Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354339
Siberienne schreef:Mooi hoor! Vooral ook die laatste dromerige, prachtige lichtval!
Dank je! Die foto is ook wel mijn favoriet. Het is een prachtige locatie met genoeg mogelijkheden binnen als het slechter weer is. Dus wat dat betreft een zorg minder voor vrijdag!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3354353
Wat enorm leuk om zo het verschil in kwaliteit te zien Kaela :)
Het is inderdaad maar net wat je wilt wanneer het goed genoeg is. Ik kan me ook voorstellen dat die grens verschuift wanneer je professioneel aan de slag gaat en dat hobbymatig een andere norm voldoende is ;)

Zo was ik erg blij met mijn fujifilm: https://www.coolblue.nl/product/68311/f ... black.html
Ik merk alleen dat hij minder begint te worden. Krijg af en toe melding 'schrijffout' (opnieuw opstarten en hij doet het weer gewoon) en de batterijen lijken steeds sneller leeg te gaan. Nou ben ik dus op zoek naar een vervanger, beetje tussenmodel want een nikkon spiegelreflex heeft mijn vriend wel maar dat vind ik net een slag te groot/zwaar in de hand.
Hoe kijken jullie naar deze in verhouding tot mijn oude? https://www.cameranu.nl/nl/p1530785/pan ... kieskeurig
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354383
Afbeelding

Op de camping in Bretagne stapte ik uit de auto en zag naast mijn voeten dit blaadje liggen. Een van de weinige dagen dat er regen gevallen was, misschien daarom dat ik het zo mooi vond.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354401
-Annemarie- schreef:Afbeelding

Op de camping in Bretagne stapte ik uit de auto en zag naast mijn voeten dit blaadje liggen. Een van de weinige dagen dat er regen gevallen was, misschien daarom dat ik het zo mooi vond.
Heel mooi! Het water ligt zo prachtig op het blaadje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3354423
dinky89 schreef:Wat enorm leuk om zo het verschil in kwaliteit te zien Kaela :)
Het is inderdaad maar net wat je wilt wanneer het goed genoeg is. Ik kan me ook voorstellen dat die grens verschuift wanneer je professioneel aan de slag gaat en dat hobbymatig een andere norm voldoende is ;)

Zo was ik erg blij met mijn fujifilm: https://www.coolblue.nl/product/68311/f ... black.html
Ik merk alleen dat hij minder begint te worden. Krijg af en toe melding 'schrijffout' (opnieuw opstarten en hij doet het weer gewoon) en de batterijen lijken steeds sneller leeg te gaan. Nou ben ik dus op zoek naar een vervanger, beetje tussenmodel want een nikkon spiegelreflex heeft mijn vriend wel maar dat vind ik net een slag te groot/zwaar in de hand.
Hoe kijken jullie naar deze in verhouding tot mijn oude? https://www.cameranu.nl/nl/p1530785/pan ... kieskeurig
Niet gehinderd door enige kennis over bridgecamera's denk ik dat het wel een sprong vooruit is. Het verschil tussen 10 en 18mp is best aanzienlijk natuurlijk en ook het zoombereik is veel groter. Ik denk dat het een hele leuke walk around is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354428
Angelique schreef:Niet gehinderd door enige kennis over bridgecamera's denk ik dat het wel een sprong vooruit is. Het verschil tussen 10 en 18mp is best aanzienlijk natuurlijk en ook het zoombereik is veel groter. Ik denk dat het een hele leuke walk around is.
Sluit ik mij bij aan. Met deze specificaties lijkt het me een leuk toestel. Al verlies je bij zoveel zoom altijd meer kwaliteit dan de fabrikant zegt, maar jeetje, 60 keer zoom, daar valt nog leuk binnen te werken!

Wat ik altijd wel nuttig vind is kijken waar je bij andere merken op uit komt als je bijvoorbeeld de twee parameters zoom en megapixels invoert. En recensies lezen, zeker als er wat meer recensies te vinden zijn lees je daar uiteindelijk wel in terug of het toestel kan voldoen aan wat jij er van wilt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354568
Vanmorgen cursus lightroom gedaan. Of beter gezegd, priveles. Drie uur lang, mijn hoofd tolde. Wel veel geleerd en ik kan het nu gaan uitproberen of ik het wat vind en er wat mee kan.

Alleen dan kom ik thuis, start mijn mac en alles is anders. Snap er niets van, heb op mijn laptop en mac beide mijn geleasede versie, dus die doen dezelfde updates. Alles heet anders, er missen knoppen en functies. Gelukkig mocht ik nog mailen als ik nog vragen had. Hopelijk kan hij me verder helpen, want nou kan ik nog niets :(
Door src_esther
#3354576
Kaela schreef:Vanmorgen cursus lightroom gedaan. Of beter gezegd, priveles. Drie uur lang, mijn hoofd tolde. Wel veel geleerd en ik kan het nu gaan uitproberen of ik het wat vind en er wat mee kan.

Alleen dan kom ik thuis, start mijn mac en alles is anders. Snap er niets van, heb op mijn laptop en mac beide mijn geleasede versie, dus die doen dezelfde updates. Alles heet anders, er missen knoppen en functies. Gelukkig mocht ik nog mailen als ik nog vragen had. Hopelijk kan hij me verder helpen, want nou kan ik nog niets :(
Ach, Adobe producten, zo vreselijk duur. :o Je zou ook eens naar producten van Affinity kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354578
src_esther schreef:Ach, Adobe producten, zo vreselijk duur. :o Je zou ook eens naar producten van Affinity kunnen kijken.
Valt reuze mee. Ik lease het (kopen kan tegenwoordig niet meer) en dan krijg je daar ook alle updates bij. Dus geen gedoe meer met een dure versie kopen en een jaar later een nieuwe versie op de markt.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3354580
Kaela schreef:Valt reuze mee. Ik lease het (kopen kan tegenwoordig niet meer) en dan krijg je daar ook alle updates bij. Dus geen gedoe meer met een dure versie kopen en een jaar later een nieuwe versie op de markt.
Ik gebruik gewoon versie 5.7 kan ik alles mee en gewoon gratis te downloaden met serienummer als je even zoekt.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3354585
Kaela schreef:Vanmorgen cursus lightroom gedaan. Of beter gezegd, priveles. Drie uur lang, mijn hoofd tolde. Wel veel geleerd en ik kan het nu gaan uitproberen of ik het wat vind en er wat mee kan.

Alleen dan kom ik thuis, start mijn mac en alles is anders. Snap er niets van, heb op mijn laptop en mac beide mijn geleasede versie, dus die doen dezelfde updates. Alles heet anders, er missen knoppen en functies. Gelukkig mocht ik nog mailen als ik nog vragen had. Hopelijk kan hij me verder helpen, want nou kan ik nog niets :(
Had hij misschien een oudere versie dan? Of heb je nog niet de laatste updates gedaan? Ik neem aan dat je de Creative Cloud Fotografen versie hebt?
Je kunt mij altijd een pb sturen hoor! Of een vriendschapsverzoek op FB doen, dan kunnen we chatten en kan ik kijken of ik je kan helpen.
Door src_esther
#3354586
Kaela schreef:Valt reuze mee. Ik lease het (kopen kan tegenwoordig niet meer) en dan krijg je daar ook alle updates bij. Dus geen gedoe meer met een dure versie kopen en een jaar later een nieuwe versie op de markt.
Ja, ik ben bekend met Adobe en dat kopen (al heel lang) niet meer mogelijk is. Feit blijft dat het duur is. Heb je gekeken naar Affinity (Photo)? Voor desktop €54.99 en voor iPad €21,99. Geen abonnement, wel updates.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354597
KarenH schreef:Had hij misschien een oudere versie dan? Of heb je nog niet de laatste updates gedaan? Ik neem aan dat je de Creative Cloud Fotografen versie hebt?
Je kunt mij altijd een pb sturen hoor! Of een vriendschapsverzoek op FB doen, dan kunnen we chatten en kan ik kijken of ik je kan helpen.
Graag! Ik heb mijn lesgeef meneer ook al gemaild, dat mocht wel als ik nog ergens tegenaan liep. Maar als hij geen eenvoudige gouden tip heeft maak ik heel erg graag van je aanbod gebruik!
src_esther schreef: Ja, ik ben bekend met Adobe en dat kopen (al heel lang) niet meer mogelijk is. Feit blijft dat het duur is. Heb je gekeken naar Affinity (Photo)? Voor desktop €54.99 en voor iPad €21,99. Geen abonnement, wel updates.
Nee daar heb ik niet naar gekeken en ga ik ook niet doen. Ik heb jaren met gratis of goedkope programma's gewerkt en ja daar kun je in de regel ook veel mee. Maar feit blijft ook dat het pakket photoshop-lightroom mogelijkheden biedt wat geen enkel ander goedkoop programma kan evenaren.
Ik ben zeer tevreden over het leasen van photoshop en heb in het afgelopen jaar veel tijd en les geïnvesteerd om de programma's onder de knie te krijgen. Dus ik ga nu niet overstappen naar iets anders.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door