Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3318453
Apart Lizzy, ik herinner je vorige topic hierover nog en toen had ik er ook zo'n last van. Nu open je dit topic en heb ik er ook alweer een 2 weken last van. Echt niet grappig. Ik ben zoals je weet helaas ook niet gezegend met een dikke bos haar.

Ik slik sinds een week of 2 smelttabletten B12, want arts werkt niet mee met injecties (ik had 169 en vriendlief nog iets lager), dus ik ben samen met mijn partner B12 gaan slikken, die aktieve B12 waar hier eerder een topic over was. echter 2000 per dag, dus nog niet eens zo idioot hoor.
ik gaf nu eigenlijk de schuld daar aan.

Maar jij slikt naar ik begrijp al veel langer die B12 smelttabletten, dus dat zou je dan niet verwachten. Wel is haaruitval echt een kenmerk van beginverergering als je B12 gaat slikken of spuiten.
Door TomsBorders
#3318458
misschien iets teveel last van testosteron? haha.
ik zou gewoon je baard laten staan ter compensatie.
ow wacht. :-\

wat je voor de grap even kan doen is de haarwortels onder de microscoop leggen en aan de hand daarvan beoordelen of het allemaal om dode wortels gaat of dat je probleem ook met de actieve haarzakjes is. (ter referentie zie bijv https://i.pinimg.com/originals/e5/0a/db ... f6856b.jpg). Telogen is de normale staat dat ze loskomen, anagen is een fase waar er toch wel iets aan de hand is als die steeds loskomen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3318461
TomsBorders schreef:misschien iets teveel last van testosteron? haha.
ik zou gewoon je baard laten staan ter compensatie.
ow wacht. :-\

wat je voor de grap even kan doen is de haarwortels onder de microscoop leggen en aan de hand daarvan beoordelen of het allemaal om dode wortels gaat of dat je probleem ook met de actieve haarzakjes is. (ter referentie zie bijv https://i.pinimg.com/originals/e5/0a/db ... f6856b.jpg). Telogen is de normale staat dat ze loskomen, anagen is een fase waar er toch wel iets aan de hand is als die steeds loskomen.

Ik voel een nieuwe cursus aankomen :biggrin2: (moet toch maar eens op zoek naar zo'n gluurglas :???: )
Door Lizzy
#3318463
TomsBorders schreef:misschien iets teveel last van testosteron? haha.
ik zou gewoon je baard laten staan ter compensatie.
ow wacht. :-\

wat je voor de grap even kan doen is de haarwortels onder de microscoop leggen en aan de hand daarvan beoordelen of het allemaal om dode wortels gaat of dat je probleem ook met de actieve haarzakjes is. (ter referentie zie bijv https://i.pinimg.com/originals/e5/0a/db ... f6856b.jpg). Telogen is de normale staat dat ze loskomen, anagen is een fase waar er toch wel iets aan de hand is als die steeds loskomen.
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik kom wel even een dotje haren bij jou brengen Tom, mag jij kijken ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#3318464
Ina schreef:Ik voel een nieuwe cursus aankomen :biggrin2: (moet toch maar eens op zoek naar zo'n gluurglas :???: )
:2funny: :2funny: :2funny:

De "menopauzehaarwortelgluurcursus"?
Door Lizzy
#3318465
Charlie Angel schreef:Apart Lizzy, ik herinner je vorige topic hierover nog en toen had ik er ook zo'n last van. Nu open je dit topic en heb ik er ook alweer een 2 weken last van. Echt niet grappig. Ik ben zoals je weet helaas ook niet gezegend met een dikke bos haar.

Ik slik sinds een week of 2 smelttabletten B12, want arts werkt niet mee met injecties (ik had 169 en vriendlief nog iets lager), dus ik ben samen met mijn partner B12 gaan slikken, die aktieve B12 waar hier eerder een topic over was. echter 2000 per dag, dus nog niet eens zo idioot hoor.
ik gaf nu eigenlijk de schuld daar aan.

Maar jij slikt naar ik begrijp al veel langer die B12 smelttabletten, dus dat zou je dan niet verwachten. Wel is haaruitval echt een kenmerk van beginverergering als je B12 gaat slikken of spuiten.
Ja, ik slik al....... geen idee, een paar jaar smelttabletten. Eén keer per dag één zuigtablet 3000 mcg Methylcobalamine met 400 mcg Foliumzuur en één zuigtablet 3000 mcg Adenosylcobalamine met 200 mcg Foliumzuur.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3318468
Too schreef:Bij mij...overgang dat weet ik 100% zeker
Handenvol, putjes vol, kleding..you name it >:(
Wat is het toch ontzettend willekeurig, die overgang... Ik krijg alleen maar meer!!! Meer haar, meer borsten en gelukkig verder amper klachten. Bizar blijft het.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3318469
Eelke als je Alverda shampoo wilt, roep maar hoor. Ik kom eigenlijk elke 2 tot 3 weken wel in Duitsland en versturen via DHL is 5 euro. Doe het met plezier!
Door El_Kato
#3318483
eelke schreef:Laat even je b12 testen. En vraag dan vooral na hoe hoog ie is. De dosering daarvan in een multivitamine is gewoon niet hoog genoeg, als je een te kort hebt.

Ik heb nu al weer 2 keer zo veel haar, sinds ik het slik.

Welke shampoo gebruik jij? Want daar wilde ik vandaag een topic over openen ;D ik gebruikte steeds haarzeep maar online bestellen vind ik gedoe, dus nu heb ik andrelon, maar merk toch ook wel weer wat haaruitval. Dus dacht, dat kan vast beter, maar wat dan?
Ik heb geen last van haaruitval (gelukkig) maar gebruik wel al heel lang haarzeep van Lush. Haal ik in de winkel als ik toevallig in Haarlem ben of bestel het via internet en dan gelijk een stuk of 6 stukken. Irritant idd omdat ze een vast verzend tarief hebben van 6,95 maar goed wassen met gewone shampoo voegt voor mij echt niet meer… slap en futloos haar :-\ Maare tip dus bestel in 1x een jaar voorraad kost in 1x wat maar dan ben je er even vanaf ook ;)
Door eelke
#3318484
Pauline schreef:Eelke als je Alverda shampoo wilt, roep maar hoor. Ik kom eigenlijk elke 2 tot 3 weken wel in Duitsland en versturen via DHL is 5 euro. Doe het met plezier!
Lief, maar dan zit ik dus nog aan de pakketpost vast ;)

Ik ga dus gewoon deze week wel naar de tuien, komt goed hoor!
Door Too
#3318491
Pauline schreef:Wat is het toch ontzettend willekeurig, die overgang... Ik krijg alleen maar meer!!! Meer haar, meer borsten en gelukkig verder amper klachten. Bizar blijft het.

;D ;D wel meer haar waar het eerder niet zat, dat dan weer wel


En Lizzy..is het niet gewoon herfst-rui, heeeel normaal.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3318493
Too schreef:;D ;D wel meer haar waar het eerder niet zat, dat dan weer wel


En Lizzy..is het niet gewoon herfst-rui, heeeel normaal.
Ook dat nog!! ::) ::) ::) Van die heksenharen aan je kin of in je hals..... Brrrrrrrrr
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door