Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3360585
Wat leuk joh! En fijn dat je een dikke OK hebt gekregen op beide meisjes. Wat voor testjes doet de fysio zoal?

Zeg.... Heb je al een beetje een gevoel welke voor jou is? Niet nieuwsgierig hoor, maar ik wil wel alles weten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3360589
Lizzy schreef:Wat leuk joh! En fijn dat je een dikke OK hebt gekregen op beide meisjes. Wat voor testjes doet de fysio zoal?

Zeg.... Heb je al een beetje een gevoel welke voor jou is? Niet nieuwsgierig hoor, maar ik wil wel alles weten :biggrin2:
Ze heeft eerst de ruggenwervel en nek nagekeken of alles recht zat en er nergens een beklemming zat
Daarna oa het hoofdje naar de zijkant bewogen om te kijken of dat beide kanten gelijk is qua rekbaarheid, reflexen van de poten (omhoog begeleiden en dan kijken hoe ze hun poten terugzetten) en nog wat van dat soort dingen
Poten rekken en strekken heeft weinig zin want allrs is nog veel te mobiel ;D

En nee, het is echt heel erg maar we hebben serieus nog steeds geen voorkeur
Punt is dat de karakters nu wel zichtbaar worden, dus zijn we elke dag aan het bedenken welke trekjes het beste in onze roedel passen, maar ook welke trekjes straks handig zijn bij de training
Over 1,5 week komt er een gedragstherapeut wat testen doen en hoewel zij waarschijnlijk niet meer ziet dan wij zelf al zien (en dat is niet rot bedoeld, maar wij zitten er natuurlijk 24-7 bij) ben ik toch wel benieuwd wat zij zegt em met name wat de voordelen/nadelen kunnen zijn

Slaat nergens op he? Haha

Nee we hebben afgesproken met 8 weken de keus te maken en verder blijven we nu gewoon genieten van beide en al hun ontwikkelingen!
Door Lizzy
#3360810
Monique77 schreef:Ze heeft eerst de ruggenwervel en nek nagekeken of alles recht zat en er nergens een beklemming zat
Daarna oa het hoofdje naar de zijkant bewogen om te kijken of dat beide kanten gelijk is qua rekbaarheid, reflexen van de poten (omhoog begeleiden en dan kijken hoe ze hun poten terugzetten) en nog wat van dat soort dingen
Poten rekken en strekken heeft weinig zin want allrs is nog veel te mobiel ;D

En nee, het is echt heel erg maar we hebben serieus nog steeds geen voorkeur
Punt is dat de karakters nu wel zichtbaar worden, dus zijn we elke dag aan het bedenken welke trekjes het beste in onze roedel passen, maar ook welke trekjes straks handig zijn bij de training
Over 1,5 week komt er een gedragstherapeut wat testen doen en hoewel zij waarschijnlijk niet meer ziet dan wij zelf al zien (en dat is niet rot bedoeld, maar wij zitten er natuurlijk 24-7 bij) ben ik toch wel benieuwd wat zij zegt em met name wat de voordelen/nadelen kunnen zijn

Slaat nergens op he? Haha

Nee we hebben afgesproken met 8 weken de keus te maken en verder blijven we nu gewoon genieten van beide en al hun ontwikkelingen!
OK. Klinkt goed, die fysio!

Nou ja, ze zijn ook nog heel jong om te kiezen. Beter kies je inderdaad als ze iets ouder zijn. Maar soms kun je gewoon zo verliefd gevoel hebben met 1 pup. En soms niet. Ik had dat ook niet zo hoor, ik heb heel lang niet geweten wie er zou blijven.

Ik denk ook niet dat een gedragstherapeut jou iets nieuws gaat vertellen. Maar, ze kan net (omdat ze er toch wat verder vanaf staat) een inzichtje hebben. Of niet.

Ik vind het wel ergens op slaan hoor :-* !
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3361207
Ze groeien rustig door, en oh wat zijn het toch 2 heerlijke meiden !!

Qua karakter ga ik steeds meer verschillen zien, maar 2 dagen later is dat alweer volledig anders (het lijkt wel of meisje roze gewoon met alles 2 dagen eerder is ofzo .... heel bijzonder)

Melk wordt hier nog steeds hoger ingeschaald dan gemalen vlees moet ik eerlijk zeggen, melk is natuurlijk ook veel makkelijker :biggrin2:

Plasjes worden inmiddels voor 99% op de grasmat gedaan, en het poepen zijn ze heel soms net iets te laat en ligt het er net naast

Sinds gisteren komen ze lekker buiten in de tuin, om kennis te maken met de grote wereld (en wow, ze gingen direct beide op hun gat toen er een vrachtwagen over de dijk reed ;D )
Meisje roze heeft vandaag zelfs al buiten op het gras gepoept !!

Vanaf het weekend wordt het weer even aanpoten, want dan neem ik ze na elke speelbeurt/eetbeurt en elke keer dat ze wakker worden mee naar buiten in het kader van de zindelijkheidstraining.

Hoop dat we de zon van de week nog even te zien krijgen, zodat ik de dames buiten op de foto kan zetten
Maar voor nu nog even 3 binnen foto's van het olijke duo
Bijlagen
DSC_9753.jpg
DSC_9753.jpg (363.84 KiB) 1847 keer bekeken
DSC_9832.jpg
DSC_9832.jpg (241.08 KiB) 1847 keer bekeken
DSC_9803.jpg
DSC_9803.jpg (230.59 KiB) 1847 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3361520
Sinds afgelopen week gaan de pups af en toe lekker naar buiten in de tuin
Helaas is het weer niet echt geweldig, dus weinig foto's kunnen maken, maar gisteren en vandaag toch wat foto's kunnen maken van het olijke duo

Ze worden steeds ondernemender, en roze is serieus een kopie van haar moeder !

Laten we beginnen met meisje roze
Bijlagen
DSC_9938.jpg
DSC_9938.jpg (356.36 KiB) 1732 keer bekeken
DSC_0109.jpg
DSC_0109.jpg (337.55 KiB) 1732 keer bekeken
DSC_0045.jpg
DSC_0045.jpg (329.17 KiB) 1732 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3361521
En ook meisje turquoise komt steeds meer los, en kopieert ontzettend veel wat ze bij de andere honden (de reuen, Rox en haar zus) ziet
Zo grappig om te zien
Bijlagen
DSC_0127.jpg
DSC_0127.jpg (422.04 KiB) 1733 keer bekeken
DSC_0055.jpg
DSC_0055.jpg (354.8 KiB) 1732 keer bekeken
DSC_0093.jpg
DSC_0093.jpg (351.45 KiB) 1732 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3361523
En last but not least ... De zindelijkheidstraining gaat prima !

Poepen en plassen doe je niet op de tegels, maar keurig op het gras :cool:
Bijlagen
DSC_9915.jpg
DSC_9915.jpg (494.17 KiB) 1731 keer bekeken
DSC_9921.jpg
DSC_9921.jpg (429.37 KiB) 1731 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361524
Ach zie ze nu!
Wat gaat dat snel! :o Eens de oogjes open gaan, gaan pups echt als een trein hé.
Vooral die eerste foto, wat een leuke foto is dat!

Ik wordt helemaal warm als ik me voorstel in wat voor familie deze meisjes opgroeien. Met de reuen als oplettende ooms. Daan is het toch he? Die daar op de achtergrond de sloper in de gaten houdt?
En dan mama en zus. En de lieve mensen natuurlijk. :biggrin2:
Heerlijk!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3361526
pearlsofpassion schreef:Ach zie ze nu!
Wat gaat dat snel! :o Eens de oogjes open gaan, gaan pups echt als een trein hé.
Vooral die eerste foto, wat een leuke foto is dat!

Ik wordt helemaal warm als ik me voorstel in wat voor familie deze meisjes opgroeien. Met de reuen als oplettende ooms. Daan is het toch he? Die daar op de achtergrond de sloper in de gaten houdt?
En dan mama en zus. En de lieve mensen natuurlijk. :biggrin2:
Heerlijk!
Het gaat allemaal veel te snel ... Morgen alweer 6 weken
Geweldig om nu echt interactie met ze te hebben, dat ze reageren op je stem en je geur, je vertrouwen in alles en zo open en blij zijn, maar damn wat krijg ik pijn in mijn buik als ik besef dat 16 december een van deze kanjers ons zal verlaten

De oplettende oom is in dit geval Sjors :biggrin2:
Door Lizzy
#3361532
Geweldige foto's zeg! Hahaha, die kakkende pup is ook heul charmant ;D ;D

Leuk he, deze leeftijd :smitten: . Alleen daarom zou ik best ieder jaar een nestje willen hebben :biggrin2: . Maar met dat ze ouder en zelfstandiger worden groeit ook het besef dat er zo meteen een pup gaat uitvliegen. En dat is echt minder :-X . Nou komt pup super goed terecht dus dat is wel een geluk :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door