kieren, want ook al valt er niets te eten, dat vinden ze elders wel (vogelzaad buiten etc) en daarna komen ze lekker terug naar hun holletje.. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door