Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door enya13
#3311851
hier zie je maar zeer weinig variatie; vnl. [kruising] labjes, hussels en heel veel boomers.
o, ja en de nieuwe hype; angstige buitenlandertjes. daar verdien je karma punten mee lijkt het wel. lopen stakkers tussen die zo niet blij zijn dat ze "'gered"' zijn. liepen net weer te flyeren omdat er weer eentje ontsnapt was. beestje is al eerder weken weg geweest. wil helemaal geen huishond zijn. arme podenco.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311852
De bouvier en doberman zie ik hier ook weinig. Terwijl de rotweiler nog heel regelmatig voorbij komt.

Wat mij bij kleine hondjes opvalt is dat het allemaal boomertjes zijn. Ik zie echt zéér zelden een klein hondje wat ik onder een ras zou durven scharen. Hooguit zwaar mislukte look-a-likes die dan vol trots als zijnde een bepaald ras voor worden gesteld.
#3311868
Kaela schreef:De bouvier en doberman zie ik hier ook weinig. Terwijl de rotweiler nog heel regelmatig voorbij komt.

Wat mij bij kleine hondjes opvalt is dat het allemaal boomertjes zijn. Ik zie echt zéér zelden een klein hondje wat ik onder een ras zou durven scharen. Hooguit zwaar mislukte look-a-likes die dan vol trots als zijnde een bepaald ras voor worden gesteld.
Die trend heeft zich ingezet nadat men wel klaar was met de gammele Yorken en de veel te duur wordende echte maltezer Leeuwtjes en shih tzu's. De kruisinkjes tussen die laatste 2 leverde over het algemeen hele schattig uitziende hondjes op die je dan ook weer voor een €300,- kon kopen op iedere hoek van de straat. Die vacht was wel een puntje, dus toen de Chi populair werd stapten veel mensen daar weer op over. Maar ook die...duur en gammel en vooral minder schattig in de praktijk, dus toch maar weer een boomert. De echte trendhoppers hebben nu een franse bulldog. Die snurken zo gezellig en hoeven minder vaak naar de kapper.
Door smulpaap
#3311871
Kortharige Collie heb ik al in geen jaren meer gezien , maar dat was volgens mij ook altijd wel een beetje het stiefkind onder de Collies
Er liep hier nog een oude Dobermann , maar die is overleden en die mensen hebben nu een Labradoodle
Pekinees idem , die mensen hebben nu een Boomer
Westie zie ik hier ook nooit meer , voorheen velen

Er zijn momenteel wel heel erg veel buitenlandse honden , waar ik erg vaak medelijden mee heb . Zo zie je ze een tijdje en zo is ie weer naar het asiel omdat het allemaal zo tegenviel
Verder Labrador , Golden , Witte Herder , Labradoodle , Amerikaanse Bull , Staf (kruisingen ) Boomer , Beagle , een paar Dalmaten
Jack Hussel , Jack Huppel , Jack de Ripper en Teckels kom ik ook geregeld tegen
Door Dreetje
#3311877
Hier in de straat een dobermann, laapse apso :o , boerenfox, een heel hardsnurkende franse bull en om de hoek een bordercolli, 3 tekkels, 2 schapedoezen, labrador.

Heel grote rassen (behalve de dobermann in de straat) zoals een Anatolische herder, newfoundlander etc zie ik hier niet veel.
#3311892
Het lijkt de tuinvogeltelling wel :biggrin2: :biggrin2:

Ok, wat ik regelmatig op wandeling tegenkom / wat hier in de buurt woont:
Labradors (wit/zwart/bruin), Ierse terrier, Hovawarth (4! in een straal van 3 straten), Boerenfox, Dwergschnauzer, Rottweilers, Ruwhaar Teckel, Kaninchen teckel, Italiaanse windhond, wat "asielzoekers-mixen" meest uit Spanje oid, Witte herder, Tollers, Duitse herder, Mechelse herder, Jack Hussel, iets dat lijkt op een OES maar dan kleiner, een Wetterhoun (! jawel), Boxer, Cavalier king charles spaniël, Cocker spaniël, Schotse collie, 2 husky herder kruisingen, een Lansdeer, boxer-herder kruising, Tervuerense herder, Hollandse herder, boomer-achtig hondje, een bulldog (geen idee welke ondersoort) , en oh ja, nog twee van die zwarte langharige herders van wie ik de naam nu vergeten ben. Australian cattle dogs, border collie, Setter-doodle , Flatcoated retriever, Golden retriever, Airedale terrier, Friese stabij, een van de Sennen honden (geen berner, ander soort, maatje kleiner), Dwergpincher. Tot voor kort hadden we ook nog een Spaanse herder en een Dogo argentino in de straat maar die mensen zijn allebei verhuisd.

Er schijnt nog iemand een pitbull te hebben maar die zie ik nooit in levende lijve. En er schijnt een mini bull terrier fokker te zitten 3 straten verderop maar die honden zie ik ook nooit. Apart eigenlijk.

Ziet nou iemand ooit nog een pekinees lopen?
Door - pien -
#3311897
Siberienne schreef:
Ziet nou iemand ooit nog een pekinees lopen?
Ja, hier in de buurt lopen er 2. Of een kruising ervan.
Verder hebben we hier in de buurt Labradors, Viszla's, een Lagotto, een Staff-achtig type, een (logeer-)Border Collie, wat (buitenlandse) kruisingen, een vierkante Beagle, mopshonden, verderop een Afghaan (heel mooi, allebei lang haar wat danst in de wind ;D ), een Ridgeback, en nog wat Boomers, een teckelpup, een Yorkpup, een Spaanse Waterhond, een Sheltie, een Golden Retriever, middenslag Schnauzer, Airedale Terriër.
#3311901
- pien - schreef:Ja, hier in de buurt lopen er 2. Of een kruising ervan.
Verder hebben we hier in de buurt Labradors, Viszla's, een Lagotto, een Staff-achtig type, een (logeer-)Border Collie, wat (buitenlandse) kruisingen, een vierkante Beagle, mopshonden, verderop een Afghaan (heel mooi, allebei lang haar wat danst in de wind ;D ), een Ridgeback, en nog wat Boomers, een teckelpup, een Yorkpup, een Spaanse Waterhond, een Sheltie, een Golden Retriever, middenslag Schnauzer, Airedale Terriër.
Oh ja, Ridgeback hebben wij ook nog. 2zelfs

Haha, bij jouw Afghanen moet ik denken aan die domme shampoo reclame van Andrelon 'pam, je haar danst'
Door - pien -
#3311908
Siberienne schreef:Oh ja, Ridgeback hebben wij ook nog. 2zelfs

Haha, bij jouw Afghanen moet ik denken aan die domme shampoo reclame van Andrelon 'pam, je haar danst'
Euh, het is het haar van baasje én hond wat danst in de wind ;D (ik had het ene gedeelte wel veranderd maar het andere niet en toen stond het er raar :crazy2: ).

'Pam, je haar danst'...is dat van die Kokos Boost of zo?
Heb 't even gegoogeld, maar meneer hier zet bij reclame altijd het geluid uit dus ik heb Pam gemist blijkbaar :biggrin2:
#3311912
- pien - schreef:Euh, het is het haar van baasje én hond wat danst in de wind ;D (ik had het ene gedeelte wel veranderd maar het andere niet en toen stond het er raar :crazy2: ).

'Pam, je haar danst'...is dat van die Kokos Boost of zo?
Heb 't even gegoogeld, maar meneer hier zet bij reclame altijd het geluid uit dus ik heb Pam gemist blijkbaar :biggrin2:
nee, de bamboe. is al een heeeele oude reclame
Door Lizzy
#3311915
Ingeborg58 schreef:Afghanen, dat is volgens mij echt een randstad ras. Hier in Brabant zie ik ze echt nooit!!
Ik heb hier in de Randstad serieus nog nooit een Afghaan gezien! Dus ik weet niet, volgens mij is dit ook wel een ras dat vrijwel "uitgestorven" is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door