Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3311916
Boston Terrier zagen we voorheen ook zelden , nu komen we er eentje tegen in een losloopgebied waar we weleens komen . En Dolle Mina speelt dagelijks met een B.T die hier in de buurt woont . Dat is net stomme film die twee :biggrin2: Dikke maatjes

Afghanen zie ik hier echt nooit , net als de Chow Chow . Vroeger wel maar nu al jaren niet meer
#3311921
smulpaap schreef:En deze ken ik ook alleen maar via een foto . Nooit gezien

http://www.barsoiclub.nl/
Ik een keer op het strand: was een hele club daar. En afgelopen jaar op vakantie in Frankrijk twee. Dus ik zeg "goh een Barsoi" en die mevrouw draait zich vol verbazing om ;) ;) , waren het Nederlanders.
Zijn best indrukwekkende honden vond ik.
Door miik
#3311922
Lizzy schreef:Ik heb hier in de Randstad serieus nog nooit een Afghaan gezien! Dus ik weet niet, volgens mij is dit ook wel een ras dat vrijwel "uitgestorven" is.
In de vogelwijk woont er eentje, heb ik een keer opgepast, jonge reu...
Als je naar de renbaan of coursing gaat zie je er nog wel redelijk wat !
#3311944
smulpaap schreef:Boston Terrier zagen we voorheen ook zelden , nu komen we er eentje tegen in een losloopgebied waar we weleens komen . En Dolle Mina speelt dagelijks met een B.T die hier in de buurt woont . Dat is net stomme film die twee :biggrin2: Dikke maatjes

Afghanen zie ik hier echt nooit , net als de Chow Chow . Vroeger wel maar nu al jaren niet meer
Bij ons lopen 2 Chow Cows in de wijk! Ik moet altijd lachen als ik ze zie, de eerste was een super leuke, makkelijke hond, en de 2e een echt pittige, was bij ons precies hetzelfde, Brutus super makkelijk en toen kwam Lola. Altijd bedacht dat die mevrouw net als ik wat traantjes heeft gelaten omdat ze een 2e hond wilde Afbeelding

Wat zie ik verder hier; pitbulls, kruisingen staffs en een enkele fci Amerikaanse Stafford, roweiler, heeeel veel bordercollies (of mix) en verder heel veel kleine kruisingen lhasa apso, Maltezer, en Jack Russels. Verder wat Franse bulletjes, herder mixen en een hele grote oudduitse herder.
#3311981
constance.blokzijl schreef:Bij ons lopen 2 Chow Cows in de wijk! Ik moet altijd lachen als ik ze zie, de eerste was een super leuke, makkelijke hond, en de 2e een echt pittige, was bij ons precies hetzelfde, Brutus super makkelijk en toen kwam Lola. Altijd bedacht dat die mevrouw net als ik wat traantjes heeft gelaten omdat ze een 2e hond wilde Afbeelding

Wat zie ik verder hier; pitbulls, kruisingen staffs en een enkele fci Amerikaanse Stafford, roweiler, heeeel veel bordercollies (of mix) en verder heel veel kleine kruisingen lhasa apso, Maltezer, en Jack Russels. Verder wat Franse bulletjes, herder mixen en een hele grote oudduitse herder.
Er was een tijd dat ik dacht dat dat de duitse herders met normale achterhand waren, blijkt het alleen maar over de lengte van de vacht te gaan...

Hier direct in de buurt zitten (2 straten): 3 labradors (1 stamboom (ex-fokteef van 13), 1 niet, 1 ?), 1 golden, 1 waterhond (ik denk protugees), 1 flatcoat, 1 tri-color teckel, 1 boerboel (een grote schat van minstens 80kg, woont met teckel), 2 jrts (stamboom geen idee), 1 ridgeback, 1 borderXstabij(Xheidewachtel), 1 Duitse herder (afgekeurd voor politiewerk, pfff, wat een zenuwelijer, heeft een keer een jogger gegrepen...), 1 kleine spanjaard (blaft naar alles en iedereen altijd aan de korte lijn, snoksnok, arm ding), 1 klein hondje waarvan ik ras ben vergeten, 1 rotweilerXboerboel (helaas verrot door de kanker, levenlang bonzo... het is de enige hond waar Ko echt respect voor heeft en dan op een goede manier) en ik geloof dat er nog 1 of 2 honden zijn, maar die zie ik nooit. Mhmm, best veel voor 2 van de 7 straten (in een dorp met ongeveer 300 inwoners)... ;D

En verder zie ik heel veel wel en heel veel zelden of niet. Ligt er ook maar net aan wanneer je waar loopt. Het enige dat ik meestal onthoud is
'Ko vindt die hond leuk'/'Ko vindt die hond okay'/'Ko vindt die hond niet okay'/'Ko heeft een hekel aan die hond'/'Ko vindt niets van die hond'/'Die hond valt Ko lastig'/'Die hond is knettergek (lees gevaarlijk)'/'Die hond (gecastreerde teef/reu) is niet loops, maar Ko denk (altijd) van wel'/'Ko vindt die honden okay, maar niet als ze samen zijn'
Gebruikersavatar
Door kira
#3312184
Bedenk me dat ik nooit meer Hollandse herders ruwhaar en langhaar zie. Mij eerste uitlaat hond toen ik jaar of negen was was een Hollandse herder langhaar, een grote gehoorzame harige schat op leeftijd.
Door Lida. S
#3312354
Er zijn diverse honden die ik nooit meer zie, maar wat mij meer opvalt zijn de honden die ik wel zie. Afgelopen weekend was ik fietsen op de Lüneburgse hei. Je 'struikelde' daar bijna over de teckels. Ik schat dat 50% van de honden die ik daar zag (dwerg) teckels waren.
Door smulpaap
#3312361
kira schreef:Bedenk me dat ik nooit meer Hollandse herders ruwhaar en langhaar zie. Mij eerste uitlaat hond toen ik jaar of negen was was een Hollandse herder langhaar, een grote gehoorzame harige schat op leeftijd.
Wij zijn 30 jaar geleden begonnen met twee Langharige Hollanders , toen waren er ongeveer 1000 in Nederland
Hier in de buurt was toen nog een Langhaar , het was toen ook al zeldzaam
Ik heb in 2009 de laatste langhaar gezien in een kliniek waar onze hond werd geopereerd
De Ruwhaar is volgens mij nog zeldzamer
Gebruikersavatar
Door pluk
#3312371
ik loop nogal wat rond op de hondenschool dus ik zie best veel rassen voorbij komen
wat ik daar en op straat eigenlijk nooit zie: dwerg en middenslag poedels, de konings wel maar niet de kleinere.
Best gek want er loopt nogal wat klein spul rond hier. In de categorie boomer hebben we er in ons stukje wijk een stuk of 8, daarnaast wat franse bulletjes, mops, boston terrier, cairn terrier, Chihuahuas, jack russel en wat spaanse rescues.

Verder kom ik regelmatig tegen in de wijk: bull terrier, grote sennen, Rottweiler, beauceron, Labrador, lagotto, beagle, golden retriever, barbet, labradoodle, akita inu, shiba inu, duitse dog, newfie, vizla, Rhodesian ridgeback, duitse herder, leonberger, dwerg- en riesenschnauzer, schotse collie (langhaar) en nog wat anderen waarvan ik geen flauw idee heb of t een ras of een kruising is ;)

Op de hondenschool tegenwoordig ook veel rescues, verder allerlei kruisingen. ook een toenemend aantal varianten op of kruisingen van de staff/bull types. Maar ook nog steeds veel goldens en labs en uiteraard de nodige border collies en Australian shepherds. En af en toe zit er dan ineens een barzoi, fauve de bretagne, bouvier of griffon vendeen tussen.
Gebruikersavatar
Door kira
#3312408
smulpaap schreef:Wij zijn 30 jaar geleden begonnen met twee Langharige Hollanders , toen waren er ongeveer 1000 in Nederland
Hier in de buurt was toen nog een Langhaar , het was toen ook al zeldzaam
Ik heb in 2009 de laatste langhaar gezien in een kliniek waar onze hond werd geopereerd
De Ruwhaar is volgens mij nog zeldzamer
Ja beiden waren en zijn zeldzaam. Ik ben een paar jaar terug op een wandeling een keer een ruwhaar tegengekomen en in 2013 in het bos een pup ruwhaar, die was bij mensen te logeren ivm vakantie. Langharen kan ik mij niet herinneren wanneer ik die voor het laatst heb gezien. Jammer, want ik vindt het mooie karakters.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3312775
Ik denk dat het er ook mee te maken heb waar je woont, veel ruimte grotere rassen
Wat ik nooit meer zie is de echte poedel
Sint Bernard ook niet, ja heb er zelf 2 waarvan 1 van een stichting 10 jaar oud ruim, mijn eigen meisje is vandaag 5 jaar geworden :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door