Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3343253
Lizzy schreef:Weet je wat ik zo mooi vind aan de foto? Dat het ook echt leegte en eenzaamheid uitstraalt.
Kaela schreef:Ja vind ik ook. Omdat het ook zo'n open een eenvoudig bankje is. Zou al snel een storend ding kunnen worden, maar zo met tegenlicht is ie juist zo sterk.

Ik heb vandaag mijn eerste hoopers wedstrijd op de foto mogen zetten. Reuze leuk om te doen en tot mijn grote opluchting zit er genoeg bruikbaars tussen de bijna 1200 foto's :D . Morgen lekker mee aan de slag, dan kunnen de baasjes ze snel zien.
Dank jullie beiden dat was precies wat ik wilde overbrengen!

Leuk Karin, lijkt me best moeilijk te fotograferen, kijk uit naar je foto's!
Door zurca
#3343260
Lange tijd niks gedaan met mijn camera maar het begint weer een beetje te kriebelen.
Tijdens onze vakantie naar een gebied in Belgie geweest waar zinkviooltjes groeien.
20180518-EAM-0199.jpg
20180518-EAM-0199.jpg (4.79 MiB) 1775 keer bekeken
En vandaag op pad geweest bij de Dintelse gorzen.
20180527-EAM-0250.jpg
20180527-EAM-0250.jpg (3.36 MiB) 1775 keer bekeken
20180527-EAM-0261.jpg
20180527-EAM-0261.jpg (3.14 MiB) 1775 keer bekeken
Het was fijn om weer even helemaal op te gaan in het fotograferen :)
Door zurca
#3343261
Karin, geslaagde workshop zo te zien! Mooie actiefoto's...
Karen, wat een gave foto is dat geworden. Baasje en hond "zoals in de film". Echt erg leuk.
Lazy, die foto met de steiger vind ik erg geslaagd. De foto met het bankje is ook mooi maar net als "Aprilsnow" vind ik dat de ruimte links te veel is en de ruimte rechts te weinig. ;) Ik begrijp overgens dat je een prullebak niet op de foto erbij wilt hebben.
Door Aprilsnow
#3343267
Lazy Garfield schreef:Daar heb je helemaal gelijk in maar naast het bankje stond een groene pullebak en die wilde ik er niet ophebben! ;)
Ik had al zo'n vermoeden ;)
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3343269
Ik ben benieuwd naar je Hoopers foto's Karin, in september ga ik ook een wedstrijd Hoopers fotograferen en over 2 weken mijn eerste behendigheidswedstrijd.
Volgende week zondag een 1 op 1 workshop bij Ron Baltus, al helemaal zin in. Hele fijne vent, neemt gewoon overal de tijd voor en heeft geen geheimen. Ik heb al meerdere workshops bij hem gedaan en kan het iedereen aanraden.

Liesbeth, wat een prachtige foto's van het viooltje en de varens, zo prachtig zacht. Ik hou er van.

Vandaag naar de FotoFair in Hilvarenbeek geweest met een vriendin.
Je kon er van alles fotograferen zoals o.a. 15 minuten honden op de behendigheidsbaan.
Die foto's zijn niet echt gelukt, ik zat ook niet op de goede plek maar de foto's daarna van het water waren leuk om te maken. Ik vind het wel lastig om met 20 mensen tegelijk iets te gaan fotograferen, moeilijk om de tijd ergens voor te nemen.

Als je op de foto in Flickr klikt wordt hij iets groter en is gelijk ook scherper.

AfbeeldingI can fly!! by Pr1mo Fotografie, on Flickr
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3343271
Hier vandaag alleen wat in de tuin gerommeld.

Beetje gekuikent, ze lieten zich eindelijk eens lekker vrij buiten het hok zien....
IMG_4302.jpg
IMG_4302.jpg (4.4 MiB) 1752 keer bekeken
en gemacrood onder het genot van een armoedig windje. Heeft dan ook niet veel bijzonders opgeleverd.
IMG_4352.jpg
IMG_4352.jpg (6.03 MiB) 1752 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3343272
Angelique schreef:Hier vandaag alleen wat in de tuin gerommeld.

Beetje gekuikent, ze lieten zich eindelijk eens lekker vrij buiten het hok zien....
IMG_4302.jpg

en gemacrood onder het genot van een armoedig windje. Heeft dan ook niet veel bijzonders opgeleverd.

IMG_4352.jpg
Leuk hoor die van die kuikentjes!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3343291
KarenH schreef:Ik ben benieuwd naar je Hoopers foto's Karin, in september ga ik ook een wedstrijd Hoopers fotograferen en over 2 weken mijn eerste behendigheidswedstrijd.
Volgende week zondag een 1 op 1 workshop bij Ron Baltus, al helemaal zin in. Hele fijne vent, neemt gewoon overal de tijd voor en heeft geen geheimen. Ik heb al meerdere workshops bij hem gedaan en kan het iedereen aanraden.

Liesbeth, wat een prachtige foto's van het viooltje en de varens, zo prachtig zacht. Ik hou er van.

Vandaag naar de FotoFair in Hilvarenbeek geweest met een vriendin.
Je kon er van alles fotograferen zoals o.a. 15 minuten honden op de behendigheidsbaan.
Die foto's zijn niet echt gelukt, ik zat ook niet op de goede plek maar de foto's daarna van het water waren leuk om te maken. Ik vind het wel lastig om met 20 mensen tegelijk iets te gaan fotograferen, moeilijk om de tijd ergens voor te nemen.
Wat leuk dat jij dat ook voor het eerst gaat doen!

Alvast een tipje: weet de routes van het parcours. Ik heb steeds een paar honden nodig gehad om de slimste foto plekjes van de route te vinden en dat is zonde. Want nu heb ik van de eerste honden steeds beduidend minder gave foto's als van de latere starters.
Als je in je eentje bent, kun je wel mooi de beste plekjes kiezen, dat is al het halve werk. Volgende keer is er nog iemand die hobbymatig foto's maakt. Prima, maar ik kies wel mijn plekjes, want anders lever je al snel in op hoe goed de foto's kunnen worden.

Leuk dat je naar Ron gaat!
Door zurca
#3343294
Karen echt een mooie actiefoto! Die gedreven blik van die hond, mooi "gevangen" :)
Lang leven de "meervoudige belichting" om van die zachte, dromerige foto's te krijgen. Ik maak tegenwoordig bijna altijd eerst een serie "gewone" foto's van een onderwerp om daarna nog een aantal foto's met meervoudige belichting te maken. En vaak zijn het dan ook die foto's die er voor mij uitspringen. Beide foto's van de varens zijn dan ook met meervoudige belichting ;)

Angelique, nummer drie is ook mijn favoriet :)
Je foto van de kuikentjes is erg leuk! Blijven ze een beetje stilstaan of moet je er elke keer al "tijgerend" achteraan kruipen :biggrin2:
Macro en wind.... ::) Met macrofotografie kan je altijd wel uit de voeten, vroeg of laat op de dag of zelfs midden op de dag...zonnig of bewolkt maar wind?! Pfff mijn ervaring is dat zelfs als het windstil is je met macrofotografie ontdekt dat dat niet bestaat. Er is al-tijd wel een zuchtje wind wat je onderwerp met windkracht 6 door je scherm doet bewegen :biggrin2: :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3343377
Die kuikentjes kruimelen wat rond bij een voerplek en ik zit ergens 2 meter verderop met een telelens in de aanslag. Gaat best simpel dus. Ze zijn nog klein, rennen niet zo hard :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3343457
Lazy Garfield schreef:Dank jullie beiden dat was precies wat ik wilde overbrengen!

Leuk Karin, lijkt me best moeilijk te fotograferen, kijk uit naar je foto's!
De foto's zijn klaar en staan op mijn site. Alleen omdat ik ze wil verkopen heb ik er een dik watermerk doorheen en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hier commerciële foto's ga plaatsen.

Ik ben zelf wel heel erg tevreden met het resultaat. Het harde licht was enerzijds een nadeel, maar daardoor kon ik wel heel goed met mijn instellingen op snelheid anticiperen en is de scherpte heel prima gelukt. Over twee weken mag ik weer, hoop dat het dan toch ook wel zonnig weer zal zijn.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3343459
Kaela schreef:De foto's zijn klaar en staan op mijn site. Alleen omdat ik ze wil verkopen heb ik er een dik watermerk doorheen en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hier commerciële foto's ga plaatsen.

Ik ben zelf wel heel erg tevreden met het resultaat. Het harde licht was enerzijds een nadeel, maar daardoor kon ik wel heel goed met mijn instellingen op snelheid anticiperen en is de scherpte heel prima gelukt. Over twee weken mag ik weer, hoop dat het dan toch ook wel zonnig weer zal zijn.
Karin, ik heb je site bezocht maar zie ze niet?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door