Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320357
Kaela schreef:

Oscar was ook PANISCH, dit filmpje was het eindresultaat van onze training.

Kort gezegd heb ik hem geleerd wat ik ga doen, waar ik het ga doen, hoe lang ik het ga doen, waarmee ik het ga doen en dat ie nee mocht zeggen als ie niet wilde (en ik daar áltijd naar luisterde, dat was belangrijker dan al het andere). Ik doe het in het filmpje niet helemaal correct, omdat het toen al zoveel makkelijker ging. Maar ik heb hem dus zijn vier poten geleerd, kwestie van vaak benoemen "dit is je voorpoot links" "dit is je voorpoot rechts". Nagelknipper steeds benoemen. De ekekekekekekekekek geeft de tijdsduur aan.

Ik vroeg dan "mag ik met de nagelknipper bij je voorpoot rechts?" En dan kreeg ik de poot of niet. Eerst begon ik met aanraken van de nagelknipper, dan even wat druk uitoefenen met de knipper, pas toen dat goed ging echt knippen. Elke keer benoemen wat je doet, dat moet je heel vaak en heel consequent doen. En voor Oscar was nee ook echt nee, dwang werkte absoluut niet.

Als je normaal elke week knipt, kun je best even de tijd nemen voor dit proces. Waarschijnlijk merkt ze snel genoeg dat jij een stap terug zet en de druk er af is. En als ze dan weer vertrouwen krijgt, lukt het vast zomaar weer. Maar dus benoemen, benoemen, benoemen en nooit over haar grens heen gaan.
Ik vind het er in het filmpje echt heel netjes rustig gaan! Gezien wat ik van Oscar heb gelezen, heeft dat je vast jaren werk en geduld gekost. Ik ben onder de indruk!
#3320359
Armagnac vijl ik misschien 4x per jaar. Duc echter moet elke week, maar dat schiet er regelmatig bij in moet ik toegeven. Hij staat in no time mega lang.
Hier een uitsnede van een foto die afgelopen zomer tegen het einde van de vakantie is gemaakt. Circa 4 weken niet gevijld:

.
2E05B9B0-52AE-4296-BD63-1E1D6FECDEF6.jpeg
#3320362
Zuzanna schreef:Ik vind het er in het filmpje echt heel netjes rustig gaan! Gezien wat ik van Oscar heb gelezen, heeft dat je vast jaren werk en geduld gekost. Ik ben onder de indruk!
Dank je. Deze specifieke training heeft een aantal maanden gekost, geen jaren. Op het moment dat ik er mee begon konden we niets aan zijn lijf. Zodra hij het idee had dat er iets moest, werd ie heel bang en daardoor net zo agressief als hij bang was.
Na twee weken trainen waren we al zo ver dat ie nooit meer angstagressief werd maar altijd heel netjes nee zei. Na een maand of twee kon ik alle dingen behalve injecteren weer. Na een maand of drie a cier heb ik het injecteren opgezegd. Dat is het enige dat ik niet goed gekregen heb.
#3320372
Zuzanna schreef:Ik vind het er in het filmpje echt heel netjes rustig gaan! Gezien wat ik van Oscar heb gelezen, heeft dat je vast jaren werk en geduld gekost. Ik ben onder de indruk!
+1
Ik ben helemaal onder de indruk, ik had wel gelezen hoe je met hem omging maar als ik het zo zie...Aan de andere kant was het ook de enige manier om met hem om te gaan denk ik :-* :-* :-*
Erg mooi, jouw geduld en zijn vertrouwen :smitten:

Rocco's nageltjes groeien echt megahard. Gelukkig is mijn nichtje trimster en mag ik hem altijd brengen voor nageltjes knippen. Mij zou het denk ik ook wel lukken maar zij is echt heel erg goed met honden en dan hoef ik zelf niet te klooien. Joep z'n nageltjes worden 2x per jaar geknipt als hij geplukt wordt en bij Gabi was het (nog) niet nodig.
#3320385
Knip hier eigenlijk nooit nagels die slijten mooi af met wandelen.
Het klauwtje daar knip ik wel eens een stukje af , bij Oliver als hij op zijn rug ligt te slapen en dan slaapt hij gewoon verder.
Hugo doet ook niet moeilijk dus geen probleem hier.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op di 14 nov 2017, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3320388
Kaela schreef:Dank je. Deze specifieke training heeft een aantal maanden gekost, geen jaren. Op het moment dat ik er mee begon konden we niets aan zijn lijf. Zodra hij het idee had dat er iets moest, werd ie heel bang en daardoor net zo agressief als hij bang was.
Na twee weken trainen waren we al zo ver dat ie nooit meer angstagressief werd maar altijd heel netjes nee zei. Na een maand of twee kon ik alle dingen behalve injecteren weer. Na een maand of drie a cier heb ik het injecteren opgezegd. Dat is het enige dat ik niet goed gekregen heb.
Wat jij hebt gedaan lijkt op iets wat ik een week geleden heb gelezen.

Hier is de link
https://www.growlsnarlsnap.com/single-p ... RE-CONTROL

Ik vond dit erg interessant om te lezen dat je door je hond controle te geven iets minder eng tot niet meer eng kunt maken.
#3320389
Okay okay
Ik beken dat ik elke week de nagels knip ;D
P had altijd al mooie voetjes maar bij B zie ik echt verschil in de stand van haar voetjes, meer kattenvoetjes ipv de platvoetjes die ik aan de ouderdom weet.
De hond van m’n moeder heeft echt een transformatie ondergaan sinds ik haar nagels wekelijks knip. Ze loopt gewoon anders en de stand van haar voeten is enorm verbeterd.
#3320391
Onze Baron hoeft nooit nagels te knippen. En hij is juist zo makkelijk!!! Ik moet bij hem ook controleren op ooghaartjes op het ooglid die kunnen gaan schuren en dat laat hij ook zo toe.

Maar onze Molly wel!! En zij is echt een drama queen!! Ze geeft op een gegeven moment wel toe, maar dat kost even heel wat geduld van mij en gespartel van haar. Als ze klaar is met spartelen(en dat begint al bij zien schaartje en vastpakken poot) kan ik zo knippen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door