Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3354608
Kaela schreef:Graag! Ik heb mijn lesgeef meneer ook al gemaild, dat mocht wel als ik nog ergens tegenaan liep. Maar als hij geen eenvoudige gouden tip heeft maak ik heel erg graag van je aanbod gebruik!



Nee daar heb ik niet naar gekeken en ga ik ook niet doen. Ik heb jaren met gratis of goedkope programma's gewerkt en ja daar kun je in de regel ook veel mee. Maar feit blijft ook dat het pakket photoshop-lightroom mogelijkheden biedt wat geen enkel ander goedkoop programma kan evenaren.
Ik ben zeer tevreden over het leasen van photoshop en heb in het afgelopen jaar veel tijd en les geïnvesteerd om de programma's onder de knie te krijgen. Dus ik ga nu niet overstappen naar iets anders.

Niet dat ik alles weet hoor, maar 2 weten altijd meer dan 1 en ik kan ook altijd nog bij KelbyOne zoeken ;)

Ik zelf vind de CC ook erg prettig, altijd up-to-date en 9,95 p/m vind ik echt een hele geschikte prijs.

Heb je trouwens al gezien waar Photoshop CC straks mee gaat komen? Ze hebben de Content Aware vernieuwd en je kunt straks dus bepaalde gedeeltes van de foto uitsluiten waarvan je wilt dat PS daar NIET naar kijkt. Het wordt toch steeds geavanceerder.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354674
KarenH schreef:Niet dat ik alles weet hoor, maar 2 weten altijd meer dan 1 en ik kan ook altijd nog bij KelbyOne zoeken ;)

Ik zelf vind de CC ook erg prettig, altijd up-to-date en 9,95 p/m vind ik echt een hele geschikte prijs.

Heb je trouwens al gezien waar Photoshop CC straks mee gaat komen? Ze hebben de Content Aware vernieuwd en je kunt straks dus bepaalde gedeeltes van de foto uitsluiten waarvan je wilt dat PS daar NIET naar kijkt. Het wordt toch steeds geavanceerder.
Het is opgelost! Ik zat in Lightroom CC en moest Lightroom classic hebben. Dus die even gedownload en nou is alles zoals ik op les geleerd heb!

Als jullie me missen ben ik dus verzamelingen aan het maken :D, dank je voor je hulpaanbod Karen!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3354676
Kaela schreef:Het is opgelost! Ik zat in Lightroom CC en moest Lightroom classic hebben. Dus die even gedownload en nou is alles zoals ik op les geleerd heb!

Als jullie me missen ben ik dus verzamelingen aan het maken :D, dank je voor je hulpaanbod Karen!
Haha, ja, dat zijn 2 totaal verschillende LR's.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354832
Woooooohooooooo!

Vandaag een bruiloft gefotografeerd en I nailed it!!!

De dag liep soepel en ik scrol nu door mijn fotos en er zit zoveel leuks tussen! Nou ja, ik vind ze leuk, het bruidspaar hopelijk ook.

En maar goed ook dat ze leuk zijn, want ik ben nog wel even zoet met het nawerk ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356854
Gisteren naar de Orchideeenhoeve geweest. Ik heb een jaarkaart, maar ga bijna nooit. Dommmm, want het is er zo leuk!

Paar plaatjes van gister:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En niet zo mooi, maar wel schattig, twee badderende lori's. Echt jammer dat de schaal zo hoog op een paal zit, kon niet hoger komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3356863
Persoonlijk vind ik bij de vlinders iets teveel van de vlinder onscherp.
De eerste van de vogel alleen vind ik wel prachtig :-D
Badderende vogels zijn inderdaad leuk om te zien :)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3356884
dinky89 schreef:Persoonlijk vind ik bij de vlinders iets teveel van de vlinder onscherp.
De eerste van de vogel alleen vind ik wel prachtig :-D
Badderende vogels zijn inderdaad leuk om te zien :)
Dat heeft ze bewust zo gedaan denk ik, de scherpte ligt precies waar het scherp moet zijn!
Ik vind ze prachtig Karin, complimenten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3356903
Lazy Garfield schreef:Dat heeft ze bewust zo gedaan denk ik, de scherpte ligt precies waar het scherp moet zijn!
Ik vind ze prachtig Karin, complimenten.
Daarom zeg ik ook dat ik dat persoonlijk vind, is een kwestie van smaak ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356930
dinky89 schreef:Daarom zeg ik ook dat ik dat persoonlijk vind, is een kwestie van smaak ;)
Ja dat is echt een smaak kwestie. En dat mag, dat maakt fotografie leuk! Ik heb het inderdaad wel expres gedaan, want ik hou er van. En de glasvlinder leent zich er extra mooi voor met zijn doorzichtige vleugels, het komt zeker niet bij elke soort mooi uit de verf. Ook naar mijn smaak niet ;)
Door M@rina
#3356941
Gaaf die vlinderfoto's ! Ik ben vorig jaar voor een workshop naar de orchiedeenhoeve geweest en heb toentertijd deze foto gemaakt.
Bijlagen
_DSC0182.jpg
_DSC0182.jpg (473.46 KiB) 2139 keer bekeken
Door Esther Q
#3356945
Wat veel mooie foto's hier. Ik ben daar wel een beetje jaloers op. Ik zie zo vaak iets waarvan ik denk dat het een foto waard is, maar ik heb én geen goede camera én het ook niet echt in mijn vingers om goed te fotograferen. Ik ga trouwens naar een fotograaf binnenkort. Ik ben benieuwd wat hij ervan zal brouwen.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3356981
Boeffie Blafmans schreef:Wat veel mooie foto's hier. Ik ben daar wel een beetje jaloers op. Ik zie zo vaak iets waarvan ik denk dat het een foto waard is, maar ik heb én geen goede camera én het ook niet echt in mijn vingers om goed te fotograferen. Ik ga trouwens naar een fotograaf binnenkort. Ik ben benieuwd wat hij ervan zal brouwen.
Fotograferen kan iedereen leren hoor, er zijn maar weinig mensen geboren die zodra ze een camera in hun handen hebben gelijk de mooiste foto's maken.
Het ligt ook niet alleen aan de apparatuur, uiteraard scheelt het best als je goeie spullen hebt maar om te beginnen is het een kwestie van kijken.

Wat ga je bij de fotograaf doen? Krijg je les? Ga je jezelf laten fotograferen? Of je honden?

Fraaie foto's Karin, vlinders zijn niet de makkelijkste onderwerpen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door