Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320599
Lizzy schreef:Fritzi's nageltjes zijn gelukkig allemaal weer geknipt. Voertjes en heeeeeel veeeeeeel "ohhhhhhhhhhhw, wat ben je een knappe hond!!!!!!!!!!!!" doet bij Fritzi al zoveel. Die is makkelijk te lijmen :biggrin2: . En ik heb alle pootjes opnieuw gedaan maar echt iedere paar uur twee nageltjes. Dus stoppen voordat zij het vervelend begon te vinden. Volgende week gaan we kijken hoe het dan weer gaat. Ben heel benieuwd.

Dat gaat helemaal goedkomen :)
#3320612
Ik was vandaag mrt Spo5 bij dierenarts/chiropracter en gevraagd wat zij dacht. Haar truc:schuif in staande positie een stukje stevig karton (bv visite kaartje) eronder. Lukt dit, is het ok.

Het horen tikken vond zij een wat minder handig criterium omdat sommige honden hun voeten meer afwikkelen dan andere en dan kun je bij keurig korte nagels toch getik horen zonder dat het nadelig is voor de hond

Spot z’n nagels zijn volgens naar goed. Was er toch nog iets goed aan mijn maandag ochtend modelletje :biggrin2:
#3320678
Hope schreef:Iedere week 1 nagel ;D
Ja, serieus. Ik was dat vechten zó moe. Nu is het 1 nagel, koekje erin, klaar.
De karton-tip kreeg ik ook van de da.
Aan de voorpoten 8 nagels (duimpje effe buiten beschouwing gelaten), dat is dus 8 weken voor je rond bent :-X dat gaat hem bij Duc dus echt niet worden. Jakkie ja, Duc nee. En voor één nagel elke week alles tevoorschijn halen en weer schoonmaken zie ik ook niet zitten. :-X Bij Duc is dat dus 10 nagels aan de voorpoten met 10 snoepies, en dan nog eventjes snel 8 nagels achter (die wiebeltenen zijn vreemdgenoeg nooit zo heel erg lang en veel veel minder eng dus die gaan ook veel sneller) met maar 2 snoepies (1 voor elke poot ). En als we dan klaar zijn en weer op de grond staan smijten we nog een kleine handvol snoepjes over de vloer - zoeken maar - en dan gaat ie als een voetzoeker door het huis en alles is (voorlopig) weer vergeten :biggrin2:

Wat die karton-tip betreft, ik heb de hond op de tafel staan, zet hem netjes neer en kijk langszij. Dan kan je heel goed zien of ze van de bodem los staan of niet en of er een credit card of desnoods twee onder kan of niet. Is er een nageltje toch nog te lang? Sorry Duc, maar deze moet nog een keertje.

Misschien kan je na verloop van tijd 2 nagels met een koekje per week doen? :biggrin2:
#3320739
Siberienne schreef:Ik was vandaag mrt Spo5 bij dierenarts/chiropracter en gevraagd wat zij dacht. Haar truc:schuif in staande positie een stukje stevig karton (bv visite kaartje) eronder. Lukt dit, is het ok.

Het horen tikken vond zij een wat minder handig criterium omdat sommige honden hun voeten meer afwikkelen dan andere en dan kun je bij keurig korte nagels toch getik horen zonder dat het nadelig is voor de hond

Spot z’n nagels zijn volgens naar goed. Was er toch nog iets goed aan mijn maandag ochtend modelletje :biggrin2:
Ja, dit snap ik wel en daar heeft ze zeker een punt. Ik wilde ook al eerder schrijven "je hebt tikken en tikken" maar ja, leg dat maar eens uit. En toch hoor ik hier het verschil op de houten vloer of ze tikken omdat de nagels te lang zijn of niet. Nee, niet uit te leggen :biggrin2:
#3320747
Lizzy schreef:Ja, dit snap ik wel en daar heeft ze zeker een punt. Ik wilde ook al eerder schrijven "je hebt tikken en tikken" maar ja, leg dat maar eens uit. En toch hoor ik hier het verschil op de houten vloer of ze tikken omdat de nagels te lang zijn of niet. Nee, niet uit te leggen :biggrin2:

Ik vat 'm wel. Iedere hond hier maakt geluid als die loopt, als in tikkende nagels. Alleen Poes hoor je nog als je boven bent en de anderen dan niet meer.
#3320820
Angelique schreef:Ik vat 'm wel. Iedere hond hier maakt geluid als die loopt, als in tikkende nagels. Alleen Poes hoor je nog als je boven bent en de anderen dan niet meer.
Oh gelukkig, er is tenminste iemand die me snapt :biggrin2:

Maar ja, hier hoor ik ook wel licht tikken. Zeker als ze een beetje lopen te sloffen. Maar als de nagels te lang zijn (komt hier niet vaak voor, ik knip eigenlijk iedere week maar zo als met die gewonde poten van Fritzi... Heb ik het wel een paar weken laten versloffen, niet alleen bij Fritzi maar bij alle 4), dan hoor je ze echt lopen. Da's anders.
#3320822
Lizzy schreef:Oh gelukkig, er is tenminste iemand die me snapt :biggrin2:

Maar ja, hier hoor ik ook wel licht tikken. Zeker als ze een beetje lopen te sloffen. Maar als de nagels te lang zijn (komt hier niet vaak voor, ik knip eigenlijk iedere week maar zo als met die gewonde poten van Fritzi... Heb ik het wel een paar weken laten versloffen, niet alleen bij Fritzi maar bij alle 4), dan hoor je ze echt lopen. Da's anders.
Ja oke, dit snap ik ook wel. Al blijf ik het iets minder spannend vinden dan jij ;) :-*
#3320879
pike schreef:Ik snap het ook. Maar als ik 's nachts rechtop in mijn bed zit omdat Duc een rondje door de kamer loopt, dan is het toch echt meer dan de hoogste tijd om het geluid van de tik te reduceren :)
Haha ja dan wel! Maar ja dat is dan weer het verschil van tikken dat via tekst niet goed uit te leggen is ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door