Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3335761
Jeetje wat ontzettend jammer zeg.
Helemaal in de flow, teef uitgekozen, testen gedaan, kennelnaam gekozen, reu goedgekeurd, dekking gehad, kan me helemaal indenken hoe je daar moet hebben gezeten , de ongeloof, de teleurstelling.
Monique niet twijfelen, ook dit gebeurd bij ervaren fokkers, jammer genoeg bij jouw je 1e ervaring, maar er zullen na de volgende dekking aardig wat pups geboren worden, en zal deze teleurstelling weggewist worden.
Je hebt een goeie ervaren fokster achter je staan, je hebt een pracht teef, dit moet echt super goed komen.
Have faith in your dreams :bigarmhug:
#3335849
Oh echt, jeetje wat ontzettend sneu zeg!
Ik kan me je verdriet en teleurstelling heel goed voorstellen.
Maar idd, als je dat een plekje hebt kunnen geven op naar de volgende loopsheid. Weer een beetje vertrouwen krijgen in de natuur.
Je bent zeker niet de enige, ik hoor de afgelopen periode best een aantal teven die leeg gebleven zijn,....

Fijn dat de pupkopers willen wachten, Rox zal na de schijndracht zich ook weer goed voelen.
Komt vast goed hoor! Op naar een mooi nestje!
#3335856
Ik ben toch wat zuiniger in mijn "het komt vast wel goed", maar ja dat ben ik.
Een jonge teef gedekt op een goede datum en niet opgenomen, dat is gewoon balen.
Heeft de reu goed sperma? Ook belangrijk. Als hij bij een andere teef wel voor nakomelingen heeft gezorgd en dat is niet lang geleden, zal het wel goed zijn.
Wat je voor jezelf kunt doen is ook progesteron prikken een dag of zo na de dekking. Stijgt het niet door, hoef je nergens op te rekenen. Maar dan weet je, waar het niet goed gaat.
Wij hebben dat wel eens laten doen. Kunnen we op vakantie, of niet. Duidelijk, we hoefden nergens rekening mee te houden.
De verhalen over veel teven, die leeg blijven. Lap dat maar aan je laars, omdat je niet weet, of er een goede dekking is geweest enz.
En wat is veel en op welk aantal. Allemaal wazig.

Voorlopig een schijnzwangere dame en dan op naar de volgende keer.
Hanny
#3335901
Bedankt allemaal voor jullie reacties !

@ Danny, ja ik hoor/lees het ook ontzettend veel op het moment (of omdat ik zelf nu met meerdere fokkers contact heb van allerlei rassen kan het ook zijn dat het me nu pas opvalt)


@ Hanny, tsja we hebben uitvoerig met Sleeuwijk hierover gesproken maar ook zij zien het regelmatig bij jonge teven dat ze leeg blijven
En de oorzaak is niet altijd te achterhalen, en kan ook gewoon botte pech zijn.

We weten dat Bootz (de reu) gewoon voor nakomelingen kan zorgen (inmiddels is zijn 2e nestje een feit) en hebben wij met Rox er alles aan gedaan om het juiste tijdstip te bepalen dmv progesteron prikken
Nu is het zo dat zij op donderdagochtend op 7,1 stond en we het advies kregen om vrijdag en zaterdag te dekken

Het KAN zijn dat Rox niet door is gestegen en er dus te vroeg gedekt is (dus het enige wat ik volgende keer anders doe, is langer doorgaan met een progesteron bepaling) Gelukkig kan dat ook vrij makkelijk gezien de reu hier een half uurtje vandaan woont

Of dat de oorzaak is geweest zullen we nooit weten, en heb met mezelf afgesproken dat ik ook niet puur en alleen met de vraag "waarom is het niet gelukt" bezig wil blijven. Ik ga liever genieten van mijn kanjers, en de volgende loopsheid gaan we gewoon weer een poging doen !
Ze is nog jong, dus tijd zat

Leuk is anders, en we keken er echt enorm naar uit maar ze is er nog en is me nog net zo dierbaar als voor de dekking
En hé, over 5 maanden wordt ze alweer loops inmiddels, dus het aftellen is alweer begonnen hoor :D

Faith in my dreams was voor ons al een kennelnaam met speciale betekenis, maar nu nog net een beetje meer ;)
#3351385
Aan Sjors kon ik afgelopen week al merken dat de hormonen in Rox haar lichaam weer alle kanten op gingen
Hij moest en zou likken aan haar plasjes, en sinds gisteren staat die ook weer te klappertanden als hij aan haar doos heeft geroken

ALs ze haar cyclus aan zou houden zou ze ergens rond 20 augustus loops moeten worden, maar toen ik vanmiddag thuis kwam vond ik een bloeddruppel

Eerst dacht ik nog dat het misschien van het vlees van de honden was, maar dat leek me vreemd want er ligt nooit bloed op de grond :biggrin2: )

En toen begon mijn enthousiastme, elke keer als ze opstond keek ik of er bloed lag ... Nee dus
Dus ik met keukenrol achter haar aan, en maar langs die doos halen
Ja ik weet het, echt erg maar je wil het ook niet missen natuurlijk !

Toen ik bij poging 4 een stukje keukenrol langs haar doos haalde zag ik eindelijk bloed, dus Rox is weer loops !
Inmiddels vindt ik ook her en der bloeddruppels dus weet het nu echt 100% zeker :biggrin2:
Morgen uitstrijkje maken en vanaf volgende week maandag weer progesteron prikken, spannend

Duimen jullie mee dat het deze keer wel allemaal mag lukken ?
#3355094
Vandaag was het dan eindelijk zo ver ...
We mochten naar Sleeuwijk voor de echo om te zien of Rox drachtig is !!

Vol trots kunnen wij melden dat Rox drachtig is :smitten:

Wel zijn er maar 2 pups gezien op de de echo, dus we hebben een hoop mensen teleur moeten stellen vanmiddag.

Uiteraard zijn wij superblij dat ons meisje drachtig is (al is het maar van 2 pups) maar om mensen dan te bellen dat er voor hun geen pup komt, pffff ik vond het erg moeilijk want we hadden zulke leuke mensen die interesse hadden in een pupje uit dit nest .....
Maar de natuur laat zich niet dwingen hé

Na alle telefoontjes kwam bij ons daarna nog even het besef dat het ook voor ons nog spannend blijft ....
Tijdens de echo kregen wij namelijk te horen dat de kans bestaat dat er nog een pup (of beide) zal resorberen omdat het zo'n klein nestje is * slik *

En hoewel we echt positief blijven en echt willen genieten van een drachtig meisje in huis, halen we stiekem pas opgelucht adem als Rox samen met haar 2 kinders in de werpkist ligt over een paar weken !
Bijlagen
Echo Rox.jpg
Echo Rox.jpg (38.57 KiB) 2105 keer bekeken
Door Lizzy
#3355097
Jeetje! Nou allereerst natuurlijk gewoon van harte gefeliciteerd!!!!!! Super leuk!!!!! En joh, de kans is hartstikke groot dat ze allebei d'r pups houdt en jij over een paar weken dus onwijs zit te genieten van twee van die kleine vette dikkertjes. Had je Annemieke? Zo niet: heb je altijd nog kans dat er 1 verstopt heeft gezeten en je er meer krijgt :biggrin2: . Als je Annemieke had: dan is de kans wel groot dat er 2 geboren zullen worden. Zij kan zo extreem goed tellen....

Maar hoe dan ook: hee gaaf, gefeliciteerd! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door