Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3313494
Ik ben op zoek naar waar ik geitenvlees kan bestellen, dat is toch zo moeilijk.

Open ik een site en zie ik meteen een schaap geslacht worden. Niet echt snel en diervriendelijk als je het mij vraagt.
Ieuw, dat had ik nou net niet willen zien!

Ik voel me dan altijd in, in het dier.
Zo, ik ben er gewoon misselijk van.

Ik heb al moeite met foto's van een dier zonder vel, kop en hoeven die aan die haken hangt. Laat staan dat ik zie hoe ze geslacht worden. Bah.

Ik weet, het is hypocriet, die dieren moeten vermoord worden voor het vlees voor onze honden, maar toch zie ik het liever niet.
Dit duurt weer een aantal dagen voor dit van mijn netvlies af is. Brr.
Door Lizzy
#3313541
Ieuw.... Ja, dit is ook niet leuk om te zien...... :-\ . Het hoort er natuurlijk wel bij :-\ . Als je dieren eet of te eten geeft moeten ze dood. Maar een kleine waarschuwing vooral zouden de meeste mensen wel prettig vinden, denk ik. Was er heel lang geleden niet eens een leraar die voor de klas een konijn slachtte? Heel NL stond op z'n kop!
Door kakocavi
#3313553
Border Bandit schreef: Open ik een site en zie ik meteen een schaap geslacht worden. Niet echt snel en diervriendelijk als je het mij vraagt.
Ieuw, dat had ik nou net niet willen zien!

(...)

Ik weet, het is hypocriet, die dieren moeten vermoord worden voor het vlees voor onze honden, maar toch zie ik het liever niet.
Nou ja, ze moeten inderdaad dood, maar dat hoeft niet per se langzaam en pijnlijk toch? Het ging denk ik om halal slachten? Niet dat conventioneel zo fantastisch is trouwens, gezien de schaal waarop het gebeurt...
Door eelke
#3313554
Angelique schreef:Ze zeggen niet voor niets....als ieder slachthuis ramen had was iedereen vegetariër :biggrin2:
Mijnes heeft ramen :P
Door eelke
#3313557
Lazy Garfield schreef:
Hangen de dode beesten voor je keukenraam uit te lekken dan? :D :D
Ja, tuurlijk!

Nee de slachterij waar ik kip haal, heeft ramen aan de slachtlijn. En ik heb expres al het hele proces bekeken...
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3313614
Het is vooral het moment van levend naar dood. Dat is voor het dier zelf ook belangrijk hoe dat gebeurt inderdaad - bijvoorkeur snel en pijnloos. Stressvrij is onmogelijk, helaas.
De rest van het verwerkingsproces is ook niet heel prettig om te zien, maar dat maakt voor het dier niets meer uit.

Helaas is in de meeste slachterijen geen tijd (en geen geduld, en waarschijnlijk ook geen behoefte) om alle dieren met geduld en respect naar hun laatste seconden op aarde te begeleiden. Het is ook zulk lopende band werk, het kan ook niet anders of alle werknemenrs zijn totaal afgestompt. En dat moet ook wel, want als je er echt over nadenkt, dan kan je dat werk toch niet doen? Massamoord. Elke dag. Brrrrrr.

Ik slacht zelf wel eens een kip/konijn/kwartel - maar dat kost me elke keer weer moeite om me daarover heen te zetten. En ik ben altijd nog een paar uur van slag daarna.
Toch vind ik dat eigenlijk iedereen zelf zou moeten slachten, of op zijn minst een verplichte excursie naar een slachterij op de middelbare school. Dat zou een boel vegetariers opleveren!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3313621
En het proces vooraf. Dat vind ik minstens zo belangrijk. Konijnen hangen vb veel te lang aan hun achterpoten aan een rail. En tegen dat ze aan de beurt zijn is die verdoving waar in België zoveel rond te doen is vaak al uitgewerkt. Ze zouden beter daar iets aan doen dan een punt te maken van schapen die in een bekende omgeving in een paar sevonden omgebracht worden en met respect behandeld worden. Voor ze beseffen wat er gebeurt is het voorbij. Als ik een schaap of kip of wat dan ook was, werd ik liever onverdoofd thuis geslacht dan nepverdoofd in een slachthuis. De hele strijd voor de slachting zelf is zeker zo erg als pijn, zoniet erger. Want ze weten heel goed wat er te wachten staat, zelfs als ze al niet mishandeld worden.

Goed, dat is er uit.

Sorry, ik kan wel niet helpen met geitenvlees. Dat is altijd zo vet. Als dat je niet stoort, kan je wel bij SW terecht. Daar wordt in elke provincie geregeld wel eens besteld toch? Maar dat is dus wel erg vet en moet je wat vanaf halen.
Door Ramses1
#3313629
Jakkes.

Ik kan zelf niks doodmaken maar als het dood is heb ik geen probleem meer om het in stukken te hakken.
Sorry, ik kan wel niet helpen met geitenvlees. Dat is altijd zo vet. Als dat je niet stoort, kan je wel bij SW terecht. Daar wordt in elke provincie geregeld wel eens besteld toch? Maar dat is dus wel erg vet en moet je wat vanaf halen.
Ik heb het een keer bestelt bij SW maar kan het je zeker niet aanraden.
Ik kreeg 40 kilo huid. Geen vlees maar alleen de opgevouwen volledige laag huid. Ik heb het maar gedroogd want ik kon er verder niks mee
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3313640
N.a.v. Lizzy over het doden van een konijn in de klas, moest ik denken aan mijn school.
Op 14 jarige leeftijd moesten we naar een film kijken waarop álle soorten dieren vermoord worden. Jakkes. Ik heb veelal opzij gekeken. Ook honden werden gedood en kikkerbillen van levende kikkers e.d.
En dan het commentaar van een medeleerling: die vond dat het bij je opvoeding hoorde en dat het heel goed is om dat te zien.
Bah!!
Ik weet niet hoe oud de leerlingen waren die getuige waren van het doden van een konijn, maar die kunnen er goed wakker van gelegen hebben lijkt me.
Je vraagt niet om dit soort dingen te zien, het wordt je plots opgedrongen.

Ik denk dat het inderdaad een islamitische slachting is geweest die ik gezien heb gister. Vreselijk!!!
Ik wil zo graag vertellen wat ik gezien heb, beetje van me af schrijven, maar ik wil het de lezer niet aandoen. ;)
Het kwam gewoon op de home-page van een slager. Nog niet eens een website van een slachthuis!?

Misschien is het ook wel dat je dit soort dieren op de kinderboerderij treft. Allemaal leuke lieve beestjes om geaaid te worden. Zo worden we opgevoed. Dat staat haaks op het slachten ervan.

Mogen de kipjes nog naar buiten kijken voor ze gedood worden bij Eelke in de buurt? Da's dan weer een aardige geste naar de kipjes toe. ;) :P

Ik zoek eigenlijk wel mager geitenvlees. Ik bestel bij Natuur&dier en daar is het 50% vet. Dat neem ik niet meer.
Ik heb nu een groene slager gevonden die het verkoopt. Gewoon voor menselijke consumptie. Ik heb nog niet gevraagd wat het kost... dat zal niet meevallen vrees ik.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3313782
Bedankt voor het meedenken Dinky89! :)

Ik heb meteen gekeken, er zitten maar 2 boeren enigszins in de buurt, maar beide verkopen geen vlees. :(

Inmiddels heb ik www.koopeengeit.nl gevonden. Het kost 89,95 voor 3,5 kg.
Ik heb veel voor Bandit over, maar dit kan ik echt niet betalen. :(
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3313819
Border Bandit schreef:Bedankt voor het meedenken Dinky89! :)

Ik heb meteen gekeken, er zitten maar 2 boeren enigszins in de buurt, maar beide verkopen geen vlees. :(

Inmiddels heb ik http://www.koopeengeit.nl gevonden. Het kost 89,95 voor 3,5 kg.
Ik heb veel voor Bandit over, maar dit kan ik echt niet betalen. :(
En als je die mensen nu contacteert en vraagt wat ze zoal weggooien. Vaak zit daar nog wat bruikbaars voor de hond bij en kan je dat voor een prijsje krijgen.
Door Too
#3313822
Hebben jullie geen islam slager wellicht wil hij dat best voor je regelen
De lokale islam slager hier heeft vaak geitenvlees gewoon in de vitrine liggen ( hier is Arnhem trouwens :) )
En ik wil best voor je informeren naar de prijs

Oh ja nee... dat is dan wel islamitisch geslacht..moet je wel ok vinden?!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door