Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3350297
Hoewel de opkomst door de grote hoeveelheid nevel/smog niet zichtbaar was, hebben we toch nog wel het grootse deel van de verduistering kunnen vastleggen.
Tegelijk met mij arriveerde er een stel met grote sterrenkijker en heb ik oko nog even mogen meeloeren naar Venus, Jupiter met 4 manen en Saturnus met ring. Mars ook, maar dat was een net zo waterig rood puntje als de maan in eerste instantie.

De maansverduistering
Bijlagen
maanrijtje.jpg
maanrijtje.jpg (164.71 KiB) 1948 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3350298
Overzichtje van maan en mars en het uitzicht vanaf de standplek (lekker aan het water..opgevreten worden door de muggen) :biggrin2:
IMG_5161-2.jpg
IMG_5161-2.jpg (213.1 KiB) 1946 keer bekeken
Door Cathelijn
#3350304
Wij begonnen pas rond half 11 wat te zien:
DSCN2057.JPG
DSCN2057.JPG (163.27 KiB) 1937 keer bekeken
DSCN2063.JPG
DSCN2063.JPG (154.21 KiB) 1937 keer bekeken
Maar later hebben we hem toch goed in beeld gekregen:
DSCN2094.JPG
DSCN2094.JPG (139.11 KiB) 1937 keer bekeken
Mars ook gezien, de rest helaas niet.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350339
Mooi gedaan Angelique! Gaaf om zo te zien. En jou foto's zijn ook mooi Cathelijn!

Ik ben niet verder gekomen dan dit:
IMG_8698.jpg
IMG_8698.jpg (630.1 KiB) 1927 keer bekeken
Was wel leuk, in het weiland op de maan wachten en hem dan eindelijk zien. En later mars die zichtbaar werd. Ik wist dat er ook andere planeten te zien zouden zijn, wat gaaf dat je die hebt kunnen zien door de telescoop Angelique!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3350365
Cathelijn schreef:Dit vond ik ook een heel mooi moment:
DSCN2130.JPG

Mooi geworden de foto's! Dit was idd een mooi moment ja. Fototechnisch vond ik het een dobbertje, aangezien je de maan niet overbelicht wilt hebben, maar je toch het rode ook wilt blijven zien. Afijn, ik heb bij dat moment toch ook maar gekozen voor streepje overbelicht en de rest oranje. Daar kwamen we immers voor.

Hier zagen we de maan ook pas tegen half 11, we dachten al dat die voor de gelegenenheid misschien een keer onderlangs was gegaan :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3350368
Kaela schreef:Mooi gedaan Angelique! Gaaf om zo te zien. En jou foto's zijn ook mooi Cathelijn!

Ik ben niet verder gekomen dan dit:

IMG_8698.jpg

Was wel leuk, in het weiland op de maan wachten en hem dan eindelijk zien. En later mars die zichtbaar werd. Ik wist dat er ook andere planeten te zien zouden zijn, wat gaaf dat je die hebt kunnen zien door de telescoop Angelique!
Leuk toch, maan en Mars samen. Zie je ook niet iedere dag :)

Dat planeten kijken was wel even een bonus ja. Oké, Mars was een rood puntje, venus een wit puntje, maar Jupiter met 4 manen en Saturnus met ring was toch best wel heel bijzonder.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3350394
Angelique schreef:Hoewel de opkomst door de grote hoeveelheid nevel/smog niet zichtbaar was, hebben we toch nog wel het grootse deel van de verduistering kunnen vastleggen.
Tegelijk met mij arriveerde er een stel met grote sterrenkijker en heb ik oko nog even mogen meeloeren naar Venus, Jupiter met 4 manen en Saturnus met ring. Mars ook, maar dat was een net zo waterig rood puntje als de maan in eerste instantie.

De maansverduistering
Knap gedaan Angelique, hoe heb je die foto's zo mooi naast elkaar gekregen? Kun je dat uitleggen?
DSC_0027-bewerkt met tekst.jpg
DSC_0027-bewerkt met tekst.jpg (458.39 KiB) 1885 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3350403
Lazy Garfield schreef:Knap gedaan Angelique, hoe heb je die foto's zo mooi naast elkaar gekregen? Kun je dat uitleggen?

DSC_0027-bewerkt met tekst.jpg

Eigenlijk gewoon knippen en plakken. Men neme een nieuw zwart blad en plakken maar. Voor de mooi zou je nog een laag extra kunnen maken met een lijn erin. Maar dat bedacht ik me halverwege pas. Het lastigste was om alle maantjes even groot te krijgen. Lukte dan ook niet helemaal, vroeg om meer geduld wat ik even niet had. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3350420
Angelique schreef:Eigenlijk gewoon knippen en plakken. Men neme een nieuw zwart blad en plakken maar. Voor de mooi zou je nog een laag extra kunnen maken met een lijn erin. Maar dat bedacht ik me halverwege pas. Het lastigste was om alle maantjes even groot te krijgen. Lukte dan ook niet helemaal, vroeg om meer geduld wat ik even niet had. :biggrin2:
Dank je Angelique!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350593
Gisteren naar Pairi Daiza geweest om de super bijzondere, zeer zeldzame Spixx ara te zien. Alles zat tegen wat er tegen kon zitten om te fotograferen. Gaas én glas om doorheen te fotograferen, een hele hoge voliere dus omhoog mikken, tegenlicht en een vreselijke weerspiegeling van legernet, dus overal lichte vlekjes.

Met heel veel moeite is dit het resultaat geworden. Ik heb kleur, ik kan de vogel herkennen (de lichtere kop en het witte streepje op de snavel zijn heel kenmerkend) en gut je ziet dat het een papegaai is. Meer was er (door mij) niet van te maken. Het is te hopen dat ze er nog wat beters van gaan maken, want zo'n bijzondere vogel moet toch ook wel zichtbaar zijn als je hem daadwerkelijk aan het publiek wil laten zien. Dan ga ik nog een keer, het is tenslotte maar 4,5 uur rijden ;D

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3353279
Ik heb een upgrade van mijn alround lens besteld. Ben zoooo benieuwd of hij me gaat bevallen! Bedoeling is hier 95% van mijn bruidsfoto's mee te gaan maken, dus ik hoop echt dat ie aan mijn verwachtingen voldoet!

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door