Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3316267
Wijnie schreef:Dus als ik het goed begrijp gaat het hier in het geciteerde deel van de e-mail van Kiezenbrink alleen over de hazemix, Lizzy?
Het vetgedrukte deel slaat dus op de hazemix?
Sorry voor het 'gedram' hoor, maar ik wil het plaatje proberen duidelijk te krijgen, alvorens ik weer ga mailen.
Nee, niks gedram! Ik wil ook de onderste steen boven!

De hazenmix van Kiezebrink komt uit Europa. Maar daar zit (volgens de huidige website ook in: Hazenbout incl. hart, lever en long 100 % en dus geen haaskarkas of rugstukken). De haaskarkas (ook wel rugstukken genoemd) komt uit Argentinië.

Ik weet natuurlijk niet welk onderdeel Raw4Dogs precies voor zijn eigen mix gebruikt? Of zij uberhaupt een eigen mix hebben of dat ze dat bij Kiezebrink laten draaien (zoals zoveel KVV fabrikanten) of dat dit is volgens eigen recept en daar haaskarkassen/rugstukken in gaan. Als dat het geval is (er haaskarkas in gaat) lijkt die toch echt van Kiezebrink te komen en Kiezebrink heeft de karkassen uit Argentinië en dan zou mijn conclusie zijn dat er in Raw4dogs wel degelijk Argentijns hazenspul zit.
#3316268
Lizzy schreef:Nee, niks gedram! Ik wil ook de onderste steen boven!
Super!!!
Lizzy schreef:Ik weet natuurlijk niet welk onderdeel Raw4Dogs precies voor zijn eigen mix gebruikt? Of zij uberhaupt een eigen mix hebben of dat ze dat bij Kiezebrink laten draaien (zoals zoveel KVV fabrikanten) of dat dit is volgens eigen recept en daar haaskarkassen/rugstukken in gaan. Als dat het geval is (er haaskarkas in gaat) lijkt die toch echt van Kiezebrink te komen en Kiezebrink heeft de karkassen uit Argentinië en dan zou mijn conclusie zijn dat er in Raw4dogs wel degelijk Argentijns hazenspul zit.
Barf-Webshop (waar mijn bestelling van Raw4Dogs vandaan kwam) schreef:
Ivm de Raw4Dogs, kunnen we u geruststellen dat deze wordt geproduceerd bij Kiezebrink Nederland en alle mixen geen haas uit Argentinië bevatten.

Ik zie zojuist op internet dat Raw4Dogs eigenlijk van Rodi is. Ik heb even gekeken op een rol (een andere 'smaak', want de game heb ik niet meer) en daar staat inderdaad het symbooltje van Rodi op.
HELLUP, kan het nog ingewikkelder? Laat Rodi het dan door Kiezenbrink maken?

En dan de samenstelling van de Game Mix van Raw4Dogs, overgenomen van de website van Rodi:
GAME MIX
Samenstelling: Fazant (37%) (bevleesd fazantenkarkas, fazantenorganen), haas (30%) (bevleesd hazenkarkas, hazenorganen), hert (20%) (gemalen hertenvlees), groentemix (10%) (bloemkool, wortel, spinazie), zeewier (1%), zalmolie (1%), vitamines, mineralen, cranberry (0,01%).
Analyse: Eiwit 16,5%, Ruwe celstof 0,37%, Vetgehalte 11%, Ruw as 2,8%, Calcium 0,90, Fosfor 0,55.
#3316269
Wijnie schreef:Super!!!



Barf-Webshop (waar mijn bestelling van Raw4Dogs vandaan kwam) schreef:
Ivm de Raw4Dogs, kunnen we u geruststellen dat deze wordt geproduceerd bij Kiezebrink Nederland en alle mixen geen haas uit Argentinië bevatten.

Ik zie zojuist op internet dat Raw4Dogs eigenlijk van Rodi is. Ik heb even gekeken op een rol (een andere 'smaak', want de game heb ik niet meer) en daar staat inderdaad het symbooltje van Rodi op.
HELLUP, kan het nog ingewikkelder? Laat Rodi het dan door Kiezenbrink maken?

En dan de samenstelling van de Game Mix van Raw4Dogs, overgenomen van de website van Rodi:
GAME MIX
Samenstelling: Fazant (37%) (bevleesd fazantenkarkas, fazantenorganen), haas (30%) (bevleesd hazenkarkas, hazenorganen), hert (20%) (gemalen hertenvlees), groentemix (10%) (bloemkool, wortel, spinazie), zeewier (1%), zalmolie (1%), vitamines, mineralen, cranberry (0,01%).
Analyse: Eiwit 16,5%, Ruwe celstof 0,37%, Vetgehalte 11%, Ruw as 2,8%, Calcium 0,90, Fosfor 0,55.
Ja, die Raw4dogs is een sub-merk van Rodi inderdaad. Op de website staat ook "made by Rodi". Ik weet niet of zij de mixen laten draaien door Kiezebrink of dat zij hun ingrediënten (deels of gedeeltelijk) kopen bij Kiezebrink. Ik denk ook niet dat ze staan te springen om je dat te vertellen.

Maar als ze dus zelf een mix in elkaar laten draaien en daar zit haaskarkas/rugstuk in: dan komt dat van Kiezebrink en komt dat uit Argentinië. Als ze Kiezebrink een prakje laten draaien volgens eigen recept en Kiezebrink moet daar xx% haaskarkas doorheen draaien: dan is ook de kans heel groot dat dit om de haaskarkassen gaat uit Argentinië. Want Kiezebrink gebruikt zelf voor de mixen niet de karkassen maar de bouten.

Ik heb alleen nog geen recall actie gezien van raw4dogs.
#3316271
Is het echt 100% zeker dat het alleen om rugstukken/karkas gaat? Ik heb voorbouten en zachte ribstukken liggen. Nog een kilo of 25 maar het zit me toch niet lekker. Overweeg echt serieus om het weg te gooien. Aan de andere kant eten ze er zeker al 9-10 maanden van...
#3316272
Lizzy schreef:Ja, die Raw4dogs is een sub-merk van Rodi inderdaad. Op de website staat ook "made by Rodi". Ik weet niet of zij de mixen laten draaien door Kiezebrink of dat zij hun ingrediënten (deels of gedeeltelijk) kopen bij Kiezebrink. Ik denk ook niet dat ze staan te springen om je dat te vertellen.

Maar als ze dus zelf een mix in elkaar laten draaien en daar zit haaskarkas/rugstuk in: dan komt dat van Kiezebrink en komt dat uit Argentinië. Als ze Kiezebrink een prakje laten draaien volgens eigen recept en Kiezebrink moet daar xx% haaskarkas doorheen draaien: dan is ook de kans heel groot dat dit om de haaskarkassen gaat uit Argentinië. Want Kiezebrink gebruikt zelf voor de mixen niet de karkassen maar de bouten.

Ik heb alleen nog geen recall actie gezien van raw4dogs.
Aha, dan heb ik alvast een leuke vraag voor de Barf-Webshop!
Ik ga hen vragen hoe het precies zit met betrekking tot de mixen en Rodi en Kiezenbrink.
Mag ik ook dat stukje aanhalen uit de e-mail van Kiezenbrink en aangeven dat ik het op dit forum gelezen heb?
#3316273
Goed nieuws voor Raw4dogs gebruikers:

Ik heb Rodi gebeld. Ze waren van A tot Z op de hoogte en wisten precies waar ik het over had. Zij gebruiken voor Raw4dogs geen haaskarkas uit Argentinië en vandaar dat zij ook niet mee hoeven doen aan de recall-actie. Die kun je van je lijstje strepen!
#3316274
Cindy de Wolf schreef:Is het echt 100% zeker dat het alleen om rugstukken/karkas gaat? Ik heb voorbouten en zachte ribstukken liggen. Nog een kilo of 25 maar het zit me toch niet lekker. Overweeg echt serieus om het weg te gooien. Aan de andere kant eten ze er zeker al 9-10 maanden van...
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt Cindy?
#3316275
Lizzy schreef:Ik heb Rodi gebeld. Zij gebruiken voor Raw4dogs geen haaskarkas uit Argentinië en vandaar dat zij ook niet mee hoeven doen aan de recall-actie. Die kun je van je lijstje strepen!
Joepie de poepie!!!!
Dank je wel!!! :-*
#3316277
Cindy de Wolf schreef:De voorbouten van nikedog en de zachte ribstukken van Floris.

Beide zeggen nl, maar toch.
De voorbouten van Rita komen 100% zeker te weten uit Europa (en ik meen inderdaad uit NL). De karkassen van Floris komen uit Argentinië. Maar ik weet dus niet wat de zachte ribstukken zijn. Ik bedoel met de karkassen deze:

Afbeelding

En die ribstukken zien er denk ik anders uit? Die karkassen zijn ook niet zacht, dus ik neem aan dat jij de ribjes hebt?
#3316278
Lizzy schreef:De voorbouten van Rita komen 100% zeker te weten uit Europa (en ik meen inderdaad uit NL). De karkassen van Floris komen uit Argentinië. Maar ik weet dus niet wat de zachte ribstukken zijn. Ik bedoel met de karkassen deze:

Afbeelding

En die ribstukken zien er denk ik anders uit? Die karkassen zijn ook niet zacht, dus ik neem aan dat jij de ribjes hebt?
De ribben met orgaan zijn van Nederlandse haas, net als het hazenvlees, koppen en de bouten die vorig wild seizoen te bestellen waren.

Edit: verkeerd bericht geciteerd. Voor Cindy.
#3316280
Floris24 schreef:De ribben met orgaan zijn van Nederlandse haas, net als het hazenvlees, koppen en de bouten die vorig wild seizoen te bestellen waren.

Edit: verkeerd bericht geciteerd. Voor Cindy.
Ja, nu heb ik beeld van de ribben! Dat zijn de ribben en daar tussen zit nog long en lever en de hele mikmak. Ja, die zijn gelukkig Europees. Dus Cindy, die kun je gewoon blijven voeren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door