Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3317848
eelke schreef:Ja dat had hij dus allemaal niet. Hij was vooral eigenlijk gewoon kneiterstoned! Niet hijgen, zelfs geen snellere hartslag, niet overgeven. Toen we hem vonden tolde hij op zijn poten, wankelen, er doorheen zakken, en eenmaal in de auto verloor hij ook steeds zijn bewustzijn, hij hing helemaal slap op schoot. Ik voelde alleen aan zijn hartslag nog dat er leven in zat. De andere dag zijn zijn reflexen en organen getest, niks aan de hand. Toen zag je het alleen nog aan zijn ogen.

Vandaar dat we ook niet aan gif denken...maar aan drugs, en ik dus ook aan paddestoelen (die kunnen ook een drugs effect geven...)

Ik heb wel voor de zekerheid dit jaar de hop achter een hek geplukt. Want niks weet ik 100% zeker natuurlijk.



Ja ik doe er niks mee hoor! Of nou ja, met handschoentjes aan weghalen, want hoewel ze mooi zijn, en ze dus waarschijnlijk geen kwaad kunnen, ze waren voor mij verdachte dus ik wil ze niet meer in de tuin.
Ja, dat zijn wel heel andere symptomen.
Stoffen kunnen best verschillende effecten hebben.
Van wiet weet ik dat er mensen zijn die er heel opgewekt en scherp van worden, andere sloom en vaag en ik hoef me alleen maar in een ruimte te begeven waar geblowed wordt of ik val bijna direct in een comatueze slaap als ik die ruimte niet snel weer verlaat... :???: Zelfs het langs een wiet/hashwalm lopen kan me al doen verlangen naar een bed... Heel handig dus dat ik in het centrum van Amsterdam werk. :biggrin2:
In elk geval verstandig dat je de hop nu meer afgeschermd hebt en de boleten verwijderd.
#3317851
Ja maar dat is de thc uit wiet die dat doet, en dat zit weer niet in hop...

Dan kan het nog giftig zijn en dat is het ook wel, maar dan heb je dus ook symptomen die bij vergiftiging horen. En die had hij weer niet...

Het blijft een raar verhaal. Maar ik geloof dat ik nu wel iets minder panisch op die paddestoelen kan reageren, en dat is fijn want je ziet ze dus niet overal staan.
#3318288
ik heb even naar je tweede oude topic gekeken en gelezen. Rond dezelfde tijd overkwam Aquillo hetzelfde. Echter dat was overdag tijdens een wandeling.. Naar de dierenarts gegaan .. direct.. en meteen ook afspraak dierenkliniek. Daar heeft ie aan de monitor gelegen .. bleek dus hartfalen te hebben (lekkende hartklep) Hij krijgt geen medicatie er voor omdat dat het leven niet verbeterd. Maar goed. Ik hoop dat je toen ook een hartfilmpje hebt laten maken.. De flauwte en wankel lopen en letargisch zijn komt omdat op dat moment heel weinig zuurstof in zijn lijfje gepompt wordt. Het zuurstofrijke bloed loopt door de lekkende hartklep terug en komt dus niet in de bloedbaan terecht. Dat geeft hijgen etc.
Voor zover ik mee maak eten honden geen paddestoelen dus ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat jouw Joep dat indertijd heeft opgepeuzeld. Ook hennep houden honden niet van.. ik weet niet of je met mijn verhaal wat kunt, maar ik vond het nodig om toch even te benoemen.. ;)
#3318290
Ja, zeker, graag, fijn :)

Ik kan er op zich alleen niet zo veel mee, want hijgen deed hij dus helemaal niet. Er was niet wat op onrust in zijn lijf wees zeg maar. Alles was rustig. Had Aquillo ook van die hangende oogleden?
#3318307
Aquillo schreef:ik heb even naar je tweede oude topic gekeken en gelezen. Rond dezelfde tijd overkwam Aquillo hetzelfde. Echter dat was overdag tijdens een wandeling.. Naar de dierenarts gegaan .. direct.. en meteen ook afspraak dierenkliniek. Daar heeft ie aan de monitor gelegen .. bleek dus hartfalen te hebben (lekkende hartklep) Hij krijgt geen medicatie er voor omdat dat het leven niet verbeterd. Maar goed. Ik hoop dat je toen ook een hartfilmpje hebt laten maken.. De flauwte en wankel lopen en letargisch zijn komt omdat op dat moment heel weinig zuurstof in zijn lijfje gepompt wordt. Het zuurstofrijke bloed loopt door de lekkende hartklep terug en komt dus niet in de bloedbaan terecht. Dat geeft hijgen etc.
Voor zover ik mee maak eten honden geen paddestoelen dus ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat jouw Joep dat indertijd heeft opgepeuzeld. Ook hennep houden honden niet van.. ik weet niet of je met mijn verhaal wat kunt, maar ik vond het nodig om toch even te benoemen.. ;)
Mijn zus heeft het ooit meegemaakt met haar hond. Die was daar nogal groggy van geworden. Wat ik mij daar verder bij moet voorstellen, geen idee. Het is lang geleden. Ik weet niet hoe oud de hond toen was. Pike greep als pup uit baldadigheid ook naar de paddentoelen in de tuin. Omdat het niet mocht was het toch wel heel erg leuk om er full speed op af te rennen en in het voorbijgaan eentje te grijpen. Een zelf bedacht spelletje wat je geheid aandacht opleverde ::) Maar als volwassen hond keek hij niet eens naar paddenstoelen. Duc en Jakkie trouwens ook niet. En er staan er overal heel erg veel hier dit jaar.
#3318337
eelke schreef:Ja, zeker, graag, fijn :)

Ik kan er op zich alleen niet zo veel mee, want hijgen deed hij dus helemaal niet. Er was niet wat op onrust in zijn lijf wees zeg maar. Alles was rustig. Had Aquillo ook van die hangende oogleden?
Ja hij zakte door zijn poten en keek zo slap met hangende oogleden..
#3318346
Aquillo schreef:Ja hij zakte door zijn poten en keek zo slap met hangende oogleden..
Nou ik ga het wel onthouden, mocht het weer gebeuren. Zijn hart was wel gecheckt, maar niet met een hartfilmpje. Maar je zou dan ook denken dat het hart een beetje op hol slaat ofzo toch?
#3318412
eelke schreef:Nou ik ga het wel onthouden, mocht het weer gebeuren. Zijn hart was wel gecheckt, maar niet met een hartfilmpje. Maar je zou dan ook denken dat het hart een beetje op hol slaat ofzo toch?
Dan denk ik dat zijn hartritme goed was.. Die van Aquillo was op dat moment slecht en zwak. daarom naar kliniek gestuurd op dezelfde dag nog voor een echo en een cardiogram
Mijn hond heeft dus echt hartfalen.
En had jouw hondje ws een slecht moment door een andere oorzaak. kan ook een insectenbeet geweest zijn of van eenptiel of spin? Eelke ik hoop dat ie momenteel nergens last meer van heeft?
#3318417
Aquillo schreef:Dan denk ik dat zijn hartritme goed was.. Die van Aquillo was op dat moment slecht en zwak. daarom naar kliniek gestuurd op dezelfde dag nog voor een echo en een cardiogram
Mijn hond heeft dus echt hartfalen.
En had jouw hondje ws een slecht moment door een andere oorzaak. kan ook een insectenbeet geweest zijn of van eenptiel of spin? Eelke ik hoop dat ie momenteel nergens last meer van heeft?
Nee het gaat super goed! Het is ook al een jaar geleden hé. Op dinsdagavond laat vonden we hem ziek, toen was hij naar mijn idee echt kantje boord, hij verloor steeds zijn bewustzijn, heel de woensdag nog groggy, donderdag nog wat hangende oogleden en op vrijdag weer de oude. En nu, een jaar later, nog steeds. Laatst is er ook weer naar zijn hart geluisterd en dat was prima.

We zijn toen dinsdagnacht naar de dierenarts geweest, en woensdagochtend weer, en toen was alles gewoon goed. Hart, longen, bloed gecheckt, reflexen prima. Allergische reactie zou ook nog kunnen, maar dan verwacht je wel ergens een bult ofzo bij een beet, en die hebben we niet gevonden. Vaak ook wel koorts dan...

Hij leek echt gewoon stoned, eigenlijk.
#3318422
Nee dat was het ook niet. Van al die klachten had hij alleen een coördinatiestoornis.

Ik denk eigenlijk dat we het nooit echt gaan weten hoor, maar ik ben dus al opgelucht dat deze paddenstoelen dus waarschijnlijk niet de boosdoener zijn, want die komen dus steeds terug en dan blijft het wel heel goed opletten.
#3318497
OMG....dan hebben wij waarschijnlijk een heleboel paddo's in de tuin groeien :o :-\
Heb ze even opgezocht toen ik dat hierboven in de tekst las en ze lijken er idd erg op. Ik pluk ze steeds weg omdat Fleur ze wel op wil eten. De honden ben ik niet bang voor, die eten ze niet. Nu maar extra opletten dat ik ze weg pluk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door