Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3316702
volgens mij moet het alleen niet vriezen. Een droger heeft verder wel voldoende ventilatie nodig, dat zal wel ok zijn in de schuur
Gebruikersavatar
Door kira
#3316746
Hier staat de droger al jaren in de enkelsteens niet geïsoleerde garage waar het in de winter kan vriezen, nooit zo koud als buiten maar hebben wel eens bij verwarmd ivm bevriezing van de groente van de konijnen. Die droger staat daar al lang, heel lang, em droogt top.
Door Lizzy
#3316790
Bij ons stonden ze ook eerst in de badkamer. Niet super vochtig daar maar toch wel redelijk vochtig. Tot nu toe hebben ze daar niet onder te lijden gehad, ze hebben daar 5 jaar gestaan. Nou ja, we gaan het gewoon wel aankijken. Tot op heden is het echt heerlijk, het zooitje in de schuur! Wat ik ook zo fijn vind is dat ik de wasmachine/droger aan durf te laten staan als ik even een boodschap ga doen (brandveiligheid). Ja nee, niet dat ik er op zit te wachten dat mijn schuur affikt maar toch een triljoen liever keer de schuur dan m'n huis met onze vier honden erin :-X
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3316797
Hier staan de droger en de wasmachine in een onververwarmde ruimte in onze bovenwoning. Het is daar niet geïsoleerd.
Er kan daar wel een raampje open om te ventileren als de droger aanstaat maar ik zet zelfs de deur er nog bij open omdat het anders toch te warm (lees vochtig) wordt. En gebleken is dat de droger dat niet fijn vindt.
Ik heb langzaamaan wel een voorkeur gekregen voor een normale droger en niet voor een condensdroger.
Gebruikersavatar
Door cath
#3316798
Ivonne schreef:Hier staan de droger en de wasmachine in een onververwarmde ruimte in onze bovenwoning. Het is daar niet geïsoleerd.
Er kan daar wel een raampje open om te ventileren als de droger aanstaat maar ik zet zelfs de deur er nog bij open omdat het anders toch te warm (lees vochtig) wordt. En gebleken is dat de droger dat niet fijn vindt.
Ik heb langzaamaan wel een voorkeur gekregen voor een normale droger en niet voor een condensdroger.
Wat versta je onder een normale droger?
Het zijn nu toch allemaal condensdrogers
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3316809
:cool:
Lizzy schreef:Bij ons stonden ze ook eerst in de badkamer. Niet super vochtig daar maar toch wel redelijk vochtig. Tot nu toe hebben ze daar niet onder te lijden gehad, ze hebben daar 5 jaar gestaan. Nou ja, we gaan het gewoon wel aankijken. Tot op heden is het echt heerlijk, het zooitje in de schuur! Wat ik ook zo fijn vind is dat ik de wasmachine/droger aan durf te laten staan als ik even een boodschap ga doen (brandveiligheid). Ja nee, niet dat ik er op zit te wachten dat mijn schuur affikt maar toch een triljoen liever keer de schuur dan m'n huis met onze vier honden erin :-X
Ik las dus laatst in het boekje van de nieuwe droger dat je ook niet tussendoor moet uitzetten of je moet de was eruit halen en verspreiden ivm brandgevaar. Nooit bij stilgestaan dus ! Deed hem gewoon uit als we weggingen.

Deze wordt wel een stuk minder warm als de vorige, oja daarom hebben we een nieuwe.

Hier staan ze ook in de kelder, maar een duitse kelder zeg maar, is gewoon een complete woonlaag, niet de kelder die jij bedoeld
Door src_esther
#3316816
Kaio schreef::cool:

Ik las dus laatst in het boekje van de nieuwe droger dat je ook niet tussendoor moet uitzetten of je moet de was eruit halen en verspreiden ivm brandgevaar. Nooit bij stilgestaan dus ! Deed hem gewoon uit als we weggingen.
Onze droger koelt een paar rondjes (ca. 1 minuut) als je 'm laat stoppen met de 'Start/Stop'-knop.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3316846
src_esther schreef: Onze droger koelt een paar rondjes (ca. 1 minuut) als je 'm laat stoppen met de 'Start/Stop'-knop.
Goeie dat zou hier ook goed zo kunnen zijn
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3316860
cath schreef:Wat versta je onder een normale droger?
Het zijn nu toch allemaal condensdrogers
Ik bedoel een droger met afvoer naar buiten ;)
Heb het idee dat dat veel minder van de omgeving vraagt (maar ook van de machine).
Ik kan het niet staven is meer gevoelsmatig maar dat komt omdat we in relatief korte tijd aan onze derde condensdroger zijn begonnen. Natuurlijk kan dat toeval zijn maar toch...
Door Borke
#3316968
Wij hadden onze vrieskist in de enkel steens schuur staan en enorme voch problemen in de winter en maar stroom vreten. Vorst begrenzer er bij, maar die vrat dan ook weer stroom.

Toen hebben we de trottoirtegels uit de schuur gehaald. Op het zand bouwplastic gelegd, daarop 10 cm peipschuim. Daarop rubberen tegels en daarop een houten frame, zodat de vriezer niet n dat rubber weg zou zakken.
Tegelijk werd het dak van ons huis vervangen en hebben we die aannemer tegelijk het schuurdak laten doen. Van geen isolatie opeens naar 7 cm dakisolatie.
Dat scheelde dus enorm in het energie verbruik. Tegelijk was de temperatuur in de zomer er minder hoog, wat voor die vrieskist ook veel scheelde.

Ik zou dus inderdaad flink isoleren in de isolatie van die schuur!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door