Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3319091
Deze is ook erg interessant, ook engelstalig en daarbij wel wat ingewikkeld.
Nerd Alert :biggrin2:
Kern van het verhaal is dat ze honden met een levensverwachting van nog enkele weken hebben behandeld met een dieet dat het ontstaan van ketonen (nerd-gedeelte) bevordert. Van de 15 behandelde honden waren er na 18 maanden 12 nog steeds in leven.
Waarom meld ik dat hier? Het betreffende dieet was in principe een variant van het BARF-dieet met als extra dat het vet-aandeel hoger was (80%) dan normaal en het eiwit wrs wat lager (20%), koolhydraat-aandeel ongeveer 1%.
Als dat dieet een kanker geval mogelijk kan verbeteren/stopzetten dan is dat goed nieuws voor het BARF-en.
De beste remedie is namelijk preventie dacht ik zo.
Hier een link naar youtube voor t filmpje:
Ik heb in mn bezit een soort handleiding van het betreffende instituut om een dergelijk dieet te programmeren, zal het opsturen als iemand het wil ontvangen.

BTW, volgende stap voor deze onderzoekers is behandeling van menselijke kanker-gevallen met een ketogeen dieet dan, niet BARF :D
#3319174
eelke schreef:Hé, jij bent nieuw! :biggrin2: welkom! Wat brengt jou hier?
Dankjewel, ik ben sinds vandaag eigenlijk aan het proberen om mijn hond, de vizsla, om te zetten naar BARF.
Binnenkort komt er hier ook een puppy engelse cocker spaniël en die wil ik ook meteen vlees en botten gaan voeren.
De vizsla heeft af en toe (sporadisch) een epileptische aanval en ik hoop dus dat die ook minder gaan optreden bij een gezondere voeding.
De cocker wil ik gelijk een vliegende start geven ;D
Ik loop eigenlijk vooral zo bij de eerste keer tegen praktische probleempjes aan, zoals hoe doe je dat met die ingevroren pakketje van telkens een kilo????

Hij heeft het in ieder geval vandaag met smaak gegeten, kippenekken, pens, paardenvlees, wat wortel. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. :)
#3319176
pike schreef:Ik heb de filmpjes nog niet gezien, maar 80% vet?????? Dan kan ik mijn honden gelijk wegdragen :-X
Ja dat is echt een therapeutisch dieet, daar zal naast BARF nog wel wat vet worden toegevoegd.
Mijn gok is dat een hond die een soortspecifieke (natuurlijke) voeding krijgt dit nooit nodig zal hebben...
#3319177
Mac_de_Vizsla schreef:Dankjewel, ik ben sinds vandaag eigenlijk aan het proberen om mijn hond, de vizsla, om te zetten naar BARF.
Binnenkort komt er hier ook een puppy engelse cocker spaniël en die wil ik ook meteen vlees en botten gaan voeren.
De vizsla heeft af en toe (sporadisch) een epileptische aanval en ik hoop dus dat die ook minder gaan optreden bij een gezondere voeding.
De cocker wil ik gelijk een vliegende start geven ;D
Ik loop eigenlijk vooral zo bij de eerste keer tegen praktische probleempjes aan, zoals hoe doe je dat met die ingevroren pakketje van telkens een kilo????

Hij heeft het in ieder geval vandaag met smaak gegeten, kippenekken, pens, paardenvlees, wat wortel. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. :)
Nou je kunt alle vragen hier kwijt hoor! Grootverpakkingen ontdooi ik hier (gedeeltelijk) verpak ik, en vries ik opnieuw in. Fijn dat hij met smaak at!
#3320182
Mac_de_Vizsla schreef:Dankjewel, ik ben sinds vandaag eigenlijk aan het proberen om mijn hond, de vizsla, om te zetten naar BARF.
Binnenkort komt er hier ook een puppy engelse cocker spaniël en die wil ik ook meteen vlees en botten gaan voeren.
De vizsla heeft af en toe (sporadisch) een epileptische aanval en ik hoop dus dat die ook minder gaan optreden bij een gezondere voeding.
De cocker wil ik gelijk een vliegende start geven ;D
Ik loop eigenlijk vooral zo bij de eerste keer tegen praktische probleempjes aan, zoals hoe doe je dat met die ingevroren pakketje van telkens een kilo????

Hij heeft het in ieder geval vandaag met smaak gegeten, kippenekken, pens, paardenvlees, wat wortel. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. :)
Vervelend dat je vizsla epilepsie heeft. Een heel enkele keer komt het voor dat een brok-etende-hond met epilepsie minder of geen aanvallen krijgt als hij over gaat op een rauw dieet. Maar ik zou daar niet al te veel op rekenen als ik jou was, in de meeste gevallen is het helaas niet zo simpel en heb je meer aan een goede neuroloog.
#3321302
pike schreef:Vervelend dat je vizsla epilepsie heeft. Een heel enkele keer komt het voor dat een brok-etende-hond met epilepsie minder of geen aanvallen krijgt als hij over gaat op een rauw dieet. Maar ik zou daar niet al te veel op rekenen als ik jou was, in de meeste gevallen is het helaas niet zo simpel en heb je meer aan een goede neuroloog.
Het zal me benieuwen, over een tijdje zal ik het uit ervaring weten te vertellen. Het is nu nog "goed te doen" omdat het zo sporadisch optreedt, mijn vorige hond, een Drentsche Patrijshond, had er ook last van maar toch is het nooit zo erg geworden dat we er specifiek wat mee ondernomen hebben.
Ik heb mijn hoop toch wel een beetje op het nieuwe dieet gevestigd al is het voorzichtige hoop ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door