Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3314860
zurca schreef:Ohww wat een schattig pupje :-*
Heel veel plezier met jullie nieuwe huisgenootje!
Hebben jullie een idee wat Jacy van zijn nieuwe "broertje" zal vinden?
2 weken terug hebben ze kennis gemaakt, maar dat was erg kort..
Ik denk dat hij de eerste weken wacht totdat Snow vertrekt, maar ik denk dat je niet moet proberen om er aan te zitten, zijn pup ::) :)
Hij heeft een hekel aan de jongste hond van mijn ouders die altijd zijn amandelen wil likken (en hij bijt nooit maar trekt zijn bek weg), maar o wee als ze in het bos worden lastig gevallen. . .
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3314999
Pfff, waarom wilde ik ook weer een pup?
Vanmorgen hebben we hem opgehaald, na een halfuurtje zijn we gewisseld en heb ik gereden en vriendlief pupje overgenomen. .
Afbeelding
Het ziet er zo leuk uit, maar meneer wilde alleen maar op schoot om vervolgens verder te willen, bleef echt niet stil zitten. .
Afbeelding
In de tuin is hij snel gewend.. Toen ik het genoeg vond en hem in de bench stopte liet hij duidelijk merken dat dat niet de bedoeling was.. Ik heb een halfuur tegen de bench aan zitten breien, en daarna met kleine stukjes weggeschoven. Dat ging goed :)
Meneer kan goed laten merken als hij het er niet mee eens is, hij heeft goed geoefend met gillen ::)
Afbeelding
Klein foutje in de tuin, meneer heeft in de vijver gezwommen. .
Afbeelding
Foto's zijn wat lastig. .
Afbeelding
Maar buiten het geregel is het wel genieten :smitten:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3315031
Heerlijk hè, zo'n pup. En dan ook nog van een ras wat een heel speciaal plekje heeft in mijn hart :smitten:
Hopelijk ontstaat er echt een klik tussen die 2 dan wordt het dubbel genieten!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3315050
Jacy's geduld wordt aardig op de proef gesteld. Het gaat het grootste gedeelte van de tijd goed, af en toe is Jacy terecht boos, af en toe onterecht.
Vanmorgen had Snow 2 speeltjes, Jacy had er wat buj gelegd, en pakte het weer weg.. Daar was meneer het niet mee eens. . ::)


Vanmorgen hebben ze met de ballenbak gespeeld, Snow wilde 1 snoepje en Jacy de rest.


Gisteren heeft Snow kvv van de fokker gekregen. Vandaag staat er eendennek op het menu, eerst in zo'n 5á6 stukjes geknipt maar dat was te groot. . Nog kleiner geknipt, maar Snow moest voor elk hapje zeker zijn dat de eend dood was, dus daar was hij erg druk mee :smitten:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3315082
Pffff, ik heb pas 1 dag een pup en ik heb nu alweer spijt >:( :'(

Ik was met Jacy en Snow in de tuin aan het spelen. Ik zie Snow naar een stukje gras snuffelen, houding aannemen, er vallen 2 druppeltjes uit en ik neem hem snel op de arm mee naar het grasveldje voor, in de haast pak ik gelukkig nog net zijn riempje.. Ik zet hem neer en doe zijn riempje om, hij komt bij mij zitten (wat zoiets betekent als 'ik ben klaar, we kunnen verder'). Zie ik aan de andere kant van het grasveldje een meneer die voortgesleurd wordt door zijn Engelse Bulldog terwijl hij zijn peuter tot hierkomen probeert te motiveren... Ik wil eigenlijk weg, maar niet nadat Snow maar 1 seconde op het grasveld heeft gezeten, dus ik wacht even, het grasveld is groot en ze zijn nog ver weg.... Of niet, vader pakt zijn kind en wordt met zo'n tempo voortgesleurd dat ik Snow niet meer mee kan 'trekken', dus ik ga als een schildpadje boven hem zitten, hij tussen mijn benen en ik op handen en voeten eromheen... Zou toch op moeten vallen?
Nee hoor, pas als bulldog 1 meter verwijderd is, til ik Snow snel op en word ik boos, je laat je hond toch niet recht op een hond, laat staan pup afkomen... Meneer steekt gauw over, dan ineens kan het wel.... :'( :'(

Ik had zo gehoopt dat dit meneertje helemaal perfect ging worden, ik baal echt enorm.... Waarom laten mensen mij/ons niet gewoon met rust..... :-X :-\ :-X
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3315085
Adem in, adem uit :biggrin2:

Ik herken zo veel! Ook ik ging het met deze pup he-le-maal perfect doen. Ik weet tenslotte best goed "hoe het moet". En toen gingen we hem ophalen, en was het vanaf dag 1 he-le-maal niet zoals ik gehoopt had. Niet perfect dus. Wat ik ook deed, pupje werkte niet mee leek het wel.
En weet je, Atz is nu 1,5 en nog steeds niet perfect. Dat gaat ie ook nooit worden natuurlijk, met zo'n vrouwtje... ;)

Moraal van het verhaal, je doet hartstikke je best, en het komt heus wel goed. In ieder geval een heel eind. En de volgende keer til je hem misschien gewoon meteen op. Nu het nog kan, als ie groot is lukt dat niet meer zo makkelijk :P

Knuffel, je kan het! :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3315090
Snow komt redelijk dichtbij perfect, na deze situatie (hadden al gespeeld) is meneer uit zichzelf gaan slapen :) Is zich nergens van bewust en ondanks dat ik vanmiddag op zijn pootje stond ben ik nog steeds zijn grote held en bescherming :smitten:
Jacy is, behalve zijn angstagressie, ook redelijk goed gelukt :)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3315116
Ik begrijp helemaal wat je doormaakt! Emy is sinds begin augustus bij ons en ik moest me echt afvragen WAAROM WILDE IK EEN PUP?!.
Het is verdomde zwaar, enorm druk, ritme weg, Diza die het heelemaal niet leuk vindt.
pfff, het gaat nu wat beter en ze wordt iets rustiger, maar ik had me er iets veel leukers bij voorgesteld.

Emy slaapt nu alweer fftjes de hele nacht door (beide honden slapen bij ons op de slaapkamer, Emy in haar bench en Diza in haar biabed) en wordt tussen 7 en 8 wakker.
Ik train veel met haar en heb veel contact met haar. 'Hier komen', gaat behoorlijk goed. Ze vindt 'laag' blijven heel lastig, bijt me in haar enthousiasme in mijn benen, kuiten en is nog niet zinnelijk. Hersenwerkjes vind ze erg leuk en puppytraining ook, dus dat gaat prima. We hebben er lang over nagedacht om een 2de hond te nemen, maar ik ben bang dat ik eigenlijk niet zo van pupjes hou (alleen als ze van iemand anders zijn :-\ ).
Wel gaat het opvoeden me veel beter af. Ik ben er gewoon een stuk handiger in dan bij Diza. En je ziet gelijk resultaat. Dat is wel heel erg leuk. Barfen vind ze heerlijk en ze is voor het overgrote deel ook gewoon een schatje.

Ik krijg ook commentaar van mensen. Ze weten allemaal het beste hoe je met kleine pupjes om moet gaan. Probeer het gewoon maar te negeren. Jij weet heus wel wat de juiste manier is.

Ik weet het, als ze wat ouder is en dat pupperige weg is, dan is het allemaal anders. Dan heb ik leuk 2 Diza's :D .

Houdt moed!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3315126
Oh, maar Snow is geweldig hoor! ! :smitten:
Het is alleen zo frustrerend dat ik bij Jacy alles goed heb gedaan en hij soort van verpest is en ontzettend bang dat het met Snow ook niet lukt. . :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door