Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3310179
Liggen jullie ook niet helemaal flauw van de lach als ie verteld over dat ie met zijn kat zit te spelen, katje uithaalt en hij zijn arm weg trekt? Ik dacht dat ik het bestierf :2funny: . Het is vooral grappig omdat het zo herkenbaar is.
#3310180
Ruby/Billy schreef::biggrin2: :biggrin2:

Fijn om te horen dat het ongeveer 2 jaar gaat duren :( , volgende week ga ik naar mijn huisarts (mits terug van vakantie) om de diagnose wel/geen frozen shoulder te horen.
Nou sterkte :-* :-* :-* :-*

Als je je haar niet kunt wassen, je trui niet uit of aan kunt trekken met die arm en de pijn echt niet om te nassen is (en je niet opzij en omhoog kunt bewegen) : vrees ik met grote vrezen dat je een frozen shoulder hebt :-X
#3310224
Lizzy schreef:Twee tegelijkertijd???? :-X :-X :-X
Inmiddels al acht jaar .
Bij mij begon het in 2009 . Ik ben toen uiteindelijk doorgestuurd naar de schouderpoli . De rechterkant was een hel , ik kon helemaal niets meer . En ik werd gek van de pijn
Toen de orthopeed mij onderzocht werd duidelijk dat de linkerkant ook meedeed . Maar links heeft mij nooit pijn bezorgt , wel stijfheid en beperking .

Met de rechterschouder ben ik erg lang zoet geweest , anderhalf jaar ziektewet . Drie keer per week fysio en later dry -needling . dat sloeg uiteindelijk aan
De pijn verdween na lange tijd . De beperking is vooral aan de rechterschouder gebleven . En nog steeds
Op de racefiets gaat niet meer . Op de opoefiets wel . ramen lappen kan ik als het een klein raam is , de rest doet manlief
Roeren in een grote pan kan ik niet , boven mijn hoofd werken ook niet . Mijn arm achterwaarts bewegen gaat moeizaam , net als zijwaarts
Mijn jas aantrekken gaat lang niet soepel meer met de rechterkant . Mijn arm naar boven strekken , nee dus . Ik heb ook minder kracht gekregen , met name rechts
Het is bij mij ontstaan na een val van de fiets , toen leek er niets aan de hand . Ik stond op en ging weer verder ... vijf jaar daarna begonnen de klachten
En nu , in de overgang is het soms ook weer erger . Ooit was ik een slangenmens
#3310234
smulpaap schreef:Inmiddels al acht jaar .
Bij mij begon het in 2009 . Ik ben toen uiteindelijk doorgestuurd naar de schouderpoli . De rechterkant was een hel , ik kon helemaal niets meer . En ik werd gek van de pijn
Toen de orthopeed mij onderzocht werd duidelijk dat de linkerkant ook meedeed . Maar links heeft mij nooit pijn bezorgt , wel stijfheid en beperking .

Met de rechterschouder ben ik erg lang zoet geweest , anderhalf jaar ziektewet . Drie keer per week fysio en later dry -needling . dat sloeg uiteindelijk aan
De pijn verdween na lange tijd . De beperking is vooral aan de rechterschouder gebleven . En nog steeds
Op de racefiets gaat niet meer . Op de opoefiets wel . ramen lappen kan ik als het een klein raam is , de rest doet manlief
Roeren in een grote pan kan ik niet , boven mijn hoofd werken ook niet . Mijn arm achterwaarts bewegen gaat moeizaam , net als zijwaarts
Mijn jas aantrekken gaat lang niet soepel meer met de rechterkant . Mijn arm naar boven strekken , nee dus . Ik heb ook minder kracht gekregen , met name rechts
Het is bij mij ontstaan na een val van de fiets , toen leek er niets aan de hand . Ik stond op en ging weer verder ... vijf jaar daarna begonnen de klachten
En nu , in de overgang is het soms ook weer erger . Ooit was ik een slangenmens
Pfjieuw, wat een drama. Nou weet ik niet of de linkerarm ook een frozen shoulder is? Kan dat niet wat anders zijn? Want in fase 1 en 2 gaat dat gepaard met gekmakende pijn.... Hoe dan ook, "mooi" waardeloos dat je zoveel beperkingen hebt gehouden op rechts :-X :-*
#3310240
Lizzy schreef:Pfjieuw, wat een drama. Nou weet ik niet of de linkerarm ook een frozen shoulder is? Kan dat niet wat anders zijn? Want in fase 1 en 2 gaat dat gepaard met gekmakende pijn.... Hoe dan ook, "mooi" waardeloos dat je zoveel beperkingen hebt gehouden op rechts :-X :-*
Toen ik indertijd werd onderzocht door de orthopeed werd me dat gelijk verteld , u heeft het aan beide kanten . dat schijnt maar in 1/3 van de gevallen voor te komen
Er is toen ook gelijk behandeling ingezet om erger te voorkomen aan de linkerzijde
Links is minder beperkt (gebleven ) dan rechts
Mijn doel was ooit om weer te gaan zwemmen . Ik zwom 40 - 60 banen . Het is helaas nooit meer mogelijk geworden
Fietsen /fietsvakantie idem . Ik ben per auto nog een keer naar mijn oh zo geliefde berggebied geweest , bewust ....
Daar heb ik enorm zitten te janken , dit komt nooit meer terug . Ik heb afscheid genomen van ""mijn bergen ""
Ik heb er al mijn frustratie uitgegooid . Daarna dacht ik , ik ga nu goed kijken naar wat ik nog wel kan
En dat is o.a wandelen . Mijn zo geliefde yoga , wat ik al dertig jaar doe . Nu met beperkingen . Maar het kan nog
Het is zuur geweest , heel zuur . Maar ik werd doodongelukkig om telkens maar stil te staan bij mijn beperkingen
Ik doe nu wat ik kan en daar heb ik mee leren leven , het is al een verademing dat de ondraaglijke pijn er niet meer is
En hulpmiddelen ,vaker een krukje pakken , overmatig strekken gaat niet . Ik krijg de re-kant niet recht gestrekt naast mijn oor meer omhoog , de li-kant bijna
#3310335
Ik heb in 2010 een frozen shoulder gehad na een operatie t.g.v cuff letsel. Achteraf hadden we beter niet kunnen opereren: een deel van de pijn en stijfheid werd veroorzaakt door fase 1 van het hele proces. Maar omdat op de MRI duidelijke afwijkingen te zien waren werd alles daaraan geweten. En als je 1 ding niet moet doen in de actieve fase van een FS is het wel opereren. De fysiotherapie erna was een drama, hoezeer ik mijn best ook deed. Op een gegeven moment zijn we daarmee gestopt: bij elke oefening liepen de tranen van pijn me over de wangen. Op een gegeven moment kreeg ik mijn arm niet hoger dan het aanrecht. Naar buiten toe bewegen of mijn hand op mijn rug leggen was onmogelijk. Motor rijden ging niet meer, autorijden en fietsen ook niet. Zelfs lopen met de arm langs het lijf was pijnlijk. Dat heeft ongeveer een jaar geduurd. Toen was de pijn grotendeels weg. En toen ben ik opnieuw geopereerd. Het zag er aan de binnenkant uit als de grot van Shelob uit Lord of the Rings. En de aanhechting van mijn bicepspees was bijna helemaal weg. Die laatste is verplaatst. Het schoudergewricht is ontdaan van alle verklevingen en toen begon een revalidatie traject van 9 maanden.

De schouder is nu weer voor 90% functioneel en daar ben ik heel erg blij mee.
#3310343
smulpaap schreef:Toen ik indertijd werd onderzocht door de orthopeed werd me dat gelijk verteld , u heeft het aan beide kanten . dat schijnt maar in 1/3 van de gevallen voor te komen
Er is toen ook gelijk behandeling ingezet om erger te voorkomen aan de linkerzijde
Links is minder beperkt (gebleven ) dan rechts
Mijn doel was ooit om weer te gaan zwemmen . Ik zwom 40 - 60 banen . Het is helaas nooit meer mogelijk geworden
Fietsen /fietsvakantie idem . Ik ben per auto nog een keer naar mijn oh zo geliefde berggebied geweest , bewust ....
Daar heb ik enorm zitten te janken , dit komt nooit meer terug . Ik heb afscheid genomen van ""mijn bergen ""
Ik heb er al mijn frustratie uitgegooid . Daarna dacht ik , ik ga nu goed kijken naar wat ik nog wel kan
En dat is o.a wandelen . Mijn zo geliefde yoga , wat ik al dertig jaar doe . Nu met beperkingen . Maar het kan nog
Het is zuur geweest , heel zuur . Maar ik werd doodongelukkig om telkens maar stil te staan bij mijn beperkingen
Ik doe nu wat ik kan en daar heb ik mee leren leven , het is al een verademing dat de ondraaglijke pijn er niet meer is
En hulpmiddelen ,vaker een krukje pakken , overmatig strekken gaat niet . Ik krijg de re-kant niet recht gestrekt naast mijn oor meer omhoog , de li-kant bijna
:-* :-* :-*

De beperkingen zijn met recht heel erg vervelend :-X . Fijn dat je toch een manier hebt gevonden om er goed mee om te gaan :-*
#3310344
MillyMol schreef:Ik heb in 2010 een frozen shoulder gehad na een operatie t.g.v cuff letsel. Achteraf hadden we beter niet kunnen opereren: een deel van de pijn en stijfheid werd veroorzaakt door fase 1 van het hele proces. Maar omdat op de MRI duidelijke afwijkingen te zien waren werd alles daaraan geweten. En als je 1 ding niet moet doen in de actieve fase van een FS is het wel opereren. De fysiotherapie erna was een drama, hoezeer ik mijn best ook deed. Op een gegeven moment zijn we daarmee gestopt: bij elke oefening liepen de tranen van pijn me over de wangen. Op een gegeven moment kreeg ik mijn arm niet hoger dan het aanrecht. Naar buiten toe bewegen of mijn hand op mijn rug leggen was onmogelijk. Motor rijden ging niet meer, autorijden en fietsen ook niet. Zelfs lopen met de arm langs het lijf was pijnlijk. Dat heeft ongeveer een jaar geduurd. Toen was de pijn grotendeels weg. En toen ben ik opnieuw geopereerd. Het zag er aan de binnenkant uit als de grot van Shelob uit Lord of the Rings. En de aanhechting van mijn bicepspees was bijna helemaal weg. Die laatste is verplaatst. Het schoudergewricht is ontdaan van alle verklevingen en toen begon een revalidatie traject van 9 maanden.

De schouder is nu weer voor 90% functioneel en daar ben ik heel erg blij mee.
Ai ai ai! Wat een dramatische ervaring :-X . Ik denk dat je best wel heel blij mag zijn met die 90% :-X :-X maar je bent van ver moeten komen zeg :-X :-*
#3310345
MillyMol schreef:Ik heb in 2010 een frozen shoulder gehad na een operatie t.g.v cuff letsel. Achteraf hadden we beter niet kunnen opereren: een deel van de pijn en stijfheid werd veroorzaakt door fase 1 van het hele proces. Maar omdat op de MRI duidelijke afwijkingen te zien waren werd alles daaraan geweten. En als je 1 ding niet moet doen in de actieve fase van een FS is het wel opereren. De fysiotherapie erna was een drama, hoezeer ik mijn best ook deed. Op een gegeven moment zijn we daarmee gestopt: bij elke oefening liepen de tranen van pijn me over de wangen. Op een gegeven moment kreeg ik mijn arm niet hoger dan het aanrecht. Naar buiten toe bewegen of mijn hand op mijn rug leggen was onmogelijk. Motor rijden ging niet meer, autorijden en fietsen ook niet. Zelfs lopen met de arm langs het lijf was pijnlijk. Dat heeft ongeveer een jaar geduurd. Toen was de pijn grotendeels weg. En toen ben ik opnieuw geopereerd. Het zag er aan de binnenkant uit als de grot van Shelob uit Lord of the Rings. En de aanhechting van mijn bicepspees was bijna helemaal weg. Die laatste is verplaatst. Het schoudergewricht is ontdaan van alle verklevingen en toen begon een revalidatie traject van 9 maanden.

De schouder is nu weer voor 90% functioneel en daar ben ik heel erg blij mee.
Dat is fijn zeg . Een oud - collega van mij is na drie jaar toch geopereerd , maar het resultaat werd niet bepaald beter
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door