Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320705
Niet alleen als Am Staff eigenaar ...
Maar slimme meid moet ik zeggen.

Weet je ik roep gewoon vaak " gaat niet goed hoor" , gezien het formaat van mijn hond wil men meestal wel luisteren dan. Je moet dan wel erg negatief doen over je hond dat is ook niet fijn, maar goed ik doe het voor hem he. Hij vindt vreemde honden gewoon eng. Kleintjes valt nog mee maar daarbij zie je vaak wat er in dit filmpje gebeurd en dat wil ik ook voorkomen. En uiteraard mijdt ik enorme drukke gebieden.
#3320714
Vreselijk.
Lizzy schreef:Wat een ongelofelijke mafklapper:



Dan doe je verdorie wat je moet doen (je Am Staff netjes aan de lijn), krijg je dit. Echt he, mensen met honden zijn gemiddeld meer dan verschrikkelijk >:( >:( >:(
Volgens mij kun je de toevoeging "met honden" wel weglaten...

Een paar jaar geleden was er in het park waar ik af en toe kom een bijtincident met een witte herder. Die werd door meerdere van die kleine irritante hondjes achterna gezeten. Niemand die ingreep en toen die herder dat zelf deed, was de herder de schuldige...

Ik ben zo blij dat Ko kleine hondjes het einde vindt, echt alles accepteert, goed conflict vermijdend is. Bij honden van zijn eigen maat of groter gaat het helaas iets minder goed.
#3320715
Ik vraag mij af of er niet al eens vaker iets voorgevallen is tussen deze mensen gezien de reactie van de vrouw met het witte hondje en denk dat er 2 kanten aan dit verhaal zijn.

Hoewel ik het ook netter vind om aan te lijnen of op z'n minst de loslopende hond bij je te houden in zo'n situatie, kan het ook zijn dat ze in een losloopgebied lopen en dat dit al de zoveelste keer is dat de mevrouw met de staff daar gaat lopen en die mensen haar gewoon zat zijn. De mevr met de staff is duidelijk gewend aan gedoe gezien haar bodycam.
Ik denk wel dat de staff door haar eigen gedrag meer reageert en daardoor ook meer reactie uitlokt als dat ze zonder iets te zeggen was doorgelopen. En als ze bang is dat haar eigen hond iets doet kan ze hem ook een muilkorf omdoen.

Ik vind niet dat de rest van de wereld zich maar aan hoort te passen aan mensen die perse zo'n type hond moeten nemen, maar rekening houden is wel iets wat bij de normale honden etiquette mag horen.
#3320716
Hoezo de rest van de wereld zich aanpassen? :???:

Als dit nu geen staff maar een herder of gelijk welke hond die toevallig van zijn personal space houdt, was geweest, was je reactie dan dezelfde geweest?

Ik zou het ook niet apprecieren als ik op de trein zit en iemand bij het voorbijlopen in de wagon me loopt uit te dagen of uit te lachen of weet ik veel, op mn schoot komen zitten... das van alle tijden.
En zelfs al is het goed bedoeld en willen ze enkel spelen, dat hoef je toch niet te willen? Je kan het vragen, maar het antwoord kan net zo goed nee zijn. Dat is voor mezelf zo als ik vreemden ontmoet die een praatje willen slaan, dat is voor honden net zo. En als ik een vreemde tegenkom die wat macho staat te doen en ik daardoor niet vertrouw, houdt ik die ook op afstand.
#3320717
*Gabriëlle* schreef:Ik vraag mij af of er niet al eens vaker iets voorgevallen is tussen deze mensen gezien de reactie van de vrouw met het witte hondje en denk dat er 2 kanten aan dit verhaal zijn.

Hoewel ik het ook netter vind om aan te lijnen of op z'n minst de loslopende hond bij je te houden in zo'n situatie, kan het ook zijn dat ze in een losloopgebied lopen en dat dit al de zoveelste keer is dat de mevrouw met de staff daar gaat lopen en die mensen haar gewoon zat zijn. De mevr met de staff is duidelijk gewend aan gedoe gezien haar bodycam.
Ik denk wel dat de staff door haar eigen gedrag meer reageert en daardoor ook meer reactie uitlokt als dat ze zonder iets te zeggen was doorgelopen. En als ze bang is dat haar eigen hond iets doet kan ze hem ook een muilkorf omdoen.

Ik vind niet dat de rest van de wereld zich maar aan hoort te passen aan mensen die perse zo'n type hond moeten nemen, maar rekening houden is wel iets wat bij de normale honden etiquette mag horen.
Maar vind jij dat gedrag van dat witte hondje acceptabel dan? Ik hoop toch van niet??????

Mevrouw met Am Staff loopt in een gebied waar er aanlijnplicht is. En haar hond is de enige die aangelijnd is, de rest doet daar maar een dotje. Verder geloof ik dat dit haar zeker vaker voor komt ja. Dat zegt en schrijft ze ook zelf. Maar nogmaals, omdat zij in een aanlijngebied loopt en de rest zijn hond daar los laat lopen. Ik denk dat er helemaal geen verhaal van die mevrouw met dat witte hond aanwezig is. Mevrouw kijkt namelijk precies zoals 95% van de hondeneigenaren kijkt: dom en met een blik "wat kan mij het verpletteren wat jij vraagt, stik, ik doe waar ik zin in heb". De 2de reden dat ik denk dat er geen verhaal zit bij die mevrouw met dat witte hondje is omdat ik uit ga van het goede en mevrouw van haar witte fluffie houdt. Ze neemt dus willens en wetens (om mevrouw met Am Staff dwars te zitten) het risico dat haar hondje naar de andere kant van de regenboogbrug wordt geholpen? Neuh, denk het niet. Sorry, maar deze mevrouw-met-fluffie is gewoon te stom om uit haar ogen te kijken.

Deze Am Staff eigenaar is trouwens driftig bezig met muilkorftraining. Omdat kennelijk mensen te bedonderd zijn om hun hond in een aanlijngebied aangelijnd te houden en zij niet betrokken wil raken bij een bijt incident. Waren alle HR eigenaren zoals deze mevrouw, hadden HR honden niet zo'n beroerde reputatie en hadden we ook niet iedere klipklap incidenten met deze honden.

Eerlijk gezegd vind ik je reactie een beetje gek maar misschien begrijp ik je verkeerd. De rest van de wereld hoeft zich helemaal niet aan te passen aan deze honden. Als je een aangelijnde hond ziet aankomen, ook als je in een losloopbos loopt, lijn je gewoon je hond aan. Punt. Dus dit had ook een Dalmaat kunnen wezen, geen Am Staff. Dit is precies het "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" mentaliteit die ik bedoel. Regel nummer 1 is gewoon dat jij je hond niet op een aangelijnde hond af laat lopen. En jij draait de boel nu om.
#3320719
*Gabriëlle* schreef:Ik vraag mij af of er niet al eens vaker iets voorgevallen is tussen deze mensen gezien de reactie van de vrouw met het witte hondje en denk dat er 2 kanten aan dit verhaal zijn.

Hoewel ik het ook netter vind om aan te lijnen of op z'n minst de loslopende hond bij je te houden in zo'n situatie, kan het ook zijn dat ze in een losloopgebied lopen en dat dit al de zoveelste keer is dat de mevrouw met de staff daar gaat lopen en die mensen haar gewoon zat zijn. De mevr met de staff is duidelijk gewend aan gedoe gezien haar bodycam.
Ik denk wel dat de staff door haar eigen gedrag meer reageert en daardoor ook meer reactie uitlokt als dat ze zonder iets te zeggen was doorgelopen. En als ze bang is dat haar eigen hond iets doet kan ze hem ook een muilkorf omdoen.

Ik vind niet dat de rest van de wereld zich maar aan hoort te passen aan mensen die perse zo'n type hond moeten nemen, maar rekening houden is wel iets wat bij de normale honden etiquette mag horen.
Sorry heb je gezien wat het kleine hondje doet? :o Als een Staff dat doet, of een andere grote hond is ie gevaarlijk agressief en hoort er een spuitje in.
Als eigenaar van wat voor hond, groot of klein laat je niet toe wat dit kleintje doet, voor zijn eigen bestwil, veiligheid maar ook voor zijn eigen frustratie en stress levels.
En de mevrouw is er idd. Aan gewend ja want dat legt ze ook uit, dat haar hond gebeten is dat haar hond andere honden dus enorm spannend en eng vindt, maar omdat haar hond de hr hond is die de schuld zal krijgen ook al probeert ze hem uit de buurt te houden, dus vandaar de webcam mocht er iets gebeuren.
Van mij hoeft een andere hond niet aangelijnd te worden, gewoon bij houden kan ook, als ie maar niet erop af komt, laat staan dit gedrag dat dit hondje vertoond.
Nou dit gaat geloof ik ook niet over een losloopgebied, mensen die honden hebben met nare ervaringen kijken wel uit voor dat soort gebieden ;)
#3320726
*Gabriëlle* schreef:Ik vraag mij af of er niet al eens vaker iets voorgevallen is tussen deze mensen gezien de reactie van de vrouw met het witte hondje en denk dat er 2 kanten aan dit verhaal zijn.

Hoewel ik het ook netter vind om aan te lijnen of op z'n minst de loslopende hond bij je te houden in zo'n situatie, kan het ook zijn dat ze in een losloopgebied lopen en dat dit al de zoveelste keer is dat de mevrouw met de staff daar gaat lopen en die mensen haar gewoon zat zijn. De mevr met de staff is duidelijk gewend aan gedoe gezien haar bodycam.
Ik denk wel dat de staff door haar eigen gedrag meer reageert en daardoor ook meer reactie uitlokt als dat ze zonder iets te zeggen was doorgelopen. En als ze bang is dat haar eigen hond iets doet kan ze hem ook een muilkorf omdoen.

Ik vind niet dat de rest van de wereld zich maar aan hoort te passen aan mensen die perse zo'n type hond moeten nemen, maar rekening houden is wel iets wat bij de normale honden etiquette mag horen.
Interesseert me geen biet of jij of zij nu met een chihuahua, labrador of Amstaff loopt. Of je wel of niet in losloop gebied bent moet ook niet uitmaken. En of zij het zelf uitlokt of niet boeit ook niet.
Als iemand je vraagt om je hond bij je te houden dan doe je dat gewoon. Punt uit.
#3320729
Dit zie je helaas regelmatig overal en zeker niet alleen met een Staff. Kort geleden nog, liep ik met mijn dochter en 2 aangelijnde honden door een stuk bos, toen iemand haar tibetaantje los op ons af liet lopen. De bazin deed nauwelijks moeite om het hondje bij zich roepen. Hij reageerde ook totaal niet op haar en liep met zijn staart stijf omhoog om mijn honden heen te draaien. Die van mij luisterden gelukkig goed naar een 'blijf' en bleven keurig staan zonder op het uitdagende hondje te reageren. (Ze wegen samen veel zwaarder dan ik, dus als ze weg willen...) Na een poos zo gewacht te hebben tot ze eindelijk het hondje weg zou halen, besloot mijn dochter om de impasse te doorbreken en probeerde het hondje terug naar de eigenaresse te sturen, die inmiddels was doorgelopen. Die bleek daar niet van gediend, ze begon van verre te schreeuwen dat wij onze honden maar beter moesten "africhten" en beter maar eens naar een hondenschool konden gaan :???: Het feit dat onze honden aangelijnd waren en dat haar hondje er niet bij mocht, was volgens haar omdat onze honden onopgevoed waren! :???: Háár hondje deed niemand kwaad.....Dat 2 grote beauçerons geen speelkameraadje zijn voor haar kleine hondje lag uiteraard ook niet aan háár hondje.
Pffff om moedeloos van te worden :(
#3320746
Ik vind hier eigenlijk niet zoveel van. Ja, mvr. F. ietsbel van het witte hond is niet slim bezig. Maar ach, de pro-klapkakenbrigade was toch al van mening dat iedere hond (ook wel vaak klöte kuttelikkers genoemd) die aan stukjes getrokken werd dit op de een of andere manier echt wel zelf uitgelokt hadden aangezien de breedbekengeltjes uit zichzelf nooit zoiets zouden doen. Dit filmpje zal hun in hun mening versterken, want de hond op de film staat natuurlijk subiet model voor de gehele klapkaakpopulatie. (net als dat witte hondje model staat voor alle klapkaakslachtoffers die al gevallen zijn en die nog zullen vallen.
Dit filmpje bewijst enkel dat er fietsbellen met honden buiten lopen, maar dat is niks nieuws, dat was 30 jaar geleden zo, en zal over 30 jaar nog steeds zo zijn.
#3320749
*Gabriëlle* schreef:Ik vraag mij af of er niet al eens vaker iets voorgevallen is tussen deze mensen gezien de reactie van de vrouw met het witte hondje en denk dat er 2 kanten aan dit verhaal zijn.

Hoewel ik het ook netter vind om aan te lijnen of op z'n minst de loslopende hond bij je te houden in zo'n situatie, kan het ook zijn dat ze in een losloopgebied lopen en dat dit al de zoveelste keer is dat de mevrouw met de staff daar gaat lopen en die mensen haar gewoon zat zijn. De mevr met de staff is duidelijk gewend aan gedoe gezien haar bodycam.
Ik denk wel dat de staff door haar eigen gedrag meer reageert en daardoor ook meer reactie uitlokt als dat ze zonder iets te zeggen was doorgelopen. En als ze bang is dat haar eigen hond iets doet kan ze hem ook een muilkorf omdoen.

Ik vind niet dat de rest van de wereld zich maar aan hoort te passen aan mensen die perse zo'n type hond moeten nemen, maar rekening houden is wel iets wat bij de normale honden etiquette mag horen.
:o
Ik heb geen HR honden maar wel eentje die ontzettend onzeker is door wat ie als pup zijnde heeft meegemaakt......maar dat terzijde...
Ik loop ook weleens in losloopgebieden aangezien mijn jongens keurig zijn opgevoed, super luisteren en niks of niemand lastig vallen..
Dat ik er eentje heb die niet van intieme ontmoetingen hou is mijn probleem id....maar .....als andere denken hun honden maar op alles af te laten gaan aangelijnd of los..die hebben dan pech als ze mij tegenkomen als hun honden mijn jongens lastigvallen...
Kleine moeite om even je hond bij je te roepen of aan te lijnen als je een aangelijnde hond zit, ik lijn hem nm altijd netjes aan hoeft eigenlijk aangezien hij toch klem naast me loop maar goed...
En als mensen mij en mijn jongens zat zijn dan ligt dat aan hun...aan hun gebrek aan aanpassingsvermogen, gebrek aan opvoedende honden en ach ja...mn punt is wel duidelijk...
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 20 nov 2017, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#3320751
*Gabriëlle* schreef:Ik vraag mij af of er niet al eens vaker iets voorgevallen is tussen deze mensen gezien de reactie van de vrouw met het witte hondje en denk dat er 2 kanten aan dit verhaal zijn.

Hoewel ik het ook netter vind om aan te lijnen of op z'n minst de loslopende hond bij je te houden in zo'n situatie, kan het ook zijn dat ze in een losloopgebied lopen en dat dit al de zoveelste keer is dat de mevrouw met de staff daar gaat lopen en die mensen haar gewoon zat zijn. De mevr met de staff is duidelijk gewend aan gedoe gezien haar bodycam.
Ik denk wel dat de staff door haar eigen gedrag meer reageert en daardoor ook meer reactie uitlokt als dat ze zonder iets te zeggen was doorgelopen. En als ze bang is dat haar eigen hond iets doet kan ze hem ook een muilkorf omdoen.

Ik vind niet dat de rest van de wereld zich maar aan hoort te passen aan mensen die perse zo'n type hond moeten nemen, maar rekening houden is wel iets wat bij de normale honden etiquette mag horen.
Wanneer iemand aangeeft hond aangelijnd te willen zien dan hoor je er in mijn ogen voor te zorgen dat jouw hond zich niet opdringt aan die andere hond wat in dit filmpje wel gebeurd. Dat geldt wat mij betreft ongeacht of het losloopgebied is of niet.
Dat niet iedereen de hond aanlijnt wanneer iemand zo naar je roept kan ik overigens nog wel begrijpen maar je hebt wel de sociale plicht om te zorgen dat jouw hond er dan niet zo op af gaat....
Dat geldt in mijn ogen overigens ongeacht de soort hond.
#3320752
me and my boys schreef:
:o
Ik heb geen HR honden maar wel eentje die ontzettend onzeker is door wat ie als pup zijnde heeft meegemaakt......maar dat terzijde...
Ik loop in losloopgebieden aangezien mijn jongens keurig zijn opgevoed, super luisteren en niks of niemand lastig vallen..
Dat ik er eentje heb die niet van intieme ontmoetingen hou is mijn probleem id....maar .....als andere denken hun honden maar op alles af te laten gaan aangelijnd of los..die hebben dan pech als ze mij tegenkomen als hun honden mijn jongens lastigvallen...
Kleine moeite om even je hond bij je te roepen of aan te lijnen als je een aangelijnde hond zit, ik lijn hem nm altijd netjes aan hoeft eigenlijk aangezien hij toch klem naast me loop maar goed...
En als mensen mij en mijn jongens zat zijn dan ligt dat aan hun...aan hun gebrek aan aanpassingsvermogen, gebrek aan opvoedende honden en ach ja...mn punt is wel duidelijk...
Fijn voor de andere partij dat je jouw hond toch aanlijnt!
Vind het altijd lastig als ze dat niet doen omdat ik niet weet of die hond toch niet alsnog gaat besluiten om even een kijkje te komen nemen.
#3320754
Maar waarom blijven staan?Ik doe niet anders met mijn reactieve Aussie stress situaties vermijden.Je ziet die mensen van verre aankomen en idd je hebt gekozen voor dit ras en je weet dat mensen zo zijn.Draai op tijd om of neem een zijpad.Je zal toch voor andere mensen moeten denken en handelen zeker als je lieverd een vechtras is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door