Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3310908
Hoe vaak wassen jullie de hondenvoerbakken en de hondendrinkbakken af?

Ik zie namelijk steeds post van Dr. Karen Becker voorbij komen over het belang van het afwassen van water en voerbakken en ik denk dan "maar dat doet toch iedereen, voer en drinkbakken afwassen?!".
#3310914
Elke dag direct na gebruik . Waterbak idem met een aparte afwasborstel . Eens per week haal ik een schuurspons door de aardewerk waterbak , en daarna gaat de schuurspons gelijk in de kliko

En voorheen met het viertal wilde ik ook geen gelazer met etensbakken . Eten , klaar , wegwezen
#3310918
Ik iedere dag na gebruik.
Maar bij een bekende van mij heb ik eens de voerbak uitgewassen die dat duidelijk al langere tijd niet gedaan had :-X . Toen ze zag hoe schoon die was geworden en dat dat toch minder vliegen e.d. aantrok zou ze er een gewoonte van maken dat "wat vaker" te doen. En in een eerdere discussie hierover las ik ook erg vaak...als woef klaar is, is de bak brandschoon, zit geen kruimel meer in. Dus goed, ik denk dat de boodschap dus niet overbodig is. Vooral bij brok denkt men snel dat het echt droge meuk is en staan niet stil bij het vetlaagje wat erover heen ligt en wat dus echt wel z'n sporen achterlaat op den duur. En dan mag je nog hopen dat de niet-afgewassen bakken niet van plastic zijn :-X
#3310919
Drinkschaal (glas) haal ik altijd even een borstel door voordat ik hem opnieuw vul. De etensschalen (ook glas) gaan de vaatwasser in als ze vlekkerig worden. Dat is zeker niet iedere dag. Etensresten blijven hier nooit achter, de schalen worden altijd blinkend schoon gelikt.
#3310920
Lizzy schreef:Goed, vanaf nu antwoord natuurlijk iedereen "iedere dag natuurlijk!" ;D ;D ;D
Nee hoor ;D ;)

Voerbakken gaan hier elke avond na het afwassen van onze spullen het sop in. (En inderdaad voor de hond/katspullen een eigen afwasborstel)
De drinkbak blijft wel wat langer staan. Meestal om de paar dagen dat ik die ff met de borstel "bewerk" ;)
#3310921
Voerbakkan gaan na gebruik de vaatwasser in. De drinkbakken (1 binnen, 1 buiten) worden 1 tot 2 keer per dag uitgespoelt/gewassen, zonder afwasborstel of spons, maar met de vingers/handen. Waarom dat laatste? Omdat je met de hand elk stukje voelt dat niet schoon is en de huid heel goed dingen kan schoonmaken. En zo nu en dan gaan de drinkbakken ook de vaatwasser in, gewoon voor het gemak en omdat er nog ruimte over is. Op de buitendrinkbak zit nu onder de rand echter een rupsenpop, dat wordt geen vaatwasser behandeling voorlopig...
#3310922
De voerbakken iedere dag meteen na het eten met flink heet water in een sopje, de waterbak een keer per week of wanneer ik eraan denk, whichever comes first. ::) Als ik zie hoe graag mijn honden uit werkelijk afgrijselijke moddermeukplassen drinken, waar soms meer zand van een twijfelachtige kleur in zit dan water :-X , dan geloof ik niet dat ze van mijn niet altijd tiptop zuivere waterbak nog rare aandoeningen kunnen oplopen. :biggrin2:
#3310928
De voerbakken worden na het eten eerst onder heet water afgespeeld en daarna de vaatwasser in. De volgende dag krijgen ze andere voetballen. Ik heb 4 voerbakken en wissel elke dag de bakken om. De drinkbakken worden elke dag een keer gevuld en dan ga ik met de hand even langs de binnenkant van de bak. En 1x per week gaan ze in de vaatwasser. Dan krijgen ze de andere drinkbak. Ik heb 2 drinkbakken en wissel ze om de week om.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door