Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320940
Cindy de Wolf schreef:Ik begrijp hem denk ik wel. Als iedereen de normale, zoals het gros van de bp'ers erover denkt, hanteert, hadden we geen losloop en aanlijngebieden. Dan stond alles peace en vree naast elkaar. Ik ben het ook zat en ik kies er dus soms bewust voor om mijn honden wel los te laten in aanlijngebied MAAAR ze lopen wel binnen 5-15m, bij iedere wandelaar worden ze bij mij geroepen, in de berm gezet en blijf. Geen gejaag. Met als gevolg dat ik vaak hoor;oh dank je wel deed iedereen dat maar zo dan hebben we er geen moeite mee...de enkele boa die ik tegen kom, tsja soms boete vaak niet. Dit doe ik omdat ik de overvolle losloopgebieden met alle te risico's baggerzat ben.
Maar waar loop jij dan in hemelsnaam Cindy? Ik kan echt uren door Haagse bossen losloopbossen lopen zonder een hond of HUS tegen te komen.
#3320941
Lizzy schreef:Maar waar loop jij dan in hemelsnaam Cindy? Ik kan echt uren door Haagse bossen losloopbossen lopen zonder een hond of HUS tegen te komen.
Ik liep altijd in Laan van Poot, Meer en Bos, soms Clingendael, Puinduinen, Overvoorde. Het haagse bos vind ik niet prettig met alle fietspaden er doorheen. En daarnaast is het voor mij heel erg rot aanrijden. Als jij in die hoek loopt kan je ook eens kijken naar Bakkershagen.

Nu loop ik veelal in een poldergebied tussen Delft en R'dam (niet zijnde bij KC Delft, daar loop ik nog wel in de namiddag in het weekend) of diep "s Gravenzande/Hoek van Holland in. En dan 2 a 3 keer per dag. Soms bij de reddingsbrigade bij Ter Heijde.

Of je hussen tegenkomt zal ook afhangen van je wandeltijdstip wat bij mij dus door mijn werk altijd hetzelfde is als dat zij de middagronde lopen rond rondom 13.00-13.30.
#3320942
Cindy de Wolf schreef:Ik liep altijd in Laan van Poot, Meer en Bos, soms Clingendael, Puinduinen, Overvoorde. Het haagse bos vind ik niet prettig met alle fietspaden er doorheen. En daarnaast is het voor mij heel erg rot aanrijden. Als jij in die hoek loopt kan je ook eens kijken naar Bakkershagen.

Nu loop ik veelal in een poldergebied tussen Delft en R'dam (niet zijnde bij KC Delft, daar loop ik nog wel in de namiddag in het weekend) of diep "s Gravenzande/Hoek van Holland in. En dan 2 a 3 keer per dag. Soms bij de reddingsbrigade bij Ter Heijde.

Of je hussen tegenkomt zal ook afhangen van je wandeltijdstip wat bij mij dus door mijn werk altijd hetzelfde is als dat zij de middagronde lopen rond rondom 13.00-13.30.
Met hoeveel honden loop jij zelf?
#3320946
Lizzy schreef:Ik merk wel dat irritante andere hondeneigenaren meer opvallen dan als je zelf met 1 of 2 honden loopt. Je bent dan zelf toch flexibeler, sneller, etc. als met vier.
Oh nee dat is niet mijn ervaring. Door de angstangressie van Smokey en door een bevriende GT heb ik nog zoveel beter leren lezen dat ik ruim van tevoren al kan inschatten hoe/wat. En die van mij kennen heel goed; Jongens deze kant, dat geld voor allemaal dat we dan subiet een andere kant op gaan. En als het dan toch fout dreigt te gaan; hond komt alsnog op ons afrennen over 50-100m stuur ik Misty en Revy voorop, Smokey wordt opgetild en dan maar hopen dat het goed afloopt. Tot nu toe wel op een schermutseling na.
#3320947
Lizzy schreef:Maar komt je antipathie voor dit filmpje dan niet daar vandaan, dat je zelf ook iemand bent die zijn honden los laat daar waar het niet mag? Ik rijd ook graag 160 km per uur maar het mag niet, dus doe ik het niet. Ik vind aanlijnen = aanlijnen en ik begrijp je reactie eerlijk gezegd ook niet goed.
Ik begrijp hem wel. Over het losloopgebied hier in de buurt in NL, wordt door de hondenschoolinstructrice zelfs gezegd, als je een hond wil met een trauma moet je echt daarheen.
En als ik velen van jullie hoor over de losloopgebieden is dit niet het enige losloopgebied waar het er zo aan toe gaat. Nou moet ik toegeven dat ik het ook echt maar een klein en heel druk losloopgebied vind, krijg je als je een van de weinige bent in de omgeving. Maar zelfs stabiele Maci liep er trauma's aan op.
Dus dat he dan met inachtneming van alle fatsoen normen je hond ergens anders los laat lopen begrijp ik dus ergens wel :-\ Waar we gisteren zijn geweest zou Maci ook loslopen, maar wel hij ons gehouden of ff aangelijnd worden zo gauw we anderen tegenkomen, net zoals de rest deed toen ze ons tegenkwamen.
#3320948
Lizzy schreef:Maar waar loop jij dan in hemelsnaam Cindy? Ik kan echt uren door Haagse bossen losloopbossen lopen zonder een hond of HUS tegen te komen.
Loop je 5000x hetzelfde rondje of is het losloopgebied bij jullie zo groot? :o
Want ik heb serieus nog nooit zo'n groot losloopgebied gezien waar wij dan allemaal gewoond hebben. De meeste waren postzegelformaat hoor.
#3320949
De overvolle drukke losloopgebieden slaan wij al jaren over . Ik ben er helemaal klaar mee . Brutus mag eenmaal per week even lekker uit zijn dak gaan en gaat dan ook ""los "" :-X
We hebben nu een aantal leuke plekjes waar het leuk wandelen is , we weten welke honden er komen en daar is het leuk
Eigenaren die leuk met de honden bezig zijn etc

Hier in de wijk zie ik het ook . Waar honden niet los mogen loopt het dus wel los . Veelal types van even Fikky uitlaten omdat het nu eenmaal moet
Uiteraard kakt Fikky overal , gaat elke voortuin in .... maar ja als je baas nooit iets leuks met je doet dan ga je je eigen ding maar verzinnen
En de betreffende hond corrigeren ? Welnee , waarom ? :-X
Een mevr hier in de buurt heeft een hoogbejaarde Labrador ,niet meer zo stevig op de poten , als zij voor de zoveelste keer vriendelijk vraagt of men de wilde stuiterbal even bij zich wil houden dan kan ze een klap voor haar kop krijgen

En idd dertig jaar geleden gebeurde er ook weleens iets . Maar de mentaliteit was toch wel anders dan nu
Maar goed , doorrijden na een aanrijding is normaal , en zo zijn er nog tal van voorbeelden
De hele mentaliteit is erg veranderd , ook als het om honden gaat
#3320955
Kaio schreef:Loop je 5000x hetzelfde rondje of is het losloopgebied bij jullie zo groot? :o
Want ik heb serieus nog nooit zo'n groot losloopgebied gezien waar wij dan allemaal gewoond hebben. De meeste waren postzegelformaat hoor.
Het haagse bos is vrij groot maar is jaren geleden opgesplitst in wel/niet losloopgebied. Het losloopgebied is ook niet zo heel groot (je kan wel doorlopen naar Marlot en Clingendael) maar er lopen vrij veel paadjes vlak bij elkaar dus 4-10m van elkaar waardoor het lijkt alsof je vrij veel kan lopen maar sec gezien is het mierenneuken op de vierkante cm.
#3320965
Lizzy schreef:Maar komt je antipathie voor dit filmpje dan niet daar vandaan, dat je zelf ook iemand bent die zijn honden los laat daar waar het niet mag? Ik rijd ook graag 160 km per uur maar het mag niet, dus doe ik het niet. Ik vind aanlijnen = aanlijnen en ik begrijp je reactie eerlijk gezegd ook niet goed.
Ik heb gezegd wat ik van het gedrag van het witte hondje en vooral de eigenaresse vind. Dit is niet de manier waarop ik met mijn honden en mijn omgeving omga.
Ik heb niet zozeer een antipathie tegen het filmpje, als dat ik denk wat bereik je ermee? Volgens mij niet meer begrip en meer sociaal gedrag, maar juist "wij en zij" .
Jij hebt meer uitleg gegeven bij het filmpje, maar als ik die niet heb dan weet ik ook verder niets van de voorgeschiedenis, dus vind ik zo'n filmpje niet zoveel meerwaarde hebben.

Het dichtstbijzijnde mini losloopgebied ligt hier op ongeveer tien km afstand. Ik heb geen auto dus ik kom daar niet, tenzij mijn vriend mij brengt, wat hij gelukkig regelmatig doet. Dan nog ben je binnen een half uur door het losloopgebied heen, maar goed, het is in elk geval iets.
Ik ben waarschijnlijk verwend met het Amsterdamse bos, ik mis het nog dagelijks. Maar ik vind dat mijn honden ook in een andere regio los moeten kunnen lopen.
Nogmaals: ik neem de fatsoensnormen in acht. Dit heeft niets te maken met wel of geen lijn. Ik ken meer mensen met een aangelijnde hond die zich asociaal gedragen dan met een los loper.
Ik snap heel goed de ergernissen maar die hebben imo niet te maken met wel of geen lijn, maar met de houding van de baas.
#3320966
Nikass schreef:Ik heb gezegd wat ik van het gedrag van het witte hondje en vooral de eigenaresse vind. Dit is niet de manier waarop ik met mijn honden en mijn omgeving omga.
Ik heb niet zozeer een antipathie tegen het filmpje, als dat ik denk wat bereik je ermee? Volgens mij niet meer begrip en meer sociaal gedrag, maar juist "wij en zij" .
Jij hebt meer uitleg gegeven bij het filmpje, maar als ik die niet heb dan weet ik ook verder niets van de voorgeschiedenis, dus vind ik zo'n filmpje niet zoveel meerwaarde hebben.

Het dichtstbijzijnde mini losloopgebied ligt hier op ongeveer tien km afstand. Ik heb geen auto dus ik kom daar niet, tenzij mijn vriend mij brengt, wat hij gelukkig regelmatig doet. Dan nog ben je binnen een half uur door het losloopgebied heen, maar goed, het is in elk geval iets.
Ik ben waarschijnlijk verwend met het Amsterdamse bos, ik mis het nog dagelijks. Maar ik vind dat mijn honden ook in een andere regio los moeten kunnen lopen.
Nogmaals: ik neem de fatsoensnormen in acht. Dit heeft niets te maken met wel of geen lijn. Ik ken meer mensen met een aangelijnde hond die zich asociaal gedragen dan met een los loper.
Ik snap heel goed de ergernissen maar die hebben imo niet te maken met wel of geen lijn, maar met de houding van de baas.
Daar heb je een punt.

Verder hebben we allemaal andere ervaringen. Ik kom echt zelden asociale aangelijnde honden tegen. Zo zie je maar.

Ik had beter de link kunnen geven naar de site waar het filmpje stond. Daar stond een hele discussie onder...
#3320967
Kaela schreef:Tja ik vind dat met meer dan 40 losloopgebieden hier in de stad waar ik woon, keihard opgetreden mag worden tegen loslopen in aanlijngebieden. En in piepklein NL kan het niet zo zijn dat jij nergens in de buurt een losloopgebied kan vinden. Dus ik ben het niet met je eens. Aangelijnd houden waar dit verplicht is, simpel.
Ja, met 40 ruime losloopgebieden inclusief verrijkingen zit er wel iets in om streng op te treden. Maar zo is het echt niet overal geregeld. Momenteel kom ik op nogal wat plekken in het land. In veel plaatsen lijken hondenhaters de losloopplekken te bedenken... Bijvoorbeeld een grasstrookje van 3 bij 50 langs een N-weg... en nergens een hekje te bekennen. Of laatst waren we in Rotterdam (Katendrecht) en ik had gezien dat er losloop was bij het Kaappark. Ging ik even met Kootje lopen, wandelde daarheen en ik kon werkelijk mijn ogen niet geloven. Dit waren de losloopplekken, klik. Afmeting ongeveer 2 bij 10 meter. :o
Dus ja, ik hou me ook niet in elke plaats helemaal netjes aan de regels, maar zodra er ergens een aangelijnde hond verschijnt, gaat Ko aan de lijn. Altijd, dus zowel aanlijn- als losloopgebied.
#3320970
Lizzy schreef:Daar heb je een punt.

Verder hebben we allemaal andere ervaringen. Ik kom echt zelden asociale aangelijnde honden tegen. Zo zie je maar.

Ik had beter de link kunnen geven naar de site waar het filmpje stond. Daar stond een hele discussie onder...
Dat is ook zo, je eigen ervaringen zijn je referentie kader.
In het overvolle Amsterdamse bos nagenoeg nooit problemen gezien tussen honden/eigenaren (behalve bij het koffie huisje, allemaal op één plek gaan zitten is vragen om problemen, onder meer daarom hou ik ook niet van losloop veldjes waar je alleen een beetje kunt hangen ipv wandelen).

Ik herken ook de losloopstrookjes langs de drukke weg. Tja dat wordt m niet wat mij betreft.

Misschien zijn er idd teveel honden, ik ben een voorstander van veel meer voorlichting en gecertificeerde hondenscholen, maar daar moet je als samenleving dan wel iets mee. Niet alleen belasting heffen en verder verbieden.
Meer ruimte voor loslopen zou hopelijk kunnen leiden tot minder op elkaars lip, en minder gefrustreerde honden en bazen.
Daarbij wil het merendeel van de bazen - weer mijn ervaring - liever legaal loslopen (ik ook!)
Dus als dat dan ook mogelijk is, heb je denk ik minder overtreders in het aanlijngebied.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door