Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3326162
Kaela schreef:Ik ga voor de vlindertuin ;)

Overigens heb ik sinds kort zelfs 2 reportageflitsers die ik draadloos op kan stellen! Was een heel gepuzzel, maar werkt hartstikke leuk als je het eenmaal door hebt. Ik heb er 1 softboxje bij, ga nog even een tweede aanschaffen.
Oh, nog leuker.

Ik vind reportageflitsers altijd veel ingewikkelder dan studioflitsers, maar dat zal ongetwijfeld komen door je lichtomvormers.
Ga ook maar eens kijken voor een softbox voor mijn Metz. Het lastige is alleen dat ik 2 verschillende merken camera's heb en alleen voor de Pentax een flitser.
Even bedenken of dat ook gaat werken met een algemene trigger/ontvanger.

Ben benieuwd naar je foto's.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3326168
KarenH schreef:Oh, nog leuker.

Ik vind reportageflitsers altijd veel ingewikkelder dan studioflitsers, maar dat zal ongetwijfeld komen door je lichtomvormers.
Ga ook maar eens kijken voor een softbox voor mijn Metz. Het lastige is alleen dat ik 2 verschillende merken camera's heb en alleen voor de Pentax een flitser.
Even bedenken of dat ook gaat werken met een algemene trigger/ontvanger.

Ben benieuwd naar je foto's.
Ja reportageflitsers zijn ook ingewikkeld. Maar ja, bij bruiloften wel nodig. Ik heb me in september goed gered met 1, maar nu ik er 2 heb en draadloos kan, kan het veel mooier en beter.
Mijn camera (canon) kan draadloos sturen. Liever had ik een master reportageflitser met losse slaves, maar dan moet ik nog een flitser kopen en dan in een duurdere categorie. Daar heb ik het dan echt weer niet vaak genoeg voor nodig.

Uiteraard zal ik wat plaatsen als ik ga. Bij prutweer gaan we met de honden het bos in. Zeker geen straf, maar levert natuurlijk geen foto's op.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3326197
Kaela schreef:Oh by the way, ik ga ook meedoen aan de challenge (als het die van Dogwood is?)

Mijn project is op Flickr, https://www.flickr.com/groups/52weeks4dogs/.
Dit is niet de 1e keer dat ik het doe, heb het met Pr1mo 2 keer gedaan
https://www.flickr.com/photos/krn63/alb ... 8854149381
https://www.flickr.com/photos/krn63/alb ... 3146592824
Met Rocco (en daar ben ik zo blij om):
https://www.flickr.com/photos/krn63/alb ... 5615026985
En al een keer met Iggy, toen hij nog geen jaar oud was:
https://www.flickr.com/photos/krn63/alb ... 7768647463

Wat is dat Dogwood?

Ik heb op de bruiloften een ook flitser gebruikt, maar op mijn camera en dat is eigenlijk niet zo fraai.
Mocht ik meer bruiloften gaan doen dan ga ik de flitser off camera gebruiken.
Heb vorig jaar een masterclass bruidsfotografie gedaan, in België, was erg leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3326233
Oh das ook leuk! Er bestaan natuurlijk heel veel van dit soort challenges. Geen idee wat dogwood is. Een fotograaf of bedrijfje dat ook een challenge heeft bedacht. Is meer algemeen, gericht op dingen als compositie, kleuren en belichting. Wat denk ik voor mij wel een hele uitdaging gaat worden. En wat voor mij wat handiger is dan iets gericht op honden :'( .

Een masterclass bruidsfotografie zou ik ook wel eens willen doen. Ben op het werk bezig met budget lospeuteren, maar ik krijg nog niet echt iets gevonden wat ze betalen willen (qua organisatie, het moet iets bekends zijn) en ik ook wil doen. Ze betalen wel de fotovakschool, maar dat is een opleiding van 2 jaar en ik heb daar twijfels bij. Dus daar ben ik nog wat in aan het denken en puzzelen.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3326236
Ik heb het opgezocht die challenge, ook interessant.
Doe je daar op Flickr aan mee? Dan ga ik je volgen. Als je een Flick account hebt natuurlijk :D

Jaren geleden heb ik met een vriend op Flickr een groep gehad, Themes en Challenges. Elke week verzonnen we een nieuw thema, maar op gegeven moment gingen een heleboel leden oude foto's gebruiken en geen foto's speciaal gemaakt voor die week. Toen ben ik afgehaakt, daar leer je niks van. Maar wel heel leuk om te doen. En het hoeft idd niet alleen maar over honden te gaan, juist niet. Maar aan zo'n 52 project voor je huisdier heb je vooral later zoveel. Hoe moeilijk foto's soms ook zijn om naar te kijken als ze er niet meer zijn, mij geeft het ook veel troost.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3326239
KarenH schreef:Ik heb het opgezocht die challenge, ook interessant.
Doe je daar op Flickr aan mee? Dan ga ik je volgen. Als je een Flick account hebt natuurlijk :D

Jaren geleden heb ik met een vriend op Flickr een groep gehad, Themes en Challenges. Elke week verzonnen we een nieuw thema, maar op gegeven moment gingen een heleboel leden oude foto's gebruiken en geen foto's speciaal gemaakt voor die week. Toen ben ik afgehaakt, daar leer je niks van. Maar wel heel leuk om te doen. En het hoeft idd niet alleen maar over honden te gaan, juist niet. Maar aan zo'n 52 project voor je huisdier heb je vooral later zoveel. Hoe moeilijk foto's soms ook zijn om naar te kijken als ze er niet meer zijn, mij geeft het ook veel troost.
Ik heb geen flickr account. Ik heb flickr nooit zo gesnapt, maar misschien wel de moeite waard om me er in te verdiepen.

Ja natuurlijk heb je heel veel aan zo'n project van je huisdier. Maar met een kat en papegaaien is dat gewoon niet haalbaar. Van Otje krijg ik 9 van de 10 keer een middelvinger en dan loopt ze weg. Charlie is overal schijtbang voor en Kaela krijg ik nog wel eens zo ver, maar 52 creatieve ideeen achter elkaar is wel heel ambithieus. Ik ben natuurlijk wel van plan om ze zoveel mogelijk in de opdrachten te verwerken, want als het lukt is het wel heel erg leuk!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3326240
Kaela schreef:Ik heb geen flickr account. Ik heb flickr nooit zo gesnapt, maar misschien wel de moeite waard om me er in te verdiepen.

Ja natuurlijk heb je heel veel aan zo'n project van je huisdier. Maar met een kat en papegaaien is dat gewoon niet haalbaar. Van Otje krijg ik 9 van de 10 keer een middelvinger en dan loopt ze weg. Charlie is overal schijtbang voor en Kaela krijg ik nog wel eens zo ver, maar 52 creatieve ideeen achter elkaar is wel heel ambithieus. Ik ben natuurlijk wel van plan om ze zoveel mogelijk in de opdrachten te verwerken, want als het lukt is het wel heel erg leuk!
Dat begrijp ik, en dan is het gewoon niet leuk meer.

Flickr is in de loop der jaren erg veranderd, toen ik daar 10 jaar geleden begon was het echt nog wel een community en ik heb er leuke mensen leren kennen.
FB heeft een hoop mensen daar weggehaald, dat er steeds weer een ander bedrijf Flickr overnam heeft er ook geen goed aan gedaan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327190
Vandaag was prachtig zonnig (hier in het noorden, het zuiden had minder geluk zei de weerman) en ik heb dan ook uuuuuuren genoten tussen de vlinders. Blijft moeilijk hoor, poeh he!

Mijn doel was om mijn foto voor het thema van de eerste week van de challenge te maken: Vision, looking ahead. Dit is hem geworden:

Afbeelding

Verder heb ik geprobeerd om een stapje verder te gaan dan alleen het vastleggen van de vlinder. Wat niet erg makkelijk is, want ze zitten nooit waar je ze hebben wilt en ze blijven nooit zo lang zitten dat je oefenen kan. Op enkele uitzonderingen na gelukkig, dus ik heb wel een paar waar ik happy mee ben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Siberienne
#3327234
Jaaaaa die vind ik ook Prachtig!

Je foto voor de wedstrijd is ook mooi maar ik vind de ruimte boven de vlinder iets groot.

Ken je trouwens het boek ‘The photographers eye’ ? Gaat puur over compositie, ik vind het een heel interessant boek.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327260
joel schreef:Oooh, de derde laatste vind ik echt super mooi!!!
Thanks :) , ik heb alleen niet helemaal duidelijk welke je bedoeld? Deze?

Afbeelding

pearlsofpassion schreef:Als ik naar het thema kijk, denk ik dat dat net de bedoeling is, dat die ruimte zo groot is...
Ik vind hem mooi.
Ja klopt, anders heeft de vlinder geen ruimte om vooruit te kijken, de toekomst in.
Siberienne schreef:Jaaaaa die vind ik ook Prachtig!

Je foto voor de wedstrijd is ook mooi maar ik vind de ruimte boven de vlinder iets groot.

Ken je trouwens het boek ‘The photographers eye’ ? Gaat puur over compositie, ik vind het een heel interessant boek.
Nee ken ik niet, ga ik naar op zoek!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3327269
Mooi, het weer zat gelukkig mee voor je. Hier was het maar grijs en grauw.
Ik vind nr 3 de mooiste.

Ik ga ook eens op zoek naar dat boek.

Hoe gaat het trouwens met je Photofacts abonnement? Is het wat?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327274
KarenH schreef:Mooi, het weer zat gelukkig mee voor je. Hier was het maar grijs en grauw.
Ik vind nr 3 de mooiste.

Ik ga ook eens op zoek naar dat boek.

Hoe gaat het trouwens met je Photofacts abonnement? Is het wat?
Thanxs :)

Ja dat is wel erg leuk, alleen ik merk dat ik niet heel erg van de filmpjes kijken ben. Maar er zit echt wel heel leuk en leerzaam spul in, dus ik moet dat gewoon gaan doen. Ben nu aan het kijken over macro en na het filmpje dat ik nu kijk over de techniek, komt fotostacking. Daar ben ik wel benieuwd naar, heb ik nog nooit mee gewerkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door