Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3319713
Lizzy schreef:Ik denk serieus dat dit niet het geval is maar dat het gewoon vaker mis gaat, uitslagen bij dunne naald biopten (ik heb zelfs percentages gelezen van 30%!!!). En ik denk zelf dat het goed is om op basis van de uitslag van een dunne naald biopt gewoon geen rigoureuze stappen te ondernemen (zoals inslapen, chemokuren, amputeren van ledematen, etc) maar eerst een 2de onderzoek te doen met een normaal biopt.
Zo dat is wel heel erg veel 30% :o
Het advies was om te starten met prednison want dan konden we het misschien wel rekken tot 3 maanden...
Gelukkig daar nooit aan begonnen.
Door judith1967
#3319742
Zoo wat een schrik zeg!!!!!
Gelukkig een goede uitslag :-*

Wij zijn toevallig vanmiddag ook naar de da geweest omdat Dorian een bultje tussen zijn borst en l.voorpoot heeft zitten.De da heeft ook een dunnen naald biopt gedaan.Met wat iik in jouw topic had gelezen kon ik gelijk de opmerking maken dat dat geen 100% zekerheid kan geven .Hij gaf mij daar gelijk in,maar zei ook ik kan een goede hele bult bipt nemen/maken.
De uitslag was een vetbult.Maar we blijven de bult wel scherp in de gaten te houden.
Door Lizzy
#3319747
judith1967 schreef:Zoo wat een schrik zeg!!!!!
Gelukkig een goede uitslag :-*

Wij zijn toevallig vanmiddag ook naar de da geweest omdat Dorian een bultje tussen zijn borst en l.voorpoot heeft zitten.De da heeft ook een dunnen naald biopt gedaan.Met wat iik in jouw topic had gelezen kon ik gelijk de opmerking maken dat dat geen 100% zekerheid kan geven .Hij gaf mij daar gelijk in,maar zei ook ik kan een goede hele bult bipt nemen/maken.
De uitslag was een vetbult.Maar we blijven de bult wel scherp in de gaten te houden.
Ik denk dat het heel vaak wel goed gaat, zeker bij bultjes die overduidelijk zijn. Ik heb de afgelopen jaren meerdere keren met histiocytoom te maken gehad en daar was de uitslag van het biopt altijd "dit is heel zeker een histiocytoom" en niet zoals deze keer met Fritzi "we zien deze cellen, deze cellen, deze cellen, zou dit of dat kunnen zijn" en zoals bij Linga, die een "prik bult" had, waarbij ze ook geen chocolade konden maken van wat ze nou zagen. Maar vet is meestal een eitje. En een histiocytoom dus ook. Makkelijk te herkennen denk ik. En zo zijn er ook wel kwaadaardige bultjes die heel makkelijk te onderscheiden zijn.

Maar hee, fijn dat het een vetbultje is :-*
Door Lizzy
#3319749
Hanny schreef:Gelukkig, dat er niets ernstigs is.
Blijft natuurlijk een raar gedoe, de huid van haar voeten zo niet prettig.
Is het de bedoeling, dat zij nu wordt gedekt?

Hanny
Nee Hanny, zij gaat niet gedekt worden maar dat staat hier los van.
Door Lizzy
#3319750
Charlie Angel schreef:En? Zijn jullie al een beetje hersteld van de 10 jaar ouder schrik, gevolgd door groot feest? :-*
We zitten langzaam bij te komen :biggrin2: . Leo hersteld wat minder vlot dan ik, maar dat komt ook omdat hij beneden bij Fritzi slaapt. We laten ons smurfje niet met een kap om alleen beneden, dat is zielug :biggrin2:
#3319758
Lizzy schreef:We zitten langzaam bij te komen :biggrin2: . Leo hersteld wat minder vlot dan ik, maar dat komt ook omdat hij beneden bij Fritzi slaapt. We laten ons smurfje niet met een kap om alleen beneden, dat is zielug :biggrin2:
Arme Leo ;D ;D
Door Lizzy
#3319761
Eef+doggies schreef:Arme Leo ;D ;D
Jaaa!!!!!!!!!!!! Hahahaha! Maar ik heb hem aangeboden om of Fritzi lekker mee naar boven te nemen of dat ik beneden slaap. Maar dat wilde hij niet... Tja.... Dan moet ie het zelf maar weten :biggrin2:
Door El_Kato
#3319784
Fijn dat het meevalt pffffft zou vreselijk zijn geweest bij zo'n jonge hond. Wel toevallig 2x wat heftigs aan een pootje :???: Heb de foto van dat abces gezien maar dat was echt een flink gat :o Daarvan had je ook het idee dat het door iets in een sloot gekomen was toch? Een verwonding/kras met een bacterie oid erbij bedoel ik dan. Omdat dit plantaardige resten zijn, zeg ik dat goed? Is dat dan ook met een verwonding /kras onde huid gekomen :???:
#3319800
Lizzy schreef:
We zitten langzaam bij te komen :biggrin2: . Leo hersteld wat minder vlot dan ik, maar dat komt ook omdat hij beneden bij Fritzi slaapt. We laten ons smurfje niet met een kap om alleen beneden, dat is zielug :biggrin2:
Is ook heel sielug hoor, dus ik zou het ook zo doen.
Een knuffel voor de stoere en lieve Leo. Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door