Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320910
En ik wil er dan toch nogmaals aan toe voegen dat zij haar uiterste best doet om een veilige situatie te creëren rondom haar HR hond en dat wordt haar door mede-honden-eigenaren gewoon onmogelijk gemaakt. Dat vind ik vind sneu. Ze wordt niet beloont voor goed gedrag zeg maar. Dit is echt hetzelfde als mij te barsten laten vallen, gewoon omdat je geen zin hebt om je hond even bij je te roepen. En weet je waarom mensen hun hond niet bij zich roepen? Omdat ie toch niet luistert......
#3320912
En toch he kan het ook vaak heel anders, gisteren in een gebied waar loslopen officieel niet mag, wel loslopende honden MAAR, meneer met de stafford vroeg aan ons of ie moest aanlijnen, ja liever wel, nou netjes elkaar voorbij lopen en daarna mocht zijn hondje weer los. Andere dames met van die kleine hondjes, die ook los liepen gingen aan de kant en hondjes bijzich houden. Want ja misschien at de onze ze niet op, maar als ze zo naar de verkeerde toe lopen, is het wel een hapklaar brokje.
Gewoon om te zeggen dat er ook een heleboel mensen wel netjes en correct handelen, mag ook gezegd worden :D :biggrin2:
#3320917
Kaio schreef:En toch he kan het ook vaak heel anders, gisteren in een gebied waar loslopen officieel niet mag, wel loslopende honden MAAR, meneer met de stafford vroeg aan ons of ie moest aanlijnen, ja liever wel, nou netjes elkaar voorbij lopen en daarna mocht zijn hondje weer los. Andere dames met van die kleine hondjes, die ook los liepen gingen aan de kant en hondjes bijzich houden. Want ja misschien at de onze ze niet op, maar als ze zo naar de verkeerde toe lopen, is het wel een hapklaar brokje.
Gewoon om te zeggen dat er ook een heleboel mensen wel netjes en correct handelen, mag ook gezegd worden :D :biggrin2:
Ik zou ze zo graag tegen willen komen! Maar de keren dat ik dit meemaak kan ik helaas nog steeds op 2 handen tellen.

Het zou nl zomaar een filmpje zijn wat ik kan maken hier, met mijn HR honden....
Alhoewel het op de stoep hier minder is geworden met loslopers want ik heb deze zomer flink wat meldingen gedaan bij de gemeente. Zwolle loopt vooruit op de wet heeft vanwege 2 ernstige bijtincidenten (waarvan er 1 landelijk nieuws heeft gehaald omdat die hond was doodgeschoten door de politie) Zo is de meldingslijn er voor gevaarlijke honden en bij een bijtincident worden bepaalde honden die voldoen aan bepaalde kenmerken gelijk in beslag genomen.
En ik vertik het om mijn honden kwijt te raken omdat de rest van de wereld zijn hond laat loslopen.....

De angst is onder de verantwoordelijke eigenaren namelijk dat hoe goed wij ons best ook doen mensen zich dus bewust zijn van het feit dat bij een bijtincident een HR hond gelijk in beslag wordt genomen. En dat er dus mensen zijn die dat min of meer uitlokken om zo van HR honden in de wijk af te komen....

Ik zelf probeer zoveel mogelijk te lopen als het rustig is, er zijn tijden waarop het heel druk is bijv en die mijd ik, ik rijd zoveel mogelijk naar het bos, zeker de voor lange wandelingen. En ik ben heel goed in ontwijkend gedrag, omdraaien, oversteken enz... En dan nog heb je echt zulke idioten hier wonen.... 1 meneer ga ik echt uit de weg; altijd zijn hond los, gooit altijd met een balletje voor zijn hond en vind het enig om dat balletje naar mij en mijn hond te gooien.... Dus als ik hem zie maak ik dat ik weg kom. Want wie ik ook mee heb; Harry of Lola, beide vinden het echt niet tof als een hond op ze afstormt, ook al gaat hij voor het balletje.
Bij hem heb ik dus altijd het gevoel dat hij iets uitlokt...

Hoe ik mijn hart ook verpand heb aan een Amerikaanse bulldog, dit zijn de laatsten. Voor mij is de lol er zo echt af....
#3320919
Nikass schreef:Wat mij betreft verandert dat niets: als men zich netjes opstelt en probeert een ander niet tot last te zijn, en dus goed anticipeert op de situatie, kan er nooit zo'n situatie ontstaan.

Volgens de regels (en volgens de normen van de meeste mensen denk ik) zal de mevrouw met het witte hondje fout zitten uiteraard, maar met die constatering schiet je zo weinig op; je kunt je er uiteraard even (terecht) flink aan ergeren en je erover verbazen, maar veranderen doe je het daarmee niet. Enige wat je als, in dit geval Staff, eigenaar kunt doen is zelf ook beter anticiperen op- en je niet afhankelijk opstellen van je omgeving.
Je hebt gelijk en wij hebben met Oscar ons ook vrij strikt hieraan gehouden. Simpelweg omdat je alleen iets aan je eigen gedrag kan doen en niet aan dat van een ander.

Maar het is toch van de zotte! Wij hebben dus een prachtig park hier vlak naast de deur liggen. Met een losloopveld, wielerbaan en nog eens 2 omheinde losloopvelden waarvan 1 met speeltoestellen. En wij konden niet in het aanlijngebied lopen door alle loslopende ongecontroleerde reactieve honden. Wij stapten daarom in de auto om 20 minuten te moeten rijden om langs een dodelijk saai weggetje te kunnen wandelen zonder lastig gevallen te worden.

Ja, we kozen voor veiligheid en ontwijken van problemen, maar verdorrie zeg, wij hadden ook gewoon in het park willen wandelen, in het aanlijngebied. Waar wij niemand tot last zouden zijn als iedereen zijn hond gewoon volgens de regels aan de lijn had gehouden.
#3320920
Uiteraard Kaela, en Lizzy, het is natuurlijk ongelooflijk ergerlijk. Helaas kan iedereen een hond nemen en liefst een moeilijk ras, en er niet teveel mee lopen, laat staan opvoeden... Ik geloof alleen niet dat regels hiertegen zullen helpen, althans niet regels in het controleren of honden wel of niet los lopen, Daarmee tref je waarschijnlijk alleen maar de verkeerde.
Een mentaliteitsverandering is nodig, maar dat is juist niet zo simpel natuurlijk.
#3320921
Nikass schreef:Uiteraard Kaela, en Lizzy, het is natuurlijk ongelooflijk ergerlijk. Helaas kan iedereen een hond nemen en liefst een moeilijk ras, en er niet teveel mee lopen, laat staan opvoeden... Ik geloof alleen niet dat regels hiertegen zullen helpen, althans niet regels in het controleren of honden wel of niet los lopen, Daarmee tref je waarschijnlijk alleen maar de verkeerde.
Een mentaliteitsverandering is nodig, maar dat is juist niet zo simpel natuurlijk.

Hoe kun je de verkeerde treffen als je controle voert op aanlijnplicht? Die snap ik niet. Hou gewoon je hond aan de lijn waar dat moet en 80% van alle problemen waren al opgelost.
#3320923
Ik moet trouwens wel zeggen, dat ik hier regelmatig op een stuk loop waar het dus wel kan! Nu ik alleen Joep nog heb loop ik op drukkere stukken. Joep is wel zo'n bananen in zijn oren hond, dus die mag dan lekker aan de 8 meter flex. En dan af en toe een stuk los wanneer ik dan voor 110% oplet, maar verder wil ik ook wel gewoon ontspannen kunnen lopen.

Goed, maar de meeste mensen lijnen dus echt, als ze mij zien, hun hond aan! Ha en dan roep ik dus steeds, hoeft niet hoor! Want ik vind het voor Joep juist weer wel leuk als hij hond-contact heeft. Dus eigenlijk is voor mij het probleem andersom, dat iedereen te netjes is :P

Nee juist fijn hoor, want laatst baalde ik echt weer wel van een stuiter labrador die om de hoek gestoven kwam, om ons heen rende, Joep die dat ook wilde, maar ik had aan mijn andere hand ook nog een peuter vast, en zie dan maar eens niet in de knoop te raken met die flex :???:
#3320925
Nu ik er bij nadenk, heb ik het idee dat mensen juist eerder aanlijnen nu ik alleen met Joep loop.

Zou het ook een soort onbewust iets zijn, dat mensen expres maar vinden dat als je met een hr-hond, grote hond, of 3 honden loopt, er dan extra van je verwacht wordt dat je het allemaal maar onder controle moet hebben? Dat ze je gewoon onbewust met zo'n hond/honden al een beetje asociaal vinden, en daarom zelf ook asocialer zijn ofzo?

Dat idee krijg ik wel. Met Gijs erbij was het heel vaak bal. Of ik heb die keren beter onthouden omdat het met Gijs erbij ook echt wel vervelender is (want die reageerde 10 keer meer als Joep en was natuurlijk ook nog sterker, en ik had er dan nog 2 dus kost wel wat meer moeite om ze dan in het gareel te houden).
#3320930
Kaela schreef:Hoe kun je de verkeerde treffen als je controle voert op aanlijnplicht? Die snap ik niet. Hou gewoon je hond aan de lijn waar dat moet en 80% van alle problemen waren al opgelost.
Nee doe ik niet. Er zijn hier geen bereikbare losloopgebieden voor mij en ik veroordeel mijn honden niet tot een leven aan de lijn.
Ik betaal wel belasting en ruim de poep op. In ruil daarvoor laat ik mijn hond los waar ik denk dat het kan, en met inachtneming van fatsoensnormen. Maar regels... nee dank je, het is toch overal verboden, helaas, daar is geen beginnen aan voor mij.
Als een land zoveel honden inwoners heeft, zou het goed zijn er ook ruimte voor te maken vind ik.
#3320931
Kwam toevallig deze tegen

https://www.animalstoday.nl/hou-onopgev ... nd-bij-je/

Beetje schopperig en ongenUAnceerd geschreven maar ik snap nu wel waarom de ruiter gisteren, die ik met Shadow voor de step ‘achterna reed’ ineens stopte en paard omdraaide. Ik stond al stil want zag dat paard onrustig werd, dus ontstond er geen probleem. Nou ja, wat ongeduld bij Shadow ;)

Ik woon toch blijkbaar in hele belegde omgeving; vanmorgen lijnde echt iedereen zijn hond aan of hield ze bij zich...
#3320934
Siberienne schreef:Kwam toevallig deze tegen

https://www.animalstoday.nl/hou-onopgev ... nd-bij-je/

Beetje schopperig en ongenUAnceerd geschreven maar ik snap nu wel waarom de ruiter gisteren, die ik met Shadow voor de step ‘achterna reed’ ineens stopte en paard omdraaide. Ik stond al stil want zag dat paard onrustig werd, dus ontstond er geen probleem. Nou ja, wat ongeduld bij Shadow ;)

Ik woon toch blijkbaar in hele belegde omgeving; vanmorgen lijnde echt iedereen zijn hond aan of hield ze bij zich...
Vind dat Bert van Straten, oprichter en eigenaar van Pack Leader ook wel een hoop onzin kletst hoor.... :-X
#3320936
Nikass schreef:Nee doe ik niet. Er zijn hier geen bereikbare losloopgebieden voor mij en ik veroordeel mijn honden niet tot een leven aan de lijn.
Ik betaal wel belasting en ruim de poep op. In ruil daarvoor laat ik mijn hond los waar ik denk dat het kan, en met inachtneming van fatsoensnormen. Maar regels... nee dank je, het is toch overal verboden, helaas, daar is geen beginnen aan voor mij.
Als een land zoveel honden inwoners heeft, zou het goed zijn er ook ruimte voor te maken vind ik.
Tja ik vind dat met meer dan 40 losloopgebieden hier in de stad waar ik woon, keihard opgetreden mag worden tegen loslopen in aanlijngebieden. En in piepklein NL kan het niet zo zijn dat jij nergens in de buurt een losloopgebied kan vinden. Dus ik ben het niet met je eens. Aangelijnd houden waar dit verplicht is, simpel.
#3320937
Allemaal heel herkenbaar, net als praktisch iedereen hier deel ik dezelfde ervaringen, kan ik ook dat soort filmpjes maken en ben ik het ondertussen spuugzat. Ik rijdt nu dus doordeweeks dagelijks 60km om mijn honden enigszins rustig uit te laten en in het weekend vaak 80km. Omdat het hier in Den Haag niet te doen is. Of de parken worden gedomineerd door uitlaatservices en/of door de HR honden. Er zijn uitlaatservices die wel netjes zijn en die koester ik, helaas het gros...dus met als gevolg dat ik soms burgerlijk ongehoorzaam ben met soms een boete tot gevolg, maar dus meestal zoveel km rij om ze uit te laten. Het laatste stukje aanlijngebied binnen 5km is onlangs ook van de hondeneigenaren afgenomen, wildrooster geplaatst en geen zijhek. De lol van het hebben van honden en het trainen en wandelen met ze, is ver te zoeken bij mij. Ondanks dat ze mijn leven zijn zeg ik soms wel; moeten we er wel weer aan beginnen...soms betwijfel ik dat maar dan zegt vriendlief weer; jij en geen hond(en) dat is niet zoiets als een zee zonder water, gaat niet gebeuren..de tijd zal het leren.
#3320938
Nikass schreef:Nee doe ik niet. Er zijn hier geen bereikbare losloopgebieden voor mij en ik veroordeel mijn honden niet tot een leven aan de lijn.
Ik betaal wel belasting en ruim de poep op. In ruil daarvoor laat ik mijn hond los waar ik denk dat het kan, en met inachtneming van fatsoensnormen. Maar regels... nee dank je, het is toch overal verboden, helaas, daar is geen beginnen aan voor mij.
Als een land zoveel honden inwoners heeft, zou het goed zijn er ook ruimte voor te maken vind ik.
Maar komt je antipathie voor dit filmpje dan niet daar vandaan, dat je zelf ook iemand bent die zijn honden los laat daar waar het niet mag? Ik rijd ook graag 160 km per uur maar het mag niet, dus doe ik het niet. Ik vind aanlijnen = aanlijnen en ik begrijp je reactie eerlijk gezegd ook niet goed.
#3320939
Lizzy schreef:Maar komt je antipathie voor dit filmpje dan niet daar vandaan, dat je zelf ook iemand bent die zijn honden los laat daar waar het niet mag? Ik rijd ook graag 160 km per uur maar het mag niet, dus doe ik het niet. Ik vind aanlijnen = aanlijnen en ik begrijp je reactie eerlijk gezegd ook niet goed.
Ik begrijp hem denk ik wel. Als iedereen de normale omgangsvormen, zoals het gros van de bp'ers erover denkt, hanteert, hadden we geen losloop en aanlijngebieden. Dan stond alles peace en vree naast elkaar. Ik ben het ook zat en ik kies er dus soms bewust voor om mijn honden wel los te laten in aanlijngebied MAAAR ze lopen wel binnen 5-15m, bij iedere wandelaar worden ze bij mij geroepen, in de berm gezet en blijf. Geen gejaag. Met als gevolg dat ik vaak hoor;oh dank je wel deed iedereen dat maar zo dan hebben we er geen moeite mee...de enkele boa die ik tegen kom, tsja soms boete vaak niet. Dit doe ik omdat ik de overvolle losloopgebieden met alle te risico's baggerzat ben. Maar vaker rijdt ik dus 60-80km.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 19 nov 2017, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door