Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3318020
eelke schreef:Jaaa uhhh, Oscar is knap he, maar ik wil natuurlijk zo'n vergelijkingsfoto van bp!
Ik upload mijn foto's altijd via Facebook, daar ga ik toch niet een foto van twee BP schermen zetten ;D
Door eelke
#3318024
Kaela schreef:
Ik upload mijn foto's altijd via Facebook, daar ga ik toch niet een foto van twee BP schermen zetten ;D
Tuurlijk wel, zet je ze op 'alleen ik' Afbeelding
Door eelke
#3318025
Kaela schreef:
Ik upload mijn foto's altijd via Facebook, daar ga ik toch niet een foto van twee BP schermen zetten ;D
Tuurlijk wel, zet je ze op 'alleen ik' Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3318084
Ook hier weer zulke mooie foto's! :)

Ik ben onze camera (Olympus E-M 10) langzaam aan het ontdekken. Veel proberen, met verschillende instellingen, verschillende lenzen. Was gisteren aan het worstelen met scherpstellen, de camera pakte niet het punt dat ik wilde. Twee vliegen op een blad, en ik kreeg het maar niet goed. Dan volgende keer toch maar handmatig scherpstellen maar dan moet ik eerst opzoeken hoe de AF uitgezet wordt. ;D


Twee niet scherpe vliegen dus. :P ;D
Afbeelding



Hebben jullie een cursus gedaan of zelf alles uitgevogeld?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3318114
:biggrin2: de Af zet je meestal uit op de lens. Daar vind je een AF/MF schuifje.

Ooit eens een workshop basis gedaan, maar dat was erg basis vanaf de "dit is de aan/uitknop, dus niet veel mee opgeschoten. De rest opgedaan uit boekjes, proberen, youtuubjes, proberen, lezingkje, proberen enz. Als iets te ingewikkeld wordt heb ik een hele goede fotograaf achter de hand die ik af en toe mag opzadelen met een dummievraag. :biggrin2:
Kom ik een workshop tegen met een tak van sport voor mij interessant, dan wil ik die ook wel doen.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3318119
En heel veel oefenen, niet bang zijn om fouten te maken, want soms kunnen die fouten juist heel goed uitpakken.
Ik heb mezelf ook alles zelf geleerd, met hulp van veel lezen en hier en daar wat op internet.

Sinds een paar maanden heb ik een abonnement op KelbyOne, daar kun je online workshops volgen in fotografie, Lightroom en Photoshop.
In die paar maanden ben ik alweer zoveel wijzer geworden, hoewel ik toch nog steeds een boekje naast mijn toetsenbord het makkelijkst vind. Maar nu zet ik m'n iPad naast m'n iMac, zodat ik niet steeds hoef te switchen van scherm.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3318171
Angelique schreef::biggrin2: de Af zet je meestal uit op de lens. Daar vind je een AF/MF schuifje.

Ooit eens een workshop basis gedaan, maar dat was erg basis vanaf de "dit is de aan/uitknop, dus niet veel mee opgeschoten. De rest opgedaan uit boekjes, proberen, youtuubjes, proberen, lezingkje, proberen enz. Als iets te ingewikkeld wordt heb ik een hele goede fotograaf achter de hand die ik af en toe mag opzadelen met een dummievraag. :biggrin2:
Kom ik een workshop tegen met een tak van sport voor mij interessant, dan wil ik die ook wel doen.

De Olympus heeft geen schuifje op de lens, ik moet het in het menu opzoeken.
Vond ook al een paar handige youtubejes over wat je allemaal kan met deze camera. Een stuk makkelijker dan de hele gebruiksaanwijzing doorworstelen!

Dank voor alle tips, ben de komende tijd weer aan de pc gekluisterd. ;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3318189
Wat een leuk topic.. ik ga het volgen. ik fotografeer veel.. maar eigenlijk probeer ik meestal maar wat. Ik heb een systeemcamera, maar doe ook veel met mijn simpele mobieltje omdat ik dat ook een uitdaging vind. :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3318190
-Annemarie- schreef:Ook hier weer zulke mooie foto's! :)

Ik ben onze camera (Olympus E-M 10) langzaam aan het ontdekken. Veel proberen, met verschillende instellingen, verschillende lenzen. Was gisteren aan het worstelen met scherpstellen, de camera pakte niet het punt dat ik wilde. Twee vliegen op een blad, en ik kreeg het maar niet goed. Dan volgende keer toch maar handmatig scherpstellen maar dan moet ik eerst opzoeken hoe de AF uitgezet wordt. ;D


Twee niet scherpe vliegen dus. :P ;D
Afbeelding



Hebben jullie een cursus gedaan of zelf alles uitgevogeld?
Oh leuk ik heb een Olympus systeemcamera sinds eind 2013.. de OMD E-M10II :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3318206
-Annemarie- schreef:Ook hier weer zulke mooie foto's! :)

Ik ben onze camera (Olympus E-M 10) langzaam aan het ontdekken. Veel proberen, met verschillende instellingen, verschillende lenzen. Was gisteren aan het worstelen met scherpstellen, de camera pakte niet het punt dat ik wilde. Twee vliegen op een blad, en ik kreeg het maar niet goed. Dan volgende keer toch maar handmatig scherpstellen maar dan moet ik eerst opzoeken hoe de AF uitgezet wordt. ;D

Hebben jullie een cursus gedaan of zelf alles uitgevogeld?
Wat jammer dat de vliegen niet goed scherp zijn, het zou dan een hele gave foto zijn!

Ik heb eens gekeken (ben alleen een beetje thuis in canon) en het lijkt me een heel leuke camera! Bij canon kun je kiezen waar je focus wilt door je scherpstelpunt in te stellen. Of met de live view via het touch screen. Juist bij macro is het zo belangrijk controle te hebben over waar het scherpstelpunt ligt. Dat zal zo'n toestel toch ook wel hebben? Ik gebruik zelf nooit autofocus, want er is iets mis met mijn zoeker, dus dat lukt me niet zonder autofocus. Of ik ben gewoon scheel, dat kan ook ;D

Ik heb de basis zelf geleerd. Proberen, lezen, oefenen, google, oefenen, youtube, oefenen. En in dat proces heel erg veel mislukte foto's maken. Ik zou niet weten hoe ik dit met een analoog toestel ooit had kunnen leren, lang leve de digitale camera's!
Nu ik specifiekere dingen wil, volg ik workshops. Ik vind dat wel moeilijk kiezen, want het is vaak prijzig en ze zijn lang niet allemaal even nuttig. Ik ben een paar keer echt afgeknapt op "je moet minstens al deze dure dingen hebben, anders kan het echt heus niet". Maar ik heb ook hele leuke, inhoudelijk goede en inspirerende workshops gedaan. Die zijn hun prijs dan dubbel en dwars waard. De canon experience days laatst waren laagdrempelig, zowel qua prijs als qua inhoud, maar toch weer leuk om dingen te proberen en ontdekken. In november ga ik naar Nature Talks en ik ben apetrots dat mijn vriendin daar een lezing gaat geven. Dat zijn dagen die niet veel kosten, maar die wel inspirerend werken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door