Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door jasmijn
#3316472
Gister echt de schrik van mijn leven gehad, er was een groot stuk kraakbeen in mijn keel geschoten en ik kreeg het er niet uit :o

We zaten te eten in een restaurant en ik had super mals vlees met dus hard kraakbeen er in, ik had het wel door maar er ging gewoon wat mis.
Opeens had ik door dat ik het niet kon door slikken en ook niet terug halen :o

En opeens ging er door mijn hoofd, zo gaan mensen dood :-X

Mijn vriend had het eerst niet echt door en vroeg of ik water wou en klopten een beetje halfslachtig, maar toen hij mijn paniek echt zag kwam hij wel in actie.
Maar niks hielp, kloppen niet en de heimlichmanoeuvre.
De restaurant eigenaar heeft het ook nog geprobeerd maar ondank dat hij een stuk langer was hielp het niet.
Ergens in de paniek merken ik dat ik nog een heel klein beetje lucht binnen kreeg en kon ik even wat kalmeren, en heeft godzijdank mijn eigen lijf het opgelost door een mega kokhals toe te passen.

Dat was echt even een schok en toen ik uit zat te trillen op een stol beseften ik pas hoe fout dit had kunnen gaan en dat elza dan haar moeder kwijt was geweest.

Mijn keel doet nog echt verschrikkelijk pijn en is deel opgezwollen, elke keer als ik slik besef ik weer wat een geluk ik heb gehad en dat het ook heel anders had kunnen lopen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3316483
Zeer recent hetzelfde meegemaakt met een familielid. Inclusief meerdere ambulances, politie, traumahelicopter die al onderweg was. Doodeng.

Diep ademhalen en doorgaan. Je bent er nog, het is goed afgelopen. Hou je daar aan vast :-*
Door Anne in Zweden
#3316486
Iew, wat een nare ervaring! Kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd schiet nu. Een mens kan zich soms ontzettend verslikken, en in zo'n situatie is het belangrijk om heel kleine beetjes lucht in te ademen, en geen grote teugen. Dat kalmeert, je voelt dat je lucht binnenkrijgt, en dat ontspant je weer zodanig dat de blokkade verdwijnt. Het klinkt alsof jij dat gisteren ook zo hebt gedaan, en gelukkig is goed afgelopen! Hopelijk is je zere keel ook snel weer voorbij. :-*
Door Lizzy
#3316490
Holymoly :o :o :o :o

Oh joh, wat erg! Wat een vreselijke nare ervaring :'( . En ik heb helemaal beeld bij de gedachten die door je heen zijn gegaan :-X

Gelukkig zat jouw bescherm-engel niet te suffen :-* . Veel sterkte met je pijnlijke keel :-*
Door Siberienne
#3316499
Brrr eng is dat he?

Ik ben als kind ooit bijna gestikt in een perenzuurtje. Uiteindelijk heeft mijn vader me op de kop gehouden en schoot het los. Ben dat moment nooit meer vergeten...

Beterschap met je keel!
Door jasmijn
#3316501
Anne in Zweden schreef:Iew, wat een nare ervaring! Kan me voorstellen dat er van alles door je hoofd schiet nu. Een mens kan zich soms ontzettend verslikken, en in zo'n situatie is het belangrijk om heel kleine beetjes lucht in te ademen, en geen grote teugen. Dat kalmeert, je voelt dat je lucht binnenkrijgt, en dat ontspant je weer zodanig dat de blokkade verdwijnt. Het klinkt alsof jij dat gisteren ook zo hebt gedaan, en gelukkig is goed afgelopen! Hopelijk is je zere keel ook snel weer voorbij. :-*
Ja ik denk het wel, maar dat is echt niet iets wat heel bewust is gegaan.
Je kan echt niet helder denken op zo'n moment, duurden voor mijn gevoel ook erg lang voor dat mijn vriend door had dat er echt iets ernstigs aan de hand was.
Het was echt een 5cm groot stuk kraakbeen wat er vast zat, weet echt niet pressies hoe het is gebeurd maar van af nu ga ik alles echt super klein kauwen!

Lizzy schreef:Holymoly :o :o :o :o

Oh joh, wat erg! Wat een vreselijke nare ervaring :'( . En ik heb helemaal beeld bij de gedachten die door je heen zijn gegaan :-X

Gelukkig zat jouw bescherm-engel niet te suffen :-* . Veel sterkte met je pijnlijke keel :-*
Gelukkig heb ik een hele goede bescherm-engel die al geregeld zeer goed werk heeft verricht, maar dit keer liet die het wel heel dicht bij komen.
Kaela schreef:Zeer recent hetzelfde meegemaakt met een familielid. Inclusief meerdere ambulances, politie, traumahelicopter die al onderweg was. Doodeng.

Diep ademhalen en doorgaan. Je bent er nog, het is goed afgelopen. Hou je daar aan vast :-*
Ik heb heel erg geluk gehad want de ambulance was echt behoorlijk te laat geweest als ik het niet opgelost had, hij was pas 20 minuten later.
Ben op dit moment niet in Nederland en ze reageren wat trager hier.

Ik snap die honden die gaan bijten als ze zich verslikken echt heel erg goed, je raakt echt totaal in paniek en het enig wat ik kon denken was "ik ga dood, het moet er uit"

Heeft alles wel even heel snel in een ander perspectief gezet hoor, ga echt even wat dingen om gooien in mijn leven want dat wachten op een beter morgen gaat hem niet meer worden.
Ik heb echt het besef dat er bijna geen morgen meer was geweest voor me :-X

Wat ik ook best wel naar vind is dat elza alles heeft zien gebeuren en flink van streek was maar ik haar niet kon trosten omdat ik heel even volledig met me zelf bezich was, voel me niet schuldig maar echt fijn vind ik het ook niet.
Ze is nu nog plakkerig dan ze al was en ik mag geen seconden van haar wijken, normaal vind ze papa, opa en oma ook erg leuk maar nu moet ze dus niks van ze hebben.
Door Tanna
#3316837
Jeetjepeetje, wat een afschuwelijke ervaring! De hemel zij dank dat het goed is afgelopen maar de schrik zal nog wel even in je lijf blijven zitten.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3316940
Jekkes, dat is wel heel eng om mee te maken zeg!

Wat zul je moe geweest zijn!


(ik heb eens atjar ingeademd. Door het zuur verkrampte mijn luchtpijp waardoor ik niet kon ademhalen, maar wel moest hoesten. Ik was kapot toen het weer rustig werd)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door