Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3312204
Onze AB Jane is een complex heel druk en hyper alerte teef..bijna 4 ..t.o.v. onze reu dominant maar dat is bij bullen niet ongebruikelijk...
We weten dat ze een niet normale start heeft gehad in de zin van bijvoeden, slecht zuigreflex etc.

Nu sabbelt Jane.. ;) op een forum voor Mechelse herders vanuit belgie noemen ze het ' tutten'..

Ze kan werkelijk uren op een kleedje, oud dekbed etc sabbelen..je hoort haar dan ook "klokken" alsof ze melk drinkt bij haar moeder. Ze maakt een tuut tussen haar voorpoten en gaat sabbelen heen..ze wordt hier heel rustig van en misschien is het hier ook wel voor bedoeld..ze raakt in een soort trance heb ik weleens het idee.
Nu heb ik heel veel reacties gelezen van mensen van wie de hond het ook doet alleen de reden waarom ...daar zie ik zoveel antwoorden op..Ik heb er geen last van ..het hoeft van mij ook totaal niet te stoppen want het doet haar goed maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat BP hiervan vindt en of de antwoorden ook zo verschillend zijn..
Door fransbulletje
#3312208
Onze franse en engelse bulldog doen dat ook.
Lekker tutten en en soms wat trappelen met de voorpootjes. Heel veel bullen doen dit,waarom geen idee maar ze vinden het heerlijk.
#3312209
fransbulletje schreef:Onze franse en engelse bulldog doen dat ook.
Lekker tutten en en soms wat trappelen met de voorpootjes. Heel veel bullen doen dit,waarom geen idee maar ze vinden het heerlijk.

Wat grappig..ik kwam een belgisch forum van/over mechelse herders tegen die schijnen het ook heel veel te doen maar dat is volgens mij ook vaak een alerte zenuwachtige hond..misschien zoeken ze zo rust
Door fransbulletje
#3312214
Hier zijn de pluche ballen van de Action favoriet om op te sabbelen.
Hap bal en sabbelen maar, soms valt hij ook gewoon in slaap met die bal in zijn bek.
DSC06905.JPG
DSC06905.JPG (3.02 MiB) 5599 keer bekeken
#3312223
Oh Lola doet dat ook, nou is haar nest redelijk vroeg afgespeend omdat mams geen lol meer had om te fungeren als melkbar. Ik heb dus altijd gedacht dat het daarom kwam.
Bij Lola is een hoekje van een dekbed favoriet om te gebruiken, of een (sier)kussentje van de bank.
Ik noem het ook tukken.
#3312233
Amber en Tessa begonnen te sabbelen toen Noa stokoud werd
Noa werd tegen de avond weleens erg onrustig en liep dan een paar uur te dreutelen
Noa liep dan bv ook vaak langs de bedden waarop Amber en Tessa lagen te slapen , en ze wilden graag slapen
Ik had de indruk dat beiden hier erg nerveus van werden , je probeert je rust te vinden . Maar je moet alert zijn /blijven omdat Noa steeds in de buurt kan komen
De beide dames uiteindelijk in de benche in de gang als Noa onrustig was . dat vonden ze heerlijk , ze kregen hun rust ,en het sabbelen was over
#3312241
Waarom duimen baby's? Waarom stil je een pijnlijke plek (na stoten bv) door er op te drukken?
Stimulatie van neuronen zorgt voor prikkeldemping. Onze mond (en ik denk bij honden nog veel meer hun bek) hebben de meeste sensorische zenuwuiteinden. Als wij iets goed willen voelen, gebruiken we onze vingers/lippen. Ik denk dat het gewoon lekker is, prikkeldemping zorgt voor de aanmaak van oxytocine, dus waarom Jane sabbelt, geen idee. Maar ik denk dat het gewoon lekker is ;) :)
#3312244
constance.blokzijl schreef:Oh Lola doet dat ook, nou is haar nest redelijk vroeg afgespeend omdat mams geen lol meer had om te fungeren als melkbar. Ik heb dus altijd gedacht dat het daarom kwam.
Bij Lola is een hoekje van een dekbed favoriet om te gebruiken, of een (sier)kussentje van de bank.
Ik noem het ook tukken.
Wat mega grappig hier is ook geen dekbed veilg haha
Gebruikersavatar
Door kira
#3312247
Hier ook sabbelende en tuttende honden. Dame en Arie hebben een tutkleed, kleine beer een tuthond. Alle drie met de fles groot geworden. Ze doen het volgens mij uit pure het geeft een lekker veilig gevoel overweging. Kleine beer haar tuthond heeft ze van pup af aan. Ik naai, doe nieuwe vulling in en herstel slijtageplekken. Tut kleden zijn makkelijkere te vervangen maar ze zoeken wel altijd een eigen kleed uit, niet ieder kleed is het kleed zeg maar.
#3312317
Ik heb geen idee of het steek houdt om dit te veralgemenen met katten,maar je ziet dit heel vaak bij kittens die erg jong van hun moeder zijn gescheiden.
Het maakt voor hen een fijn stofje aan en geeft hen een geborgen gevoel. De ene kat groeit eruit en de andere blijft het z'n hele leven doen.
Verklaring hiervoor zou dan zijn dat ze nooit echt zijn "afgespeend" en dit dus zo vervangen.

Edit: Het zou dus ook niet schadelijk zijn, alleen kostelijk met alle vernietigde dekentjes/kussentjes hier ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door