Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3310242
Hebben wij weer hoor, Phoebe had ooit een veel te hoge schildklierwerking, fabriek gebeld, zitten geen nekken en strotten in verwerkt (barfmenu) dus een Scintigrafie gemaakt op verdenking van kanker, niets te zien. Moest van het voer komen, nog een keer de fabrikant gebeld, nee hoor, dat kon niet, ander voer gebruikt, waarde na 6 weken weer normaal.

Inmiddels voeren we meerdere merken, maar nu zag 1 van mijn honden er slecht uit, hyperactief, maar de vacht ziet er slecht uit, toch maar eens een bloedje schildklier, deze is dus ook hyper, gelukkig niet zo heel hoog. Maar toch, we moeten dus met haar ook terug naar voer waar absoluut niets in zit. Baal er wel een beetje van, wil graag zoveel mogelijk verschillend voeren. Het is niet anders
#3310307
MarijeEnBoomer schreef:Wat bizar! Je ziet echt zelden tot nooit honden met een te snelle schildklier !
Klopt, Phoebe was de 2de hond die bewezen van vers voer een te snelle schildklierwerking had. Dus nu gaan we alles maar zo voeren alsof ze daar last van hebben :( Echt balen, wilde lekker veel afwisselen maar is me niet gegund
#3310375
MarijeEnBoomer schreef:En hoe is dat dan bewezen?
Dat van Phoebe, dat is bewezen door een scintigrafie te maken, en daar was geen kanker te zien, daarna is ze overgezet naar DARF en na 6 weken was de schildklierwaarde weer normaal.
Deze gaan we geen Scintigrafie van maken, maar gewoon overzetten en over 6 weken testen, dan moet het weer normaal zijn.
#3310438
MargaS schreef:Interessant.Welke waardes meten ze bij honden? Niet alleen F4 neem ik aan?
Had gewild dat mijn te snelle schildklier ook beïnvloedbaar was geweest door voeding.
Nu in eerste instantie is wel alleen de T4 gemeten, en nog een waarde, bij Phoebe hebben we toen alles uitgebreid gedaan, heb genoeg meegemaakt met Phoebe de afgelopen weken, 4x spoed. Dus vind het ook wel even welletjes. We gaan haar 6 weken op DARF zetten, en dan moet de waarde zakken. Bij Phoebe hebben we een scintigrafie gemaakt van 1200 euro, dat doen we nu niet weer. Als de waarde met 6 weken gezakt is, dan is het goed.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door