Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3314388
Laddy scheurt de laatste 2 weken regelmatig met zijn rug onder de salontafel door. Hij schurkt dan echt stevig tegen het houtwerk. Heb hem gisteren gekamd met een iets minder grove kam dan normaal en meneer bleef gewoon staan, terwijl hij anders niet zo'n hele grote fan is van kammen. Er kwam een behoorlijke pluk ondervacht uit met het kammen. Zou het kunnen zijn dat hij teveel ondervacht heeft en daardoor jeuk krijgt en dus eigenlijk weer geplukt moet worden?
#3314390
Dian schreef:Laddy scheurt de laatste 2 weken regelmatig met zijn rug onder de salontafel door. Hij schurkt dan echt stevig tegen het houtwerk. Heb hem gisteren gekamd met een iets minder grove kam dan normaal en meneer bleef gewoon staan, terwijl hij anders niet zo'n hele grote fan is van kammen. Er kwam een behoorlijke pluk ondervacht uit met het kammen. Zou het kunnen zijn dat hij teveel ondervacht heeft en daardoor jeuk krijgt en dus eigenlijk weer geplukt moet worden?
Jazeker. Scott krabt ook altijd net wat meer als zijn vacht plukrijp is.
Heb je al eens een flexborstel geprobeerd? Ik heb deze op aanraden van de trimmer gekocht en er komt echt elke keer een pak vacht uit.
256030c.jpg
256030c.jpg (21.33 KiB) 1754 keer bekeken
Ik kam 'm eerst met een grove kam, dan de borstel (tegen de groeirichting in)en dan weer de kam.
#3314422
pluk schreef:Jazeker. Scott krabt ook altijd net wat meer als zijn vacht plukrijp is.
Heb je al eens een flexborstel geprobeerd? Ik heb deze op aanraden van de trimmer gekocht en er komt echt elke keer een pak vacht uit.
256030c.jpg

Ik kam 'm eerst met een grove kam, dan de borstel (tegen de groeirichting in)en dan weer de kam.
Ik heb zo'n kam, maar ik heb die 1x gebruikt. Laddy kreeg er een hele rare vacht van. Er komt met een minder grove kam net zoveel ondervacht los heb ik het idee en zijn totale vacht blijft mooier :-\
#3314424
Plukrijpheid gaat meestal over de bovenvacht, dus als die nog vast zit hoeft hij nog niet geplukt te worden. Heeft hij enkel meer/teveel ondervacht dan is meer kammen het toverwoord.

Hij is gecastreerd toch? Dat zou de extra aanwas van ondervacht kunnen verklaren.
#3314813
Hier bij de husky's ook meer jeuk als de haren gewisseld worden. Vooral bij Rossi met haar castratenvacht. Ze heeft haar vacht zo dik dat de losse haren er niet vanzelf uit kunnen vallen en dat geeft bij haar veel jeuk. Dan wassen we haar en blazen haar droog met de waterblazer. Er is dan al veel losse vacht uit gekomen. De dag erna kammen, kammen, kammen om de rest van het losse haar eruit te krijgen. En daarna is ze weer kriebel vrij
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door