Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3312719
We hopen dat Rox bij haar volgende loopsheid (december/januari) gedekt kan worden.

Alle onderzoeken waren al binnen, maar het spiegelen moest nog een keer gebeuren voor het nestje, dus vandaag naar Dordrecht gereden
En ondanks dat ze vorig jaar volledig vrij was vond ik het toch weer reuze spannend, want STEL ze vinden iets, is het direct einde oefening

Maar het meisje is volledig VRIJ bevonden, dus vanaf deze kant hebben we nu een officiële GO !

Nu is het wachten op de laatste DNA test van de reu. De reu die wij op het oog hebben zal nl vrij moeten zijn van het "Long Coat gen" want Rox is hier drager van.
Ondanks dat je steeds vaker Long Coats ziet bij Labradors, blijf ik van mening dat het niet hoort, dus wil ik het absoluut uitsluiten bij ons nestje ;)

En als dat allemaal in kannen en kruiken is, dan komt mijn droom steeds dichterbij ... Een nestje met mijn eigen meisje :smitten:

Rox heeft al kennis gemaakt met de reu die wij op het oog hebben, en ze vinden elkaar iedergeval erg leuk en gezellig (voor mij ook een fijn idee)

Verder lees en informeer ik me suf bij bevriende fokkers, want ik wil alles tot in het kleinste puntje goed doen

Ohhhhhh, ik heb er zo'n zin in !!!!
Laatst gewijzigd door Monique77 op di 11 dec 2018, 15:59, 11 keer totaal gewijzigd.
#3312724
Lizzy schreef:Spannend allemaal!!!!!!! LEUK!!! Heel veel plezier met de voorpret en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Heb je een foto van de reu of wil je dat nog niet delen?

Als die vrij is van het long coat gen zal ik zeker een foto plaatsen van de reu, maar wil eerst de uitslag binnen hebben ;)

En kom tzt vast met veel vragen want wil ze ook met Barf afspenen!
#3313357
Border Bandit schreef:Oh, wat leuk allemaal! :)

Wat goed dat je zo zorgvuldig te werk gaat.
Spannend, dat afwachten op de uitslagen he!?

Veel plezier met alle voorbereidingen en we lezen wel hoe het verder gaat. ;)
Dank je wel, tsja ook al zal ik heel sporadisch fokken (alleen als wij zelf een pup aan willen houden uit een combinatie) wil ik alles zo goed mogelijk uitgezocht hebben qua lijnen, gezondheid maar ook voor mijn meisje zodat het haar aan niets ontbreekt straks !

De uitslagen van de reu zouden afgelopen week binnen komen, maar je zal net zien ... Was iets fout gegaan in het lab dus de uitslag komt pas volgende week

Gelukkig hebben we nog ruim de tijd, maar wil het wel graag weten nu :D
#3314425
Yes, we mogen het eindelijk van de daken schreeuwen want de dekreu is vrij van long coat !

De reu die wij willen gebruiken voor Rox is Bootz :smitten:

Bootz is een zachte reu, gezond, en een reu die het heerlijk vindt om te werken !
Bootz is al regelmatig mee op jacht geweest, en daar laat hij zien dat hij goed kan markeren en nazoeken.
Hij is rustig en stil op post.
Vanaf het eerste moment dat wij kennis maakte met Bootz vielen wij direct voor zijn karakter, wat een heerlijke open en lieve reu is het,
en zo'n blij ei !

De combinatie van zijn gezondheid, karakter en looks maakte voor ons de keuze heel duidelijk, dit is een goede combinatie met ons meisje.

Rox heeft inmiddels ook kennis gemaakt met Bootz, en ze vinden elkaar leuk !

En nu wordt het aftellen naar Rox haar loopsheid ... Is het al januari ?
Bijlagen
Bootz .jpg
Bootz .jpg (200.28 KiB) 3850 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door