Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3319771
Siberienne schreef:Er is in mijn ogen wel een verschil in het soort infecties dat bacteriën geven of je het risico wil nemen. Brucella is veel vervelender qua soort infectie dan een salmonella iha. Een paar dagen diarree is toch minder naar dan een chronische ontsteking in de bloedbaan en weefsels. Dat zou voor mij persoonlijk nog wel,verschil kunnen maken,
Spot bv krijgt geen haas, zeker geen rauwe met zijn gekwakkel en prednison gebruik.
Daar heb je inderdaad een punt. Er zijn inderdaad verschillen. Maar ik betwijfel of, puntje bij paaltje, B. suis meer fatale gevallen kent dan bijvoorbeeld Salmonella. Natuurlijk ook omdat die laatste veel meer voorkomt.
#3319795
kakocavi schreef:Daar heb je inderdaad een punt. Er zijn inderdaad verschillen. Maar ik betwijfel of, puntje bij paaltje, B. suis meer fatale gevallen kent dan bijvoorbeeld Salmonella. Natuurlijk ook omdat die laatste veel meer voorkomt.
Zal je ook nooit weten als ze de honden die besmet zijn euthanaseren ipv ze de kans te geven te genezen.
#3320334
BlissSpirit schreef:Inderdaad, haas uit Argentinië komt hier niet meer in de voerbakken.
Maar zou je wel gegarandeerd Nederlandse haas voeren Lizzy?
Ik twijfel namelijk heel erg over wel of niet, maar vind haas ook wel weer een waardevolle aanvulling op het menu van de dames.
Lastig!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik ben nog heel benieuwd naar je antwoord Lizzy!

Ik heb de haas van Floris 24 vooralsnog op mijn bestelling laten staan omdat hij aangeeft dat het gegarandeerd Nederlands is, maar af en toe denk ik toch doe ik er wel verstandig aan?
#3320387
Ik moet er wel bij zeggen dat het natuurlijk een lastige is. Want hoe krijg je de garantie dat het echt echt Nederlandse haas is....? Ik heb besloten dat ik er toch nog even over na moet denken (met dank aan M ;D ).
#3320418
Lizzy schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat het natuurlijk een lastige is. Want hoe krijg je de garantie dat het echt echt Nederlandse haas is....? Ik heb besloten dat ik er toch nog even over na moet denken (met dank aan M ;D ).
Wat mij betreft heb je die garantie alleen als je het persoonlijk bij de jager gaat halen.
Als je ziet hoe er gesjoemeld en gefraudeerd wordt met vlees voor menselijke consumptie en hoe dat zonder scrupules omgekat wordt, geef ik helemaal niets voor een garantie op vlees voor dieren afkomstig van kvv producenten, of zelfs poeliers en slagers. Want al zou je overtuigd zijn van hun eerlijkheid, dan nog weet je dat niet van hun toeleveranciers.
#3320431
pike schreef:Wat mij betreft heb je die garantie alleen als je het persoonlijk bij de jager gaat halen.
Als je ziet hoe er gesjoemeld en gefraudeerd wordt met vlees voor menselijke consumptie en hoe dat zonder scrupules omgekat wordt, geef ik helemaal niets voor een garantie op vlees voor dieren afkomstig van kvv producenten, of zelfs poeliers en slagers. Want al zou je overtuigd zijn van hun eerlijkheid, dan nog weet je dat niet van hun toeleveranciers.
helemaal mee eens.
#3320435
Nikass schreef:Ik ben nog heel benieuwd naar je antwoord Lizzy!

Ik heb de haas van Floris 24 vooralsnog op mijn bestelling laten staan omdat hij aangeeft dat het gegarandeerd Nederlands is, maar af en toe denk ik toch doe ik er wel verstandig aan?
Ik begrijp dat er enige onzekerheid is over de haas. Om hierover zekerheid te geven; de haas producten die in mijn besteltopic staan zijn gegarandeerd Nederlandse haas, geschoten door Nederlandse jagers uit de polder.

Groetjes
#3320442
Floris24 schreef:Ik begrijp dat er enige onzekerheid is over de haas. Om hierover zekerheid te geven; de haas producten die in mijn besteltopic staan zijn gegarandeerd Nederlandse haas, geschoten door Nederlandse jagers uit de polder.

Groetjes
Haal je ze zelf op bij de jager(s) Remco?
Ik geloof je overigens wel hoor. De haasribjes die ik via jou heb gehad waren altijd van die natte, bloederige ribstukjes. Zo zag ik ze ook het liefst. Importhaas is in het algemeen droog, compleet leeggebloed. Maar of dat een wet van meden en perzen is dat weet ik niet, dus dat onderscheid is voor mij niet steekhoudend.
#3320444
pike schreef:Haal je ze zelf op bij de jager(s) Remco?
Ik geloof je overigens wel hoor. De haasribjes die ik via jou heb gehad waren altijd van die natte, bloederige ribstukjes. Zo zag ik ze ook het liefst. Importhaas is in het algemeen droog, compleet leeggebloed. Maar of dat een wet van meden en perzen is dat weet ik niet, dus dat onderscheid is voor mij niet steekhoudend.
Nee, ik haal ze niet zelf op.

Volgens mij is import haas (en dit weet ik niet 100% zeker) altijd diepvries. Dit zou per container vervoerd worden en kan dus lijkt mij niet zo lang vers gehouden worden, alleen diepvries. Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker.

Groetjes
#3320448
Diepvries zegt niet veel denk ik, want inlandse haas kan je ook in de vriezer stoppen en bevroren verkopen. Maar een leeggebloede haas blijft ook na ontdooien leeg, een bloedhaas blijft altijd bloederig. Barf wat ik koop via lijntjes of internetsites is ook bevroren. Ook een jager mikt de haas in zijn vriezer als het niet snel wordt opgehaald. En de poelier waar ik vroeger kwam had zijn beperkte voorraad haas van jagers uit de omgeving ook in de vriezer liggen. Maar buiten het jachtseizoen om hoefde je echt niet naar haas te vragen, dan was het er niet en kwam het er niet. Haaskarkas kan je nu het hele jaar door bestellen. Alleen daarom al denk ik dat die nooit uit Nederland afkomstig kan zijn. Het gaat om zulke grote hoeveelheden, als die in het korte jachtseizoen voor haas waren afgeschoten dan huppelde er geen haas meer rond in dit land.
#3320449
pike schreef:Diepvries zegt niet veel denk ik, want inlandse haas kan je ook in de vriezer stoppen en bevroren verkopen. Maar een leeggebloede haas blijft ook na ontdooien leeg, een bloedhaas blijft altijd bloederig. Barf wat ik koop via lijntjes of internetsites is ook bevroren. Ook een jager mikt de haas in zijn vriezer als het niet snel wordt opgehaald. En de poelier waar ik vroeger kwam had zijn beperkte voorraad haas van jagers uit de omgeving ook in de vriezer liggen. Maar buiten het jachtseizoen om hoefde je echt niet naar haas te vragen, dan was het er niet en kwam het er niet. Haaskarkas kan je nu het hele jaar door bestellen. Alleen daarom al denk ik dat die nooit uit Nederland afkomstig kan zijn. Het gaat om zulke grote hoeveelheden, als die in het korte jachtseizoen voor haas waren afgeschoten dan huppelde er geen haas meer rond in dit land.
Ben ik het mee eens :)

Groetjes
#3320457
pike schreef:Diepvries zegt niet veel denk ik, want inlandse haas kan je ook in de vriezer stoppen en bevroren verkopen. Maar een leeggebloede haas blijft ook na ontdooien leeg, een bloedhaas blijft altijd bloederig. Barf wat ik koop via lijntjes of internetsites is ook bevroren. Ook een jager mikt de haas in zijn vriezer als het niet snel wordt opgehaald. En de poelier waar ik vroeger kwam had zijn beperkte voorraad haas van jagers uit de omgeving ook in de vriezer liggen. Maar buiten het jachtseizoen om hoefde je echt niet naar haas te vragen, dan was het er niet en kwam het er niet. Haaskarkas kan je nu het hele jaar door bestellen. Alleen daarom al denk ik dat die nooit uit Nederland afkomstig kan zijn. Het gaat om zulke grote hoeveelheden, als die in het korte jachtseizoen voor haas waren afgeschoten dan huppelde er geen haas meer rond in dit land.
Hier wordt bijna het hele jaar gejaagd op alles. Toen we hier een jaar of 4 geleden kwamen wonen, zagen we heel veel hazen, nu heel soms een enkele, meestal platgereden...
#3320469
pike schreef:Diepvries zegt niet veel denk ik, want inlandse haas kan je ook in de vriezer stoppen en bevroren verkopen. Maar een leeggebloede haas blijft ook na ontdooien leeg, een bloedhaas blijft altijd bloederig. Barf wat ik koop via lijntjes of internetsites is ook bevroren. Ook een jager mikt de haas in zijn vriezer als het niet snel wordt opgehaald. En de poelier waar ik vroeger kwam had zijn beperkte voorraad haas van jagers uit de omgeving ook in de vriezer liggen. Maar buiten het jachtseizoen om hoefde je echt niet naar haas te vragen, dan was het er niet en kwam het er niet. Haaskarkas kan je nu het hele jaar door bestellen. Alleen daarom al denk ik dat die nooit uit Nederland afkomstig kan zijn. Het gaat om zulke grote hoeveelheden, als die in het korte jachtseizoen voor haas waren afgeschoten dan huppelde er geen haas meer rond in dit land.
Ik heb hier al eerder een keer over lopen geschreven in het kader van al die KVV's met haas en waarvan alle fabrikanten heel driftig roepen dat ze Nederlandse of Belgische hazen gebruiken. En DARF schrijft dan in oktober op facebook "de haas is op, we wachten tot het nieuwe jachtseizoen geopend is en dan hebben we weer volop" en dan hebben zij (en 10 andere KVV merken) weer het hele jaar KVV met haas.

Maar jaarlijks worden er (volgens wat ik kan vinden) toch wel zo'n 170.000 hazen geschoten in Nederland alleen. Dat lijkt mij best veel?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door