Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3314152
Muizestaartjes op denneappel. Op de bovenste foto is het muizestaartje amper 4 mm groot. Het was me even te nat om plat op de buik in het mos te liggen. Dus maar gefotografeerd op een stukje meegnomen mos op de salontafel!
DSC_0005 op rand.jpg
DSC_0005 op rand.jpg (4.19 MiB) 1576 keer bekeken
DSC_0005.jpg
DSC_0005.jpg (3.71 MiB) 1576 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 22 sep 2017, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#3314168
Heel mooi!!!

Ik heb vandaag dit mosje geschoten op het dak van het schuurtje van het vakantiehuis waar nog een paar dagen zijn.

Ik heb voor mijn verjaardag een setje tussenringen gekregen, nu kan ik nog dichterbij mijn onderwerp komen wordt het onderwerp ook vergroot zonder te croppen.
Bijlagen
_DSC1559.jpg
_DSC1559.jpg (248.54 KiB) 1486 keer bekeken
#3314171
M@rina schreef:Heel mooi!!!

Ik heb vandaag dit mosje geschoten op het dak van het schuurtje van het vakantiehuis waar nog een paar dagen zijn.

Ik heb voor mijn verjaardag een setje tussenringen gekregen, nu kan ik nog dichterbij mijn onderwerp komen wordt het onderwerp ook vergroot zonder te croppen.
Mooi Marina, maar die zet jij op een macro lens dan?
Ik heb ook tussenringen gebruikt bij die opnames, maar gewoon op een 50 mm lens.
#3314207
Lazy Garfield schreef:Mooi Marina, maar die zet jij op een macro lens dan?
Ik heb ook tussenringen gebruikt bij die opnames, maar gewoon op een 50 mm lens.
Ja op een macro 105 mm. de minimale afstand met de macrolens is 31 cm, met een tussenring verklein je dat en kan je nog dichterbij je onderwerp komen. Je verliest wel een beetje licht dus of je scherptedieptegebied wordt kleiner of je sluitertijd gaat iets omhoog, maar daar hebben we dan weer een statief en afstandsbediening voor. ISO iets omhoog kan ook, maar dan komt ruis toch weer snel om de hoek kijken.
#3314261
M@rina schreef:Ja op een macro 105 mm. de minimale afstand met de macrolens is 31 cm, met een tussenring verklein je dat en kan je nog dichterbij je onderwerp komen. Je verliest wel een beetje licht dus of je scherptedieptegebied wordt kleiner of je sluitertijd gaat iets omhoog, maar daar hebben we dan weer een statief en afstandsbediening voor. ISO iets omhoog kan ook, maar dan komt ruis toch weer snel om de hoek kijken.
Dank voor je info Marina!
Nog ééntje dan, dat vind ik zelf de mooiste en zie je pas hoe klein die muizestaartjes zijn!
DSC_0006.jpg
DSC_0006.jpg (3.71 MiB) 1330 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door