Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3361782
Zondag is Gerdine bij ons op visite geweest om onze dames te testen, en wat was het leerzaam !!

Normaliter hadden wij nooit een puppytest gedaan bij de pups omdat wij er 24/7 bij zijn, en dus (zeker bij 2) prima kunnen inschatten hoe of wat ;)

Verder weet ik dat de meeste puppytesten bestaan uit een pup 10 minuten in een vreemde omgeving zetten en kijken hoe hij/zij op bepaalde dingen reageert, en obv die info wordt er dan een verslag gemaakt (wat 9 vd 10 x niet klopt met de hond die datzelfde pupje is geworden)

Kortom, niet helemaal ons ding !

Gerdine vertelde mij dat zij de pups test nav de visie van Isla Fishburn (een holistische gedragstherapeut)
Heel kort gezegd, elke hond heeft een bepaald karakter, en het is zeer zinvol om te weten welk karakter een pup heeft, om te zien of dat geen problemen geeft met de bestaande roedel, want heb je bijvoorbeeld 2 dezelfde karakters van hetzelfde geslacht kan dat voor onrust in de roedel zorgen.

Gerdine heeft hier ruim 3 uur gezeten, en hebben we heel veel gepraat, maar belangrijker ... we hebben de pups in alles geobserveerd
Tijdens spel, tijdens de interactie met Rox en de rest van de reuen, maar ook tijdens hun slapen !
Uiteraard zijn er ook wat testjes gedaan met geluid, aanrakingen enz, maar dat vonden wij persoonlijk niet zo interessant (oops)

Het mooiste compliment voor onszelf was dat wij de karakters goed voor ogen hadden, en dat de keus die wij achter de schermen al een beetje gemaakt hadden perfect klopte met deze test

En dan kun je nog 2 weken wachten met beslissen, maar langer wachter zal niets meer veranderen aan onze keuze, dus vandaag hebben we Marieke verteld dat meisje roze bij ons zal blijven en meisje turquoise bij hun komt wonen !

En heel eerlijk ?
Het gevoel om deze beslissing uit te spreken doet ons pijn ...!

Net alsof Bobbie niet goed genoeg is, maar het is verre van dat .......
Beide pups hebben ons hart gestolen en zijn enorm speciaal voor ons, maar de tijd ontbreekt gewoon om 2 pups op te voeden icm werk en de rest van onze roedel (anders hadden we haar absoluut gehouden ! )

En ondanks dat zowel Marieke en wij in 1e instantie een hele lichte voorkeur hadden voor de looks van de meiden de eerste weken, was voor ons het karakter van de meiden wat de doorslag heeft gegeven!
Het karakter van de meiden op zichzelf, maar zeker ook hoe dat karakter in onze roedel past (zowel bij ons als bij Marieke thuis)

En zo hebben wij straks beide onze eigen pup die vanaf het 1e moment een lichte voorkeur had, en dat is zó bijzonder en speciaal voor ons, en zijn we enorm dankbaar voor

Gelukkig kunnen wij Bobbie nog heel veel zien, en staat de 1e jachttraining van de meiden samen al gepland !

Maar eerlijk is eerlijk, als ik geen baan zou hebben had ik ze beide gehouden!!

En vandaag tijdens het weegmoment maar gelijk weer even op de foto gezet

1e onze Beau
2e Bobbie van Marieke
Bijlagen
20181203_202534.jpg
20181203_202534.jpg (4.53 MiB) 2456 keer bekeken
20181203_202513.jpg
20181203_202513.jpg (4.39 MiB) 2456 keer bekeken
Door Lizzy
#3361790
Van harte gefeliciteerd met Beau! Gek he, maar ik wist het vanaf het moment dat ze een bandje om kregen ;D . Echt serieus. Gelukkig blijft Bobbie bij je in de buurt en ga je haar nog vaak genoeg zien :-* . Ik ben het overigens niet helemaal eens hoor, met zo'n uitspraak als "twee dezelfde karakters van hetzelfde geslacht kan dat voor onrust in de roedel zorgen". Ik denk juist dat twee totaal verschillende karakters eerder problemen geeft in een roedel. Sterker nog, ik heb dat hier in mijn eigen roedel meerdere keren gezien. De honden die het meest op elkaar lijken zijn de honden die ook het best samen gaan en de honden met de meest uiteenlopende karakters gaan ook vaak het moeilijkst samen (en die zorgen voor de meeste spanning onderling).

Hoe dan ook, nogmaals gefeliciteerd met jou Beau. Ik vind het beide plaatjes :smitten:
Door Maeve
#3361827
Wat een heerlijke pups. Echt genieten, van de foto's alleen al. Ik zou als toekomstig eigenaresse van pup met het turquoise bandje het een voorrecht vinden om voor dit hondenkind te mogen zorgen. Uit alles spreekt liefde over welke pup dan ook. :smitten:
#3361831
Lizzy schreef:Van harte gefeliciteerd met Beau! Gek he, maar ik wist het vanaf het moment dat ze een bandje om kregen ;D . Echt serieus. Gelukkig blijft Bobbie bij je in de buurt en ga je haar nog vaak genoeg zien :-* . Ik ben het overigens niet helemaal eens hoor, met zo'n uitspraak als "twee dezelfde karakters van hetzelfde geslacht kan dat voor onrust in de roedel zorgen". Ik denk juist dat twee totaal verschillende karakters eerder problemen geeft in een roedel. Sterker nog, ik heb dat hier in mijn eigen roedel meerdere keren gezien. De honden die het meest op elkaar lijken zijn de honden die ook het best samen gaan en de honden met de meest uiteenlopende karakters gaan ook vaak het moeilijkst samen (en die zorgen voor de meeste spanning onderling).

Hoe dan ook, nogmaals gefeliciteerd met jou Beau. Ik vind het beide plaatjes :smitten:
En zo heeft iedereen een eigen ervaring en maakt naar aanleiding daarvan een keus
En uitzonderingen heb je bij elke theorie.

Wij waren er zelf al uit dat roze het best bij ons en de roedel zou passen, en na 3 uur praten, observeren en overleg met deze gedragstherapeut is de keus definitief geworden :)

En het is grappig dat iedereen al een idee had dat we voor roze zouden gaan, want tot afgelopen weekend hadden we echt nog geen (bewuste) keus gemaakt !
#3361832
Maeve schreef:Wat een heerlijke pups. Echt genieten, van de foto's alleen al. Ik zou als toekomstig eigenaresse van pup met het turquoise bandje het een voorrecht vinden om voor dit hondenkind te mogen zorgen. Uit alles spreekt liefde over welke pup dan ook. :smitten:

Bedankt voor deze lieve woorden :)
#3361837
Monique77 schreef:En zo heeft iedereen een eigen ervaring en maakt naar aanleiding daarvan een keus
En uitzonderingen heb je bij elke theorie.

Wij waren er zelf al uit dat roze het best bij ons en de roedel zou passen, en na 3 uur praten, observeren en overleg met deze gedragstherapeut is de keus definitief geworden :)

En het is grappig dat iedereen al een idee had dat we voor roze zouden gaan, want tot afgelopen weekend hadden we echt nog geen (bewuste) keus gemaakt !

Wat grappig ! en leuk dat jullie een keuze hebben kunnen maken. Lijkt me zoooo moeilijk. Ze zijn allebei zo leuk op de foto's :) :)
#3361847
Ik had ook het gevoel dat jullie voor roze zouden gaan. Gewoon, tussen de regels door. :biggrin2:

Ik ben blij voor jullie dat je de keuze hebt kunnen maken, das toch weer een stapje verder.
En je kan Bobbie best laten gaan. Je zal zien dat ze er klaar voor zal zijn, je gaat haar nog zo vaak zien en Marieke is ook zo ontzettend blij met haar. Je zal zien dat dat zoveel voldoening geeft. ;) Komt wel goed. Je kan ze nu eenmaal niet allemaal bijhouden en iedereen komt zo perfect op z'n pootjes terecht. :-*
#3361852
Ja zoals gezeg.. ik ben waanzinnig blij met Bobbie.. en ja ook ontzettend vereerd dat jullie haar aan mij toevertrouwen! Allebei zijn ze fantastisch.. en voor mij is Beau ook niets minder dan bobbie.. maar het is wat je zei.. Qua looks was het al duidelijk en qua karakter past Bobbie perfect bij mijn twee meiden denk ik. En ook bij mijn karakter! Ik ga mijn best doen haar te laten opgroeien tot gezonde en stabiele dame! Ik kijk zo ongelofelijk uit naar het trainen en lekker aan de slag gaan met Bobbie, maar juist ook samen met jou en Beau! Wat een cadeautje dat we dit zo dicht bij elkaar mogen meemaken en dat de meiden elkaar nog vaak gaan zien!!

Bedankt Monique!! Bobbie is zo enorm welkom!!
#3362632
Gisteren kregen de dames bezoek van dierenarts Odette !

We begonnen met wat bloed afnemen van de dames voor hun titerbepaling.

Na het bloed afnemen kregen ze de standaard dierenarts onderzoekjes en kregen ze op dat gebied beide een dikke "OK" stempel op hun dikke billen, en werd alles vermeld in hun eigen paspoort :biggrin2:

En toen was daar het moment van de waarheid ....
De uitslag van de titerbepaling !

Beide dames zijn nog voldoende beschermd en kregen het advies om de titerbepaling over een maand opnieuw te doen (Parvo stond nog op 5 ! Erg blij mee)

Zo gaaf om te zien hoeveel antistoffen pups meekrijgen van hun moeder zodat een enting (wat toch een aanslag is op een puppylijfje) nog niet nodig is !!

Vandaag hebben Marieke en ik de meisjes mee genomen naar het beleefbos hier, en dat was wederom genieten met een hoofdletter G !

Morgen een fotoshoot in kerstsfeer, ben heel benieuwd met 2 bewegelijke pups ::) :D ;D

Hieronder wat foto's van vandaag

Beau
Bobbie
Rox met haar meiden
Bijlagen
DSC_0976.jpg
DSC_0976.jpg (608.52 KiB) 2153 keer bekeken
DSC_0769.jpg
DSC_0769.jpg (537.61 KiB) 2153 keer bekeken
DSC_1001.jpg
DSC_1001.jpg (552.59 KiB) 2153 keer bekeken
Door Lizzy
#3362643
Zo wow, parvo 5, dat is hoog! Nou heerlijk, dan weten jullie dit ook weer, voorlopig lekker nog geen enting erin :-* . Was het Odette Radier, die heeft getiterd?

Wat een heeeeeeeeeeeerlijke moppies :smitten:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3362648
Lizzy schreef:Zo wow, parvo 5, dat is hoog! Nou heerlijk, dan weten jullie dit ook weer, voorlopig lekker nog geen enting erin :-* . Was het Odette Radier, die heeft getiterd?

Wat een heeeeeeeeeeeerlijke moppies :smitten:
Yup, dat is zo ongeveer mijn buurvrouw ;D
Door zurca
#3362781
Monique77 schreef:Yup, dat is zo ongeveer mijn buurvrouw ;D
Wij zijn met Pippa ook bij haar geweest.

En verder liep ik wat achter in dit topic, wat heerlijk dat jullie een keus gemaakt hebben!
Heel veel geluk en plezier toegewenst met jullie meiske :-*

En Marieke, ook jij gefeliciteerd met die mooie meid!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3362899
zurca schreef:Wij zijn met Pippa ook bij haar geweest.

En verder liep ik wat achter in dit topic, wat heerlijk dat jullie een keus gemaakt hebben!
Heel veel geluk en plezier toegewenst met jullie meiske :-*

En Marieke, ook jij gefeliciteerd met die mooie meid!
Dank je wel !!

Ben nu toch wel heel benieuwd waarom je het vroeg Lizzy :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door