Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3327286
KarenH schreef:Mooi, het weer zat gelukkig mee voor je. Hier was het maar grijs en grauw.
Ik vind nr 3 de mooiste.

Ik ga ook eens op zoek naar dat boek.

Hoe gaat het trouwens met je Photofacts abonnement? Is het wat?

Er is trouwens een papieren boek en een ebook van, die laatste heeft meer beeldmateriaal. Michael Freeman is de auteur
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3327295
Siberienne schreef:Er is trouwens een papieren boek en een ebook van, die laatste heeft meer beeldmateriaal. Michael Freeman is de auteur

Net even gekeken....ik heb dat boek, haha.
Ik heb zoveel boeken dat ik niet altijd uit mijn hoofd weet of ik iets al heb of gelezen heb.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327554
Ik ben wel weer klaar met het fotoforum.

Plaats je foto's, zeg je dat je bewust voor iets gekozen hebt, omdat jij dat zo mooi vind. Is het enige commentaar dat dat niet mooi is. Punt. Ik geef het maar weer op, ga me op de challenge concentreren.
Door Siberienne
#3327558
Kaela schreef:Ik ben wel weer klaar met het fotoforum.

Plaats je foto's, zeg je dat je bewust voor iets gekozen hebt, omdat jij dat zo mooi vind. Is het enige commentaar dat dat niet mooi is. Punt. Ik geef het maar weer op, ga me op de challenge concentreren.

“Over smaak valt niet te twisten” :biggrin2:
Maar jammer hoor! Wij krijgen je challenge wel nog te zien?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327586
Siberienne schreef:“Over smaak valt niet te twisten” :biggrin2:
Maar jammer hoor! Wij krijgen je challenge wel nog te zien?
Nee, maar formuleer het dan als smaak/mening. Het wordt steeds als feit gepresenteerd. Terwijl de hele opzet van de site is elkaar nuttige feedback te geven.

Als jullie dat leuk vinden, wil ik ze wel plaatsen hoor. Al loop ik al vast op de tweede, contrasterende kleuren. Heb wel een foto, maar die is totaal niet sterk. Maar ik heb nog een paar (bomvolle drukke :o ) dagen, wie weet bedenk ik nog iets.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3327602
Kaela schreef:Ik ben wel weer klaar met het fotoforum.

Plaats je foto's, zeg je dat je bewust voor iets gekozen hebt, omdat jij dat zo mooi vind. Is het enige commentaar dat dat niet mooi is. Punt. Ik geef het maar weer op, ga me op de challenge concentreren.

Feedback en opbouwende kritiek geven is moeilijk, maar alleen maar zeggen dat het niet mooi is maakt het voor de fotograaf niet echt duidelijk.
Als ze trouwens alleen maar zeggen dat het mooi is, is misschien wel leuk voor je ego maar ook daar leer je niks van.
Ik maakte de fout op Flickr wel eens, in de 52 weeks for dogs group, om meer te zeggen dan...oh, wat leuk, mooi, knappe hond, dat soort dingen.
Werd niet in dank afgenomen.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3327603
Kaela schreef:Thanxs :)

Ja dat is wel erg leuk, alleen ik merk dat ik niet heel erg van de filmpjes kijken ben. Maar er zit echt wel heel leuk en leerzaam spul in, dus ik moet dat gewoon gaan doen. Ben nu aan het kijken over macro en na het filmpje dat ik nu kijk over de techniek, komt fotostacking. Daar ben ik wel benieuwd naar, heb ik nog nooit mee gewerkt.
Ik was ook nooit zo van de filmpjes kijken, maar ga het wel steeds meer waarderen. Neemt ook minder ruimte in de kast ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327781
KarenH schreef:Feedback en opbouwende kritiek geven is moeilijk, maar alleen maar zeggen dat het niet mooi is maakt het voor de fotograaf niet echt duidelijk.
Als ze trouwens alleen maar zeggen dat het mooi is, is misschien wel leuk voor je ego maar ook daar leer je niks van.
Ik maakte de fout op Flickr wel eens, in de 52 weeks for dogs group, om meer te zeggen dan...oh, wat leuk, mooi, knappe hond, dat soort dingen.
Werd niet in dank afgenomen.

Nee, alleen oooh of aaaah is ook zeker niet leerzaam. In beperkte mate wel leuk en ach, dat mag ook. Ik heb toch ook wel veel feedback gehad waar ik wel iets aan had, ook als ik het er niet mee eens was. Dat geeft niet, daar leer je van.
KarenH schreef:
Ik was ook nooit zo van de filmpjes kijken, maar ga het wel steeds meer waarderen. Neemt ook minder ruimte in de kast ;)
Eigenlijk zou ik morgen met de trein moeten gaan ipv met de auto. Dan kan ik 2*2 uur filmpjes kijken... Maar zonder kortingsactie is me dat wat te kostbaar. En tijdens het autorijden zal ik dat maar niet doen he ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327782
Kaela schreef:Nee, alleen oooh of aaaah is ook zeker niet leerzaam. In beperkte mate wel leuk en ach, dat mag ook. Ik heb toch ook wel veel feedback gehad waar ik wel iets aan had, ook als ik het er niet mee eens was. Dat geeft niet, daar leer je van.

Eigenlijk zou ik morgen met de trein moeten gaan ipv met de auto. Dan kan ik 2*2 uur filmpjes kijken... Maar zonder kortingsactie is me dat wat te kostbaar. En tijdens het autorijden zal ik dat maar niet doen he ;D
Joehoe, dank voor mij aan het denken zetten, ik zit morgen voor een leuke kortingsactie 2*2 uur in de eerste klas te studeren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3327786
Kaela schreef:Joehoe, dank voor mij aan het denken zetten, ik zit morgen voor een leuke kortingsactie 2*2 uur in de eerste klas te studeren :biggrin2:
Haha, veel plezier.
Door zurca
#3327789
Nou inderdaad...het is erg moeilijk om opbouwende "kritiek" te geven op een foto van iemand anders...

De fotoclub waar ik bij zit heeft een beginnerscursus gegeven aan 25 mensen. Ik was 1 van de mensen die heeft geholpen om de foto's te beoordelen. En dat is niet makkelijk , je ziet gelijk dingen die niet kloppen of dingen die jezelf anders zou doen. Om dat dan in een positief jasje te steken is lastig maar iedereen vond de beoordelingen top en zeer opbouwend.

Verder ben ik zelf erg eigenwijs. Men kan blijven zeggen iets niet oke te vinden aan mijn manier van fotograferen maar als het iets is wat echt "ik" is dan heb ik daar lak aan :-[ :biggrin2: Ik fotografeer voor mijzelf, voor het gevoel wat ik bij een foto krijg. Dan is het leuk als een ander dat weet te waarderen maar zo niet...ook prima :)

Ik hoop dit jaar het fotograferen weer op te pakken. Ik had er gewoon geen zin in, geen "ruimte in mijn hoofd" er voor zeg maar.
Door M@rina
#3327841
Ik ga 3 februari een workshop straatfotografie doen.. heb er zin in, na een jaartje macrofotografie weer eens de focus op iets anders. Mensen in het alledaagse leven, mooie karakteristieke koppen vind ik ook heel leuk om te doen maar heb er nog niet zo veel kaas van gegeten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3327844
zurca schreef:Nou inderdaad...het is erg moeilijk om opbouwende "kritiek" te geven op een foto van iemand anders...

De fotoclub waar ik bij zit heeft een beginnerscursus gegeven aan 25 mensen. Ik was 1 van de mensen die heeft geholpen om de foto's te beoordelen. En dat is niet makkelijk , je ziet gelijk dingen die niet kloppen of dingen die jezelf anders zou doen. Om dat dan in een positief jasje te steken is lastig maar iedereen vond de beoordelingen top en zeer opbouwend.

Verder ben ik zelf erg eigenwijs. Men kan blijven zeggen iets niet oke te vinden aan mijn manier van fotograferen maar als het iets is wat echt "ik" is dan heb ik daar lak aan :-[ :biggrin2: Ik fotografeer voor mijzelf, voor het gevoel wat ik bij een foto krijg. Dan is het leuk als een ander dat weet te waarderen maar zo niet...ook prima :)

Ik hoop dit jaar het fotograferen weer op te pakken. Ik had er gewoon geen zin in, geen "ruimte in mijn hoofd" er voor zeg maar.
Ja daar heb je wel een punt. Als ik iets doe omdat ik het mooi vind, maakt het geen bal uit wat een ander er van vindt. Maar ja, dat geldt voor mijn eigen werk. Op het moment dat ik in opdracht werk, moet ik juist maken wat een ander mooi vindt. En weet je wat ik zo gek vind. Als het mijn eigen werk is, is men veel meer geneigd te zeggen wat ze vinden, dan wanneer ik om eerlijke feedback op betaald werk vraag. Dan komt er geen boe of bah uit, behalve een mooi geworden hoor. En dan hoop ik maar dat ze dat menen, want bij betaald werk wil ik juist zo graag dat de klant er écht blij mee is!

Nou ja, ik ben klaar met klagen, sorry :D . Hopelijk vindt je de ruimte dit jaar weer Zurca. Maar als toevoeging op het andere topic, gun jezelf dat waar je blij van wordt :-* . Als er iets geen moetje is, dan is het fotograferen wel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door