Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3334882
Leuke foto met de selective color :-)
En de rat is ook erg mooi gelukt met scherpe voorpoten en kop :-) en ik vind het zo een lief snoetje, kon ook tijden in het ratten riool in Emmen naar de ratten kijken (al hoef ik ze dan weer niet in huis)
Door Siberienne
#3334890
Karin, ik vind je papegaai foto errug mooi, zo voegt 1 stuk kleur echt wat toe aan zeggingskracht! En de rat is leuk! Ik vind het een dotje :) maar ja, ik had vroeger ook een tamme rat. Zo’n leuk beestje was dat, helaas (te) jong overleden aan longontsteking.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337675
Afgelopen vrijdag mijn eerste workshop gehad, Honden in Actie bij Nuelle Flipse. We hadden prachtig weer, super leuke honden en ik heb een boel geleerd. Wat ik zaterdags gelijk toe kon passen bij Paulien, op de leukste teckels van de wereld. Ze heeft pas 1 actiefoto van Abby als voorproefje gezien, dus die plaats ik hier ook.

Deze is het meeste bewerkt, want de hond sprong over een bezemsteel. Heb allemaal bewerkingsdingen geleerd die ik nog niet kon, dus daar ook happy mee.

Afbeelding

Deze liep als een speer in een rechte lijn op ons af, vrrrrroem!

Afbeelding

Dit hondje hadden ze pas net en die was nog wat onwennig met de situatie met vreemden. Dus die mocht gewoon zijn balletje apporteren en dat leverde ook leuke momenten op.

Afbeelding

En dan zaterdag Abby. Waarbij het me prima lukte mijn camera weer helemaal goed in te stellen en het geleerde in praktijk te brengen. En waarbij Paulien zo slim was geweest een plek te kiezen waarbij ik iets lager kon liggen. Iets met korte pootjes en laag standpunt ;D
IMG_0713kopie.jpg
IMG_0713kopie.jpg (340.65 KiB) 2316 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3337684
Lazy Garfield schreef:Nog maar eentje dan van vandaag.

DSC_0023.jpg
Die vind Ik wel heel gaaf. De spiegeling van de vogels erbij en die ene die net een stapje zet.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3337697
Kaela schreef:Afgelopen vrijdag mijn eerste workshop gehad, Honden in Actie bij Nuelle Flipse. We hadden prachtig weer, super leuke honden en ik heb een boel geleerd. Wat ik zaterdags gelijk toe kon passen bij Paulien, op de leukste teckels van de wereld. Ze heeft pas 1 actiefoto van Abby als voorproefje gezien, dus die plaats ik hier ook.

Deze is het meeste bewerkt, want de hond sprong over een bezemsteel. Heb allemaal bewerkingsdingen geleerd die ik nog niet kon, dus daar ook happy mee.

Afbeelding

Deze liep als een speer in een rechte lijn op ons af, vrrrrroem!

Afbeelding

Dit hondje hadden ze pas net en die was nog wat onwennig met de situatie met vreemden. Dus die mocht gewoon zijn balletje apporteren en dat leverde ook leuke momenten op.

Afbeelding

En dan zaterdag Abby. Waarbij het me prima lukte mijn camera weer helemaal goed in te stellen en het geleerde in praktijk te brengen. En waarbij Paulien zo slim was geweest een plek te kiezen waarbij ik iets lager kon liggen. Iets met korte pootjes en laag standpunt ;D

IMG_0713kopie.jpg
Mooi die vliegende honden :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338472
Afgelopen zaterdag weer een workshop gehad. Dit keer over bruidsfotografie van Mon et Mine. Super leuk, enorm veel geleerd. Ik vind het best bijzonder als gevestigde fotografen uit het topsegment zo respectvol en behulpzaam naar beginnende professionals zijn.
We hebben allerlei onderwerpen besproken en theorie en oefenen wisselde elkaar af. Het ging zowel over de fotografie als over bedrijfsvoering. Doordat ze zo open en eerlijk waren, kon elke vraag gesteld worden en zeker als het om bedrijfsvoering gaat is dat iets wat ik nog niet eerder mee heb gemaakt.
Nu nog 1 workshop te gaan, eind mei. Dat gaat ook over bruidsfotografie, maar dan ook meer over workflow. Dus hoe bereid je je voor, doe je de dag en doe je het nawerk. En dat zijn onderwerpen die afgelopen keer wel genoemd zijn, maar waar we niet erg diep op in zijn gegaan, dus ik denk dat de workshops elkaar goed aan gaan vullen.

Het is echt super cool om zo actief met leren en ontwikkelen bezig te zijn. Ik heb nu een heleboel ideeën opgedaan die me op gang kunnen helpen. Na de volgende workshop wil ik die ideeën (al dan niet verbeterd of aangepast) om gaan zetten in actie en dan echt gaan starten. Het borrelt en kriebelt aan alle kanten!

Ik moet wel toegeven dat daardoor mijn weekopdrachten er niet meer van komen. Maar voor deze redenen, vind ik dat niet zo erg!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3338784
Klinkt als een geweldige workshop Karin.
Er zit best verschil in workshops, je hebt ook docenten die er meer een egotrip van maken om te laten zien hoe goed ze wel niet kunnen fotograferen.

Week 16 alweer van Iggy's 52 weken project.

Afbeelding16/52 CloseUp by Pr1mo Fotografie, on Flickr

Het hebben van 2 verschillen merken camera's is wel eens lastig maar ze hebben allebei hun voor- en nadelen.
De Pentax is echt niet geschikt voor actie, maar de beeldkwaliteit is gewoon geweldig. Deze foto is ISO 4000!! En zo weinig ruis. Dat heeft natuurlijk niet altijd met de sensor te maken, er zijn meerdere factoren die de ruis bepalen maar mijn Nikon D500, hoewel geweldig voor actie, is toch iets minder goed met de ruis prestaties.
En ach....de beste camera is de camera die je bij je hebt ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3338789
KarenH schreef:Klinkt als een geweldige workshop Karin.
Er zit best verschil in workshops, je hebt ook docenten die er meer een egotrip van maken om te laten zien hoe goed ze wel niet kunnen fotograferen.

Week 16 alweer van Iggy's 52 weken project.

Het hebben van 2 verschillen merken camera's is wel eens lastig maar ze hebben allebei hun voor- en nadelen.
De Pentax is echt niet geschikt voor actie, maar de beeldkwaliteit is gewoon geweldig. Deze foto is ISO 4000!! En zo weinig ruis. Dat heeft natuurlijk niet altijd met de sensor te maken, er zijn meerdere factoren die de ruis bepalen maar mijn Nikon D500, hoewel geweldig voor actie, is toch iets minder goed met de ruis prestaties.
En ach....de beste camera is de camera die je bij je hebt ;)
Ja precies en zo'n egotrip is toch echt veel minder leerzaam!

Prachtige foto van Iggy zeg! Zal niet makkelijk geweest zijn om hem stil genoeg te laten zitten? En ISO 4000 :o :o :o , wow dat is echt gaaf!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3338794
Kaela schreef:Ja precies en zo'n egotrip is toch echt veel minder leerzaam!

Prachtige foto van Iggy zeg! Zal niet makkelijk geweest zijn om hem stil genoeg te laten zitten? En ISO 4000 :o :o :o , wow dat is echt gaaf!
Dank je wel.
Lekkere beloning doet wonderen hoewel hij ook afgeleid werd door ml die beneden in de tuin met iets bezig was.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3340708
Een tijdje geleden had ik een oproep op FB geplaatst omdat ik graag mijn eigen versie van Lady en de Vagebond wilde maken.
Het is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had, er had een andere achtergrond bij gemoeten, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
Foutje van verkeerde kleur achtergrond papier.
Dus maar hartjes in de achtergrond geplakt, zo vind ik het ook wel goed.
Op naar het volgende project want dit is toch wel erg leuk om te doen.

AfbeeldingLady & the Tramp by Pr1mo Fotografie, on Flickr
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door