Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lousanne
#3313117
Hoi,

Mijn storm is inmiddels aan het puberen. Als hij s'avonds moe is meestal rond half 8, nadat ik ermee gewandeld heb , blijft hij doorrazen en kan zelf niet gaan zitten om tv te kijken, overdag vind ik het niet erg maar wil graag de avond toch eindelijk wel rust :biggrin2: Voorheen kon ik hem in de keuken op zn matras zetten en dan viel hij netjes in slaap, ik haalde hem er rond half 10 weer uit om hem nog in de achtertuin zijn behoeftes te laten doen. Nu al een week lang als ik hem in de keuken zet, blijft hij non stop kei hard blaffen afwisselend met hard piepen. Kan de tv niet horen en oordopjes zijn geen optie want dan hoor ik de tv niet ;) en zit dus niet op mijn gemak s avonds op de bank, zo erg dat ik zo gefrustreerd ben dat ik zelf maar vroeg naar bed ga. Negeren gaat nogal moeilijk aangezien ik constant zijn harde geblaf hoor, het is een open keuken, hij blijft gewoon doorgaan zonder kluifbot en met kluifbot. Zit zelfs met alle lichten uit. Zei de eerste paar dagen niks maar sinds eergister word ik zo gefrustreerd dat ik hard tegen hem begin te praten en gister zelfs met de plantenspuit erop af liep. Wil dit niet maar mijn emmertje loopt ook over :) . zet er nu wel een smiley bij maar moet eigenlijk het tegenovergestelde emoticon zijn :biggrin2: Heeft iemand aub tips voor mij want zie het niet zitten om elke dag om half 9 naar boven te gaan ,omdat ik er vervolgens rond 4.30 weer uit moet omdat hij dan al lang aan het slapen is. Hoor hem namelijk niet meer als ik boven ben. Ik val zelf ook niet om half 9 al in slaap dus mijn nachten zijn absurd kort de laatste week en het breekt me op. Hoop dat iemand advies voor me heeft want ik heb mijn best wel gedaan om alles te proberen. Overdag loop ik 4 x met hem en hij slaapt smiddags inmiddels wel wat hij voorheen niet deed. Dus hij slaapt wel 16 uur per dag.

Lousanne en storm( die zijn naam letterlijk neemt)
#3313123
Zit hij in een bench en moet hij daar persé in? Als je thuis bent, kan hij toch ook gewoon in huis rondlopen?
Om hem te leren in de bench te slapen, moet je er wel mee aan de slag.
Als je zeker weet dat hij geen behoefte hoeft te doen, dan zou ik hem gewoon laten zitten.
Maar... dat betekent niet zelf weggaan en het licht uit doen. Ga er gewoon naast zitten op een stoel, negeer hem zolang hij blaft en piept... Zit met je rug er naartoe, doe alsof je een boek leest ofzo (dat lukt natuurlijk niet, maar dat weet hij niet). Dan is er geen reden voor paniek van hem, want je bent er gewoon en beloon hem zodra hij stil is met een vriendelijk woord of iets lekkers en laat hem er uit als hij rustig is.
Schreeuwen heeft geen zin en een plantenspuit lijkt mij ook niet de beste oplossing :-\
#3313124
Lousanne schreef:Hoi,

Mijn storm is inmiddels aan het puberen. Als hij s'avonds moe is meestal rond half 8, nadat ik ermee gewandeld heb , blijft hij doorrazen en kan zelf niet gaan zitten om tv te kijken, overdag vind ik het niet erg maar wil graag de avond toch eindelijk wel rust :biggrin2: Voorheen kon ik hem in de keuken op zn matras zetten en dan viel hij netjes in slaap, ik haalde hem er rond half 10 weer uit om hem nog in de achtertuin zijn behoeftes te laten doen. Nu al een week lang als ik hem in de keuken zet, blijft hij non stop kei hard blaffen afwisselend met hard piepen. Kan de tv niet horen en oordopjes zijn geen optie want dan hoor ik de tv niet ;) en zit dus niet op mijn gemak s avonds op de bank, zo erg dat ik zo gefrustreerd ben dat ik zelf maar vroeg naar bed ga. Negeren gaat nogal moeilijk aangezien ik constant zijn harde geblaf hoor, het is een open keuken, hij blijft gewoon doorgaan zonder kluifbot en met kluifbot. Zit zelfs met alle lichten uit. Zei de eerste paar dagen niks maar sinds eergister word ik zo gefrustreerd dat ik hard tegen hem begin te praten en gister zelfs met de plantenspuit erop af liep. Wil dit niet maar mijn emmertje loopt ook over :) . zet er nu wel een smiley bij maar moet eigenlijk het tegenovergestelde emoticon zijn :biggrin2: Heeft iemand aub tips voor mij want zie het niet zitten om elke dag om half 9 naar boven te gaan ,omdat ik er vervolgens rond 4.30 weer uit moet omdat hij dan al lang aan het slapen is. Hoor hem namelijk niet meer als ik boven ben. Ik val zelf ook niet om half 9 al in slaap dus mijn nachten zijn absurd kort de laatste week en het breekt me op. Hoop dat iemand advies voor me heeft want ik heb mijn best wel gedaan om alles te proberen. Overdag loop ik 4 x met hem en hij slaapt smiddags inmiddels wel wat hij voorheen niet deed. Dus hij slaapt wel 16 uur per dag.

Lousanne en storm( die zijn naam letterlijk neemt)
Net als mijn voorgangers snap ik niet zo goed waarom ie in de keuken moet. Waarom mag hij niet gewoon lekker rondlopen en bij jou komen zitten met TV kijken? Neemt niet weg dat ik geen advies kan geven over wat je verder moet doen. Want ik zie vanaf hier niet wat de emotie is die hieraan ten grondslag ligt. Hij lijkt me wel een beetje een gefrustreerde hond, eerlijk gezegd. Heb jij zelf enig idee waarom hij dit doet? Wat is de emotie? Vraag anders eens aan een goede gedragstherapeut of hij/zij met je mee wilt kijken! (geen Cesar Milan peut of iemand die volgens het dominantie-model werkt).
#3313126
Hoi ,

Hij slaapt niet in de bench, hij heeft er sinds dat ik hem heb de eerste week ingelegen en daarna heeft hij zn eigen matras gekregen waar hij op kan liggen, voor de nacht.
Hij zou natuurlijk bij mij op de bank mogen in de avond dat heeft hij altijd gemogen savonds. Hij ligt heel de dag ook gewoon bij mij op de bank en woonkamer , dus hij loopt de hele dag lekker los in huis. Punt is hij word niet rustig en blijft non stop druk op de bank springen en op mij inclusief overal in bijten inclusief mij. Hij ligt sinds paar weekjes in de keuken omdat hij druk werd maar het ging al die tijd goed .Hij is gewoon heel erg druk en bijterig vandaar verplichte rust, het zal in het ras zitten bij mijn weten podenco kruising. Als hij zich zou gedragen mocht hij net als voorheen gewoon bij mij blijven maar heb zoiets nog nooit meegemaakt met mijn vorige hond en zelfs mijn ouders stonden ervan te kijken hoe hij is s avonds "had een videotje gestuurd". Is echt drukker als druk en springt non stop HARD op mijn lijf, pakt alles van tafel, knauwt aan de vank, trekt vliegenhor elke dag eraf. Snap dat situatie via bericht niet goed uit te leggen is maar het is echt absurd. Zou hem het liefst ook graag bij me op de bank hebben. Noem het rebels hoe hij is en is echt niet te hanteren, aan een bot knabbelt ie dan ook niet enkel aan wat niet mag. En zoals eerder gezegd hij blijft niet liggen of zitten, blijft maar op me springen en gaat dan bijten. Al gelezen massage proberen maar bijt dan ook in mn handen, je zou het moeten zien. Ben opgegroeid met herders en afghanen dus wel drukke honden gewend.....maar dit , nee nooit gezien.
#3313127
Ik begrijp ook niet waarom hij in de keuken moet. Heeft dat te maken met wat je eerder plaatste, dat je hem op een fijn matras wil laten liggen ipv op een vloer?

Ik zou hem ook gewoon lekker bij jou laten. Hij is niet gek, jij zit op korte afstand comfi en gezellig bij de tv en hij zit alleen in de keuken. Dat zijn toch juist de uurtjes van de dag om samen rust te vinden en het gewoon fijn te hebben. En dat betekend niet dat hij op de bank hoeft en de hele avond gekroeld moet worden, juist niet. Maar gewoon gezellig samen zijn, chillen en genieten. Daar draait het leven om.
#3313128
Lousanne schreef:Hoi ,

Hij slaapt niet in de bench, hij heeft er sinds dat ik hem heb de eerste week ingelegen en daarna heeft hij zn eigen matras gekregen waar hij op kan liggen, voor de nacht.
Hij zou natuurlijk bij mij op de bank mogen in de avond dat heeft hij altijd gemogen savonds. Hij ligt heel de dag ook gewoon bij mij op de bank en woonkamer , dus hij loopt de hele dag lekker los in huis. Punt is hij word niet rustig en blijft non stop druk op de bank springen en op mij inclusief overal in bijten inclusief mij. Hij ligt sinds paar weekjes in de keuken omdat hij druk werd maar het ging al die tijd goed .Hij is gewoon heel erg druk en bijterig vandaar verplichte rust, het zal in het ras zitten bij mijn weten podenco kruising. Als hij zich zou gedragen mocht hij net als voorheen gewoon bij mij blijven maar heb zoiets nog nooit meegemaakt met mijn vorige hond en zelfs mijn ouders stonden ervan te kijken hoe hij is s avonds "had een videotje gestuurd". Is echt drukker als druk en springt non stop HARD op mijn lijf, pakt alles van tafel, knauwt aan de vank, trekt vliegenhor elke dag eraf. Snap dat situatie via bericht niet goed uit te leggen is maar het is echt absurd. Zou hem het liefst ook graag bij me op de bank hebben. Noem het rebels hoe hij is en is echt niet te hanteren, aan een bot knabbelt ie dan ook niet enkel aan wat niet mag. En zoals eerder gezegd hij blijft niet liggen of zitten, blijft maar op me springen en gaat dan bijten. Al gelezen massage proberen maar bijt dan ook in mn handen, je zou het moeten zien. Ben opgegroeid met herders en afghanen dus wel drukke honden gewend.....maar dit , nee nooit gezien.
Dan zou ik heel rap goede hulp in gaan schakelen, dit gaat verder dan wat forum-advies. Wat Lizzy zegt, een goede GT (en zéker geen wannabee Cesar Milan typje).

Wij hebben jarenlang enorm goede hulp gehad van Monique Bladder. Zij kijkt heel erg goed waar het gedrag vandaan komt, welke emotie het gedrag veroorzaakt. Onze herder vertoonde zowat hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft en bleek overprikkeld te zijn en hele ernstige verlatingsangst te hebben. Door heel veel rust, regelmaat en voorspelbare routines in te bouwen op een manier die voor Oscar werkte, is het gedrag vrijwel volledig verdwenen. Zonder ons ooit ook maar op dat gedrag te richten met training oid.
#3313130
Hij ziet me ook gewoon zitten want ik kijk zelf recht op de keuken vanaf de woonkamer. Gefrustreerd is hij ook niet want hij is echt vervelend omdat hij moe is, maar hij heeft het zelf niet door lijkt wel. Gister ging hij even met een diepe zucht liggen maar zodra ik de afstandsbediening vd tafel pakte, 10 cm voor me was hij weer alert en begon weer van voor af aan. Weet ook zeker dat hij geen behoefte hoef te doen want dat dacht ik de eerste paar x ook, dus liet hem weer in de woonkamer en ging ermee naar de achtertuin maar hij begon gewoon weer gelijk te springen en alles wat hij vast kon pakken pakte hij ook. Zo doet hij overdag ook niet is enkel in de avond, rest van de dag is het een lieve schat echt waar. Snap het echt niet
#3313131
Kaela schreef:Dan zou ik heel rap goede hulp in gaan schakelen, dit gaat verder dan wat forum-advies. Wat Lizzy zegt, een goede GT (en zéker geen wannabee Cesar Milan typje).

Wij hebben jarenlang enorm goede hulp gehad van Monique Bladder. Zij kijkt heel erg goed waar het gedrag vandaan komt, welke emotie het gedrag veroorzaakt. Onze herder vertoonde zowat hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft en bleek overprikkeld te zijn en hele ernstige verlatingsangst te hebben. Door heel veel rust, regelmaat en voorspelbare routines in te bouwen op een manier die voor Oscar werkte, is het gedrag vrijwel volledig verdwenen. Zonder ons ooit ook maar op dat gedrag te richten met training oid.
+1

Welke regio zit je? Misschien hebben mensen nog tips voor een therapeut

((Ik las je tweede bericht pas na mijn vorige bericht, ik denk idd dat hier iemand mee moet kijken!))))
#3313132
Kaela schreef:Dan zou ik heel rap goede hulp in gaan schakelen, dit gaat verder dan wat forum-advies. Wat Lizzy zegt, een goede GT (en zéker geen wannabee Cesar Milan typje).

Wij hebben jarenlang enorm goede hulp gehad van Monique Bladder. Zij kijkt heel erg goed waar het gedrag vandaan komt, welke emotie het gedrag veroorzaakt. Onze herder vertoonde zowat hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft en bleek overprikkeld te zijn en hele ernstige verlatingsangst te hebben. Door heel veel rust, regelmaat en voorspelbare routines in te bouwen op een manier die voor Oscar werkte, is het gedrag vrijwel volledig verdwenen. Zonder ons ooit ook maar op dat gedrag te richten met training oid.
Dank je van monique bladder lees ik regelmatig artikels en krijg ze volgens mij ook via de mail. Ik zal dus zeker gaan uitzoeken hoe ik haar hulp kan inschakelen. Verlatingsangst kan wel hij komt uit portugal dus heeft al veel plekken moeten verlaten...inclusief zn broertje in de opvang. Hij is wel rustig als ik naar mn paard ga, makkelijk 3 uur alleen en hij sloopt niks. Blijft braaf netjes op zn matras, maar als ik kamer uitloop en naar boven ga dan blijft hij blaffen en piepen. Wil vanavond nog wel een keer proberen hem bij me te laten maar vrees het ergste want het is echt geen doen :'( . met zn bullepees ging het eerst wel maar nu werkt dat ook niet meer.
#3313133
Siberienne schreef:+1

Welke regio zit je? Misschien hebben mensen nog tips voor een therapeut

((Ik las je tweede bericht pas na mijn vorige bericht, ik denk idd dat hier iemand mee moet kijken!))))
Ik woon in halderberge, oudenbosch.....noord brabant omgeving roosendaal
#3313134
Het klinkt mij ook een beetje als overprikkeld-heid...

Een persoon ter plaatste die de energie kan zien lijkt mij ook de beste optie hier (:
En in de tussentijd rust proberen belonen denk ik dan... Niet alleen 's avonds, ook overdag. En hopelijk valt z'n kwartje dan wel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door