Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door enya13
#3319564
hoe verklaren jullie het dan dat ze toch kwaadaardige cellen vinden in het biopt?
die komen toch niet zomaar uit de lucht vallen? die moeten er dan toch echt ingezeten hebben?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3319566
enya13 schreef:hoe verklaren jullie het dan dat ze toch kwaadaardige cellen vinden in het biopt?
die komen toch niet zomaar uit de lucht vallen? die moeten er dan toch echt ingezeten hebben?

Geen idee hoor. Zelf ook meegemaakt bij een door mij gefokte hond. Biopt zei kwaadaardig, ze snijden daarop de tumor met halve kaak en gehemelte weg en daarop krijg je de uitslag...na 6 weken.....goedaardig hoor, dat zijn dit soort tumoren altijd wel. Ga je verhaal halen, krijg je gewoon een...ja heel vervelend, maar kan nou eenmaal gebeuren.
Ik vind het heel kwalijk. Ook in het geval van Fritz. Voor hetzelfde geld amputeren ze maar meteen 1 of 2 tenen. Gaan we het verder nog maar niet over de stress, de schrik en het verdriet hebben wat zo'n foutje dan veroorzaakt.
Door enya13
#3319567
op zo'n vals positieve uitslag zit je idd. niet te wachten, maar waar rook is, is vuur zou je denken. die foute cellen moeten er dan toch echt ingezeten hebben, anders konden ze die toch ook niet vinden......?????
mss. maar minimale hoeveelheid, maar toch?
andersom krijg je met dunne naald biopten ook regelmatig vals negatieve uitslagen omdat ze er net naast prikken.........
best vreemd allemaal.
Door Siberienne
#3319569
enya13 schreef:op zo'n vals positieve uitslag zit je idd. niet te wachten, maar waar rook is, is vuur zou je denken. die foute cellen moeten er dan toch echt ingezeten hebben, anders konden ze die toch ook niet vinden......?????
mss. maar minimale hoeveelheid, maar toch?
andersom krijg je met dunne naald biopten ook regelmatig vals negatieve uitslagen omdat ze er net naast prikken.........
best vreemd allemaal.
Bij een dunne naald biopt heb je losse cellen die beoordeeld worden op hoe ze eruit zien. Dan is het heel lastig om zeker te weten dat ze niet kwaadaardig zijn. Vooral als er ook nog bv een ontsteking aan de hand is waar je ook heel veel ‘actieve’ cellen hebt en celverval

Bij een biopt beoordeel je een totaal plaatje van weefsel met cellen in een structuur en is dat makkelijker. En kun je definitief zeggen wel of niet kwaadaardig.
Door Lizzy
#3319570
Siberienne schreef:Bij een dunne naald biopt heb je losse cellen die beoordeeld worden op hoe ze eruit zien. Dan is het heel lastig om zeker te weten dat ze niet kwaadaardig zijn. Vooral als er ook nog bv een ontsteking aan de hand is waar je ook heel veel ‘actieve’ cellen hebt en celverval

Bij een biopt beoordeel je een totaal plaatje van weefsel met cellen in een structuur en is dat makkelijker. En kun je definitief zeggen wel of niet kwaadaardig.
Zo werd het mij ook uitgelegd. En er zat natuurlijk een ontsteking, dat stond ook in het rapport van de patholoog "sterk verdacht van een neoplasie waarvan de oorsprong niet geheel duidelijk is op cytologisch beeld, met daarnaast uitgebreide ontsteking".

Er werd mij ook verteld dat de foutmarge bij een dunne naald biopt sowieso redelijk hoog is. Ik denk ook niet zo zeer dat een patholoog dan een fout maakt maar dat het soms heel lastig is de boel te interpreteren?

En in het rapport van het hele bultje staat als conclusie: "Huid tussen tenen: pyogranulomateus proces op basis van aanwezigheid van plantaardig vreemd lichaamsmateriaal" en dat het proces volledig verwijderd is.
Door Lizzy
#3319573
MarijeEnBoomer schreef:Ik zei het toch :P
Ja, jij zei het van meet af aan :-* :-* ! Jouw reactie was er ook 1 van totale ongeloof, toen ik je schreef dat het niet goed was. Nou, krijg je achteraf weer gelijk ;D
Door Lizzy
#3319575
fransbulletje schreef:Wat een spanning... gelukkig goed nieuws!

Tja wat ik van biopten moet denken... ::)
Hugo met zijn T-cellen... diagnose Hodgkin...nog 3 maanden te leven...en we zijn nu al 1 jaar en 3 maanden verder nog niets gemankeerd in die periode ::) :biggrin2:
Nou, heel eerlijk? Ik heb wel aan je gedacht de afgelopen dagen.... Hugo is of een groot wereldwonder. Of hij heeft geen Hodgkin. Want 1 jaar en 3 maanden na die diagnose...? Nou weet ik wel dat Hugo heel veel super goede middelen krijgt, maar dan nog is het allemaal wel een groot wonder. Nou ja, we zullen het nooit weten. En natuurlijk zijn ook de wonderen de wereld nog niet uit :-*
Door Belleke1
#3319579
Pffffffff ik leef helemaal met je mee. Als er toch iets is met onze lieve viervoeters voel je je zelf ook zo slecht.
Zoooo fijn dat het allemaal meevalt. Nu maar weer genieten van je hondjes.
Dikke knuffels Belleke
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door