Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3321476
Met een hoge staart maak je jezelf als hond ‘zichtbaar’ maar meer dan alleen voor ‘t zicht. Honden geven dan namelijk ook veel meer geur vrij, heb ik wel eens gelezen. Als ik naar mijn meneren kijk, gaat de staart bij het zien van een andere hond juist vaak eerst omlaag, pas als ze zien wie het is (bekend, onbekend, vriend, vijand)gaat de staart omhoog, of bv strak naar links of blijft een enkele keer ook weleens laag.

En dan soms strak, hoe kwispel, lage kwispel, grote uitslag, kleine, snel, langzaam, Mn naar links of Mn naar rechts. Hoe breder een hond kwispelt, hoe groter hij ook zijn geur maakt.

Ik denk dat honden die ‘de sjaak’ zijn soms tegenstrijdige signalen afgeven (ambivalent gedrag) ze maken zich groot maar zijn onzeker en dat andere honden dan denken ‘Ha, die kan ik hebben, die kan ik aan’. Terwijl echte zelfzekere honden dan helemaal niet nodig hebben. En die zullen zo’n hond juist vaak negeren. Zou dat kunnen? Janouk was soms wel zo; zelf onzeker maar als een andere hond dat nog erger was, erop willen duiken, de etterbak. Chenak, meneer zelfzeker, had dat niet nodig...

Hier is een leuk stukje over de richting van de kwispel en de betekenis ervan;
https://news.nationalgeographic.com/new ... from-dogs/
#3321477
Ja, dat deed Gijs. Die was echt echt echt echt bang van het pupje van mijn zusje van nog geen 2 kilo (als hij door het klepraampje naar buiten had gekunnen had hij het gedaan). Die kon je op zich dus best een mietje noemen. Maar áls hij dan door had dat een andere hond bang was, geïntimideerd door zijn grootte of zwarte kop, dan werd hij een etter; dan ging hij letterlijk over die hond heen staan 'kijk mij lekker groter zijn nènènè'.

Joep doet dat niet. Die is echt gewoon lief. Ik was laatst helemaal trots dat hij een keer gromde omdat hij omver werd gebeukt door een Duitse dog! Beetje jammer alleen dat de hond in kwestie doof is ;D
#3321482
Maci is meer van het zelfzekere tiep, die kijkt de meeste niet eens aan , lucht zijn ze voor hem :biggrin2:
Op vakantie stond er een puber hem uit te dagen, blaffen rond zijn liggende lijf dringen, hij keek niet eens op ;D ;D toen had die puber ook zoiets van asjemenou ? ;D
Soms is ie het wel zat en is ie klaar met een correctie van een fractie van een seconde. .. En klaar is het. En toch heeft ie hier thuis niks te vertellen raar is dat he.
Hij begint wel ouder te worden merk wel dat zelf zekerheid dan afneemt.
#3321917
Lizzy schreef:Wat een ongelofelijke mafklapper:



Dan doe je verdorie wat je moet doen (je Am Staff netjes aan de lijn), krijg je dit. Echt he, mensen met honden zijn gemiddeld meer dan verschrikkelijk >:( >:( >:(
Wat een k*t hondje en stomme eigenaresse zeg!
Ik denk dat ik dat beestje een schop gegeven had. (niet te hard en zeker niet met de punt van de schoen, maar genoeg dat hij afstand houdt)
Respect voor de eigenaresse van de stafford, dat ze zo netjes blijft!!
#3321947
Border Bandit schreef:Wat een k*t hondje en stomme eigenaresse zeg!
Ik denk dat ik dat beestje een schop gegeven had. (niet te hard en zeker niet met de punt van de schoen, maar genoeg dat hij afstand houdt)
Respect voor de eigenaresse van de stafford, dat ze zo netjes blijft!!
We denken al snel , wat een k*thondje . Maar ook een kleine k*tkeffer behoor je op te voeden . Al denken velen hier helaas anders over :-X
Als mijn kleine hond op die grote af durft dan is dat stoer , hij staat zijn mannetje wel hoor , kijk maar . dat is helaas hetgeen wat ik vaak hoor :-X
Maar oh wee als de grote hond hap zegt . En dan ook nog eens een gevaarlijke herder is , dan krijgt die valse Herder de schuld
En natuurlijk kan het helemaal geen kwaad als ie een fietser in zijn kuiten hapt , hij is maar klein
Heeft ie gehapt , ach het zal wel meevallen hij is maar zo klein
Mensen met dergelijke k*tkeffers hebben geen flets idee dat ze anderen ontzettend tot last kunnen zijn
Mensen zien ook niet dat hun kleintje ook vaak uit onzekerheid zo reageert , maar dat kan ook niet anders , als het hondje ten alle tijde zijn eigen gang kan gaan en overal losloopt
#3321987
Border Bandit schreef:O sorry, verkeerd geformuleerd. Het hondje gedraagt zich niet netjes, dat wil inderdaad niet zeggen dat het een rot-hondje is.
Mijn formulering was wat kort door de bocht.
Desalniettemin kan de eigenaresse nog heeeeel veel leren...
We roepen allemaal wel eens "wat een K hond" toch
#3321989
Lizzy schreef:We roepen allemaal wel eens "wat een K hond" toch
Euhmmm...
Wij hadden vroeger in een rustige straat in de buurt zo'n wit kef-geval, die je aan je kuiten van je fiets probeerde te sleuren, en je daarvoor met gemak de halve straat door achtervolgde. :-X
En die noemden wij ' die rat'. :sofa:

Het was ook wel bloedirritant, en als we nog klein waren durfden we gewoon niet langsrijden. Laat staan wandelen...
#3322007
Nou ik kwam net ook wel een stel stoeptegels tegen hoor ;D twee mannen, 1 met labrador, 1 met boxer. Ik loop achter ze, ik loop op een normaal tempo, zij slenteren wat. Ze hadden me al gezien want ze lijnden netjes hun honden aan toen ik ze in de verte zag (Joep loopt aan de flex).

Op een gegeven moment ben ik dus op een meter of 15 van ze, signaleren hun honden ons, Labrador gaat liggen, Boxer gaat zitten, midden op het pad en verder gebeurd er niks, hun lijnen hangen gewoon slap en de bazen kijken een beetje appelig. Ik kom steeds dichterbij en vraag, mogen ze kennismaken? (aangezien dat ook bijna niet anders kon, want ze staan naast elkaar op dat pad dus anders zou ik door de bosjes eromheen moeten). Ja maar dat zal niet meevallen, waarop de boxer naar ons toe begint te trekken. Dus ik zeg, oh, maar hij is wel wat gewend (aan lomp en blij gedrag, denkende aan Gijs). Krijg ik het antwoord, jaa maar niet als hij in zijn nek gebeter wordt hé! Uhhhh nee, dan lopen we maar gewoon door ja.

Jeetje, maar dan ben je toch ook een ei, als je een hond hebt die andere bijt, om dan een aankomende hond midden op een pad op te gaan wachten. Sjonge.
#3322008
Och, hopeloos he!?

Ik had een hond die niet met reuen kon (tenzij ze zich direct onderwierpen :P ). Hij luisterde goed en was aangelijnd. Laat een vrouw haar hond uit de auto stuiteren, los natuurlijk. Ik zeg zoals altijd: mijn hond vecht met reuen. In de veronderstelling dat ze ervoor zorgt dat haar hond niet naar de mijne komt.

Antwoord ze: de mijne ook!
En laat zo haar hond op de mijne knallen!?!?

Ik werd boos en ze antwoordde: wat zeur je nou, je zegt toch dat jouw hond ook vecht!

Zucht...
#3322013
Border Bandit schreef:Och, hopeloos he!?

Ik had een hond die niet met reuen kon (tenzij ze zich direct onderwierpen :P ). Hij luisterde goed en was aangelijnd. Laat een vrouw haar hond uit de auto stuiteren, los natuurlijk. Ik zeg zoals altijd: mijn hond vecht met reuen. In de veronderstelling dat ze ervoor zorgt dat haar hond niet naar de mijne komt.

Antwoord ze: de mijne ook!
En laat zo haar hond op de mijne knallen!?!?

Ik werd boos en ze antwoordde: wat zeur je nou, je zegt toch dat jouw hond ook vecht!

Zucht...
Jawat zeur je nou? :biggrin2:

:-X :o :o :o :-X Nou je had met haar wel de hoofdprijs te pakken qua ontbreken van hersencellen zeg.
#3322113
Nou, mijn duit in het zakje (vooral om mijn boosheid weg te schrijven >:( :-[ ):
Kom met zowel pup als trauma York, beide aan uitlooplijn, op B-weggetje door bos langs vrijstaand huis. Meneer komt net terug van wandeling met Mastiff, staat bij tuinhekje (denk in brievenbus te rommelen). Ik zie de hond, houd al in maar te laat: Meneer ziet het niet gebeuren dat zijn hond mijn honden ziet en grommend en blaffend de weg over rent, op weg naar mijn gillende, uitwijkende en doodsangst uitstaande hondjes formaat klein.
Meneer rent ook weg over, probeert hond te grijpen, ondertussen zegt hij dan wel 'Sorry mevrouw'.
Tja, ik ben lichtelijk oververmoeid en gestrest, zit in derde dag kuur Panacur i.v.m. Giardia, al twee pittige dagen achter de rug van schoonmaken, ontsmetten enz., dit was ons eerste uitje naar het bos sinds drie dagen, dus had ik normaal volstaan met zwijgend doorgaan, kon ik nu niet de beheersing opbrengen. Duidelijk gemaakt dat ik het echt niet vond kunnen, mijn hondjes over de rooie van angst omdat hij zijn hond niet vasthield.
Reactie van meneer: Ik moest naar mezelf kijken want ik had mijn honden ook niet onder controle... :-X :???: :???: :???:
Nee meneer, daarom heb ik ze ook aan de lijn; buiten dat: Wie heeft een hond onder controle die doodsangsten uitstaat?? De lijnen zaten om de bomen heen gedraaid die langs de weg stonden, in hun angst weg te komen.
Maar meneer was al op eigen terrein, gaf hij aan, dus de hond mócht daar los. Meneer, de hond rent over de -openbare- weg heen, los. Mijn honden zitten vast aan de lijn, kunnen geen kant op, maar uw hond loopt los en valt aan. Nee, dat zag ik verkeerd, mijn honden waren niet onder controle...

Ik heb wijkagent ingeseind en wordt teruggebeld. Wil daar nog vele malen langs kunnen, zonder de angst dat mijn hondjes gegrepen worden >:( Buiten dat: de arrogantie van zo iemand, uiteraard veel vrijheid gewend dus zijn hond mag, maar aangelijnde honden die langs zijn huis blieven te lopen mogen daar niet komen als zijn hond toevallig zich daar bevindt :-X
#3322208
Even vanuit mijn vak reagerend, heeft de hond daadwerkelijk aangevallen?
Is de hond gestopt door de eigenaar voordat dit ging gebeuren?
Of kwam de hond alleen grommend en blaffend op jullie af rennen?
Waarom vraag ik dit, op zich kan een wijkagent niets meer dan alleen maar bemiddelen in deze.
En de man een advies geven.
Er is verder nog niets gebeurd waar de politie iets in kan betekenen anders dan een adviserende en bemiddelende rol.
Misschien een idee, voordat je de de wijkagent op hem afstuurt om eerst zelf eens te gaan praten met de man, zonder de hondjes erbij.
Vaak zijn het emoties die hoog oplopen in zo een situatie van beide kanten waardoor niemand meer normaal kan reageren.
Mogelijk is de man ook geschrokken, gezien het feit hij nog netjes sorry zei.
Als jij dan, logischerwijs, geschrokken en emotioneel reageert kan dat verkeerd overkomen en heb je een conflict.
Mijn twee centen, mits er verder niks anders dan dit is gebeurd, ga eens praten met de man op een rustig moment.
Hele grote kans dat je het op die manier prima op kan lossen.
Een wijkagent kan altijd nog.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door