Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door cath
#3311938
M0ppie schreef:Ik heb nu Plospan. Ik heb er op andere fora goede dingen over gelezen, en nu ga ik het zelf uitproberen. Het zijn geperste houtkorrels
http://plospan.nl/strooisels/kattenbakkorrels/

Ik laat het wel weten hoe het (meneer De Kat) bevalt, en of het stoft etc. Tis een zak van 14 kilo / 25 liter dus ik hoop maar dat hij het erop doet ::)
Dit wordt dan toch ook in een speciale bak gebruikt zoals de Peewee
Door M0ppie
#3311952
cath schreef:Dit wordt dan toch ook in een speciale bak gebruikt zoals de Peewee
dat kan idd wel. Heb ik ook al veel over gelezen.

Maar ik ga het in een gewone bak proberen. Ik heb een kattenbak met een klep. Onderin heb ik een krant gelegd, want de geperste korrels maken flink kabaal en omdat één kattenbak in mijn slaapkamer staat, hoop ik het te dempen met een krant. Hij houdt ontzettend van graven, dus als dit niet stoft ga ik een grote curverbak voor halen en een soort zandbak voor hem maken, dan kan hij helemaal zijn ei kwijt. Maar eerst maar eens kijken of hij erop gaat.
Gebruikersavatar
Door cath
#3311958
M0ppie schreef:dat kan idd wel. Heb ik ook al veel over gelezen.

Maar ik ga het in een gewone bak proberen. Ik heb een kattenbak met een klep. Onderin heb ik een krant gelegd, want de geperste korrels maken flink kabaal en omdat één kattenbak in mijn slaapkamer staat, hoop ik het te dempen met een krant. Hij houdt ontzettend van graven, dus als dit niet stoft ga ik een grote curverbak voor halen en een soort zandbak voor hem maken, dan kan hij helemaal zijn ei kwijt. Maar eerst maar eens kijken of hij erop gaat.
Ivm met het graven denk ik dat het wel beter zal werken in een peewee bak omdat daar toch een rooster in zit.
En als ze dan flink graven, gaat de pipi er wel makkelijk door en hoef je alleen de rest er uit te scheppen.
En, denk ik maakt minder kabaal....
Maar idd beter eerst proberen ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3311974
Ik heb de onderbak van een grote konijnenkooi als kattenbak op hun kamer. Logischerwijze is dat de meest gebruikte bak in huis. Wel niet handig als je ook gravers hebt die hoog opgooien, al moet ik zeggen dat het nogal meevalt. Hoewel Kleintje het zowat over haar schouder gooit. ::)
En Cuzco durft ook aleens denken dat de rand hoger is en er dus over piesen. Maar eigenlijk gaat het meestal wel goed en is er niet meer uitloop dan bij de bakken met kap. Doordat ze de ruimte hebben gaan ze meer naar het midden en leggen ruim dicht. Als ze dat op een kleine bak willen, dan vliegt er vanzelf meer naast of in het rond en ze moeten zich in allerlei bochten wringen om goed dicht te leggen zonder erin te gaan staan. Ik vind het zelf et onhandig uitzien. De grote bak wordt hier alleszinds geapprecieerd. Maar je moet hem wel ergens uit het zicht kunnen zetten. Achter of onder een kastje od.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door