Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3321041
pike schreef::cool: maar je hoeft alleen maar de juiste kieren te doen :biggrin2:
Ons eerste huisje was uit 1906, nooit een muis binnen. Ons volgend was uit halverwege de jaren 60, daar had ik Jerry op een gegeven moment op zolder. Ik had wel al vaker muizen horen lopen, tussen de vloer en de zolder. Maar op een gegeven moment lag er een grote zak met zonnebloempitten voor de koolmezen e.d. op zolder. En ik hield die zak wel in de gaten, je weet maar nooit. En ja hoor, op een goede dag zag ik dat er een gat in de zak was gemaakt. Na de zolder afgezocht te hebben bleek dat Jerry (zo noemden we hem) alleen naar binnen zou kunnen komen door een kleine opening waar de verwarmingsbuis door de vloer liep. Dus die werd dichtgemaakt. Die muis heeft nog dagen geprobeerd daar doorheen tekomen. Het geknaag was oorverdovend. Dus telkens maar weer even stampen op de vloer daarboven. Na drie dagen was het eindelijk stil. Maar enige tijd later ging ik naar zolder om mijn winterlaarzen te halen. Bleken beide laarzen een handvol zonnebloempitten te bevatten! Die muis had een voorraadje aangelegd! Er stonden nog meer schoenen op zolder. Dus ik ging alle schoenen af. In zowat de helft bleek een voorraadje te zitten. We hadden ernstig te doen met Jerry muis want die was zijn hele wintervoorraad kwijt! Dat beestje had het helemaal voor elkaar, totdat wij er aan te pas kwamen. Maar, nog later, ging manlief achter het schot om de kerstboom tevoorschijn te halen. Hij had daar ook nog een droogloopmat liggen, in reserve. Op die mat lagen zonnebloempitpelletjes, en vleugels van dagvlinders. Daar had hij dus lekker veilig zitten eten. En niet alleen van de pitjes, maar ook de op zolder overwinterende vlinders had hij genuttigd ::)
Ik heb terstond medelijden met Jerry :'(

Je zou kinderverhalen moeten gaan schrijven, serieus! Ik heb er helemaal beeld bij... Ahhh, arme Jerry.... Denk dat ik voor mijn Jerry vandaag maar wat lekkers neerleg. Iets met suiker :biggrin2:
#3321042
Angelique schreef:Katten zijn echt de beste remedie tegen muizen :biggrin2:

Hier geen last meer van muizen, in huis heb ik ze hier sowieso nooit gehad. Vorige huis wel. Daar had ik ooit eens een muizenaanval op zolder, stond niks eetbaars, dus hebben ze zich tegoed gedaan aan het behang.
En dat vinden mijn honden dan weer heel leuk, katten ;D
#3321100
Lizzy schreef:Ik heb terstond medelijden met Jerry :'(

Je zou kinderverhalen moeten gaan schrijven, serieus! Ik heb er helemaal beeld bij... Ahhh, arme Jerry.... Denk dat ik voor mijn Jerry vandaag maar wat lekkers neerleg. Iets met suiker :biggrin2:
Hahaha ik vond het ook zo sneu. Dacht dat beestje lekker warm met een vol buikje de winter door te komen. Alles in een klap weg :( Dus...
in de vloer van de zolder zat een luikje. Boven de plek waar je beneden een lamp aan het plafond kon hangen. Zo kon je daar goed bij het elektra komen. Dus dat luikje opgetild, wat pitjes onder de vloer gelegd, luikje dicht :biggrin2:
#3321105
Lizzy schreef:Ik heb terstond medelijden met Jerry :'(

Je zou kinderverhalen moeten gaan schrijven, serieus! Ik heb er helemaal beeld bij... Ahhh, arme Jerry.... Denk dat ik voor mijn Jerry vandaag maar wat lekkers neerleg. Iets met suiker :biggrin2:
Kinderverhaaltjes...over hoe een muisje helemaal gelukkig was omdat ze nu samen met haar babietjes de hongerwinter zou gaan overleven. Een lekkere warme zolder, met ook nog genoeg lekkere pitjes te eten. Zoveel dat ze ook nog wel een ander dakloze moeder zouden kunnen uitnodigen. Hoe op een dag de doorgang dichtzat, hoe hard mama er ook aan knabbelde. Maarja, net als ze grip had viel ze naar beneden door de aardschokken die van bovenaf kwamen. En de kindertjes maar wachten op het "en ze leefde nog lang en gelukkig". Maar meer dan....en toen verhongerde moeder muis met haar babietjes in de stinkende kou kwam het verhaaltje niet ::)

Kinderhater ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#3321111
Angelique schreef:Kinderverhaaltjes...over hoe een muisje helemaal gelukkig was omdat ze nu samen met haar babietjes de hongerwinter zou gaan overleven. Een lekkere warme zolder, met ook nog genoeg lekkere pitjes te eten. Zoveel dat ze ook nog wel een ander dakloze moeder zouden kunnen uitnodigen. Hoe op een dag de doorgang dichtzat, hoe hard mama er ook aan knabbelde. Maarja, net als ze grip had viel ze naar beneden door de aardschokken die van bovenaf kwamen. En de kindertjes maar wachten op het "en ze leefde nog lang en gelukkig". Maar meer dan....en toen verhongerde moeder muis met haar babietjes in de stinkende kou kwam het verhaaltje niet ::)

Kinderhater ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Vanwege de schrijfstijl Angelique, vanwege de schrijfstijl ;D ;D
#3321119
Lizzy schreef:Zijn de meeste sprookjes niet eigenlijk heel eng of sadistisch? Rood kapje en de boze wolf. Ook super gezelli :biggrin2:
Ja en wat dacht je van Britse kinderrijmpjes. Deze bv over schattige muisjes...

Three blind mice. Three blind mice.
See how they run. See how they run.
They all ran after the farmer's wife,
Who cut off their tails with a carving knife,
Did you ever see such a sight in your life,
As three blind mice?[2]
#3321123
Siberienne schreef:Ja en wat dacht je van Britse kinderrijmpjes. Deze bv over schattige muisjes...

Three blind mice. Three blind mice.
See how they run. See how they run.
They all ran after the farmer's wife,
Who cut off their tails with a carving knife,
Did you ever see such a sight in your life,
As three blind mice?[2]
Schattig kinderversje :-X :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#3321156
Angelique schreef:Kinderverhaaltjes...over hoe een muisje helemaal gelukkig was omdat ze nu samen met haar babietjes de hongerwinter zou gaan overleven. Een lekkere warme zolder, met ook nog genoeg lekkere pitjes te eten. Zoveel dat ze ook nog wel een ander dakloze moeder zouden kunnen uitnodigen. Hoe op een dag de doorgang dichtzat, hoe hard mama er ook aan knabbelde. Maarja, net als ze grip had viel ze naar beneden door de aardschokken die van bovenaf kwamen. En de kindertjes maar wachten op het "en ze leefde nog lang en gelukkig". Maar meer dan....en toen verhongerde moeder muis met haar babietjes in de stinkende kou kwam het verhaaltje niet ::)

Kinderhater ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

;D ;D ;D Jij kan het veel beter ;D ;D ;D ;D

Siberienne schreef: Ja en wat dacht je van Britse kinderrijmpjes. Deze bv over schattige muisjes...

Three blind mice. Three blind mice.
See how they run. See how they run.
They all ran after the farmer's wife,
Who cut off their tails with a carving knife,
Did you ever see such a sight in your life,
As three blind mice?[2]
:-X :-X Die engelsen waren altijd al een stelletje rare :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door