Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3321152
Doranto schreef:De kop kan ik me wat bij voorstellen maar het vachtje en de darmen? :???: (Met ingewanden bedoel ik niet de lever/hart/niertjes, want die gebruikt hij ook zelf.)
In dat geval heb je denk ik dit topic gemist:

viewtopic.php?f=5&t=135706

Ik snap wat je met ingewanden bedoelt hoor. Ik doelde dus meer op het vachtje.
De darmen, tja. Ik hoop toch echt van niet :-\
#3321163
Lizzy schreef:Maar conclusie? Wat denken jullie? Dat er genoeg hazen ieder jaar afgeschoten worden om Kiezenbrink en DARF het hele jaar te voorzien van haas voor hun KVV prakjes?
Geen idee hoeveel kilo haas KVV ze per jaar produceren, maar het lijkt mij niet mogelijk.
#3321933
En wie is er weer de schuldige,.....?
Natuurlijk de jager, in dit hele epistel kom ik de woorden predatie, vos en kraai niet tegen.
In mijn jacht lees schadebestrijding op de konijnen kom ik alleen volwassen konijnen tegen, hoe zou dat nou kunnen, schiet de jager soms kleine konijntjes ..???
Op een met thermische camera's beveiligd terrein lopen alleen volwassen hazen, hou zou dat nou kunnen.
Vossen daarentegen rennen daar heen en weer.
In Waterland en omstreken heeft er niet lang geleden onder de hazen acute leverbot geheerst wat ook een gevaar is voor schapen.
En het verhaal dat er na 31 december nog op haas gejaagd wordt dat gaat er bij mij niet in.
Dan als afsluiting, hazen worden niet ontweid naar de poelier gebracht dat geeft namelijk meer kan op besmetting.
En schieten op eksters is al helemaal uit den boze, hoewel er dit jaar bij hoge uitzondering een ontheffing verkregen kan worden maar de regels daarvoor zijn bijna niet van toepassing in waterland.
Vragen..? Stel ze gerust.
#3321942
trulla schreef:En wie is er weer de schuldige,.....?
Natuurlijk de jager, in dit hele epistel kom ik de woorden predatie, vos en kraai niet tegen.
In mijn jacht lees schadebestrijding op de konijnen kom ik alleen volwassen konijnen tegen, hoe zou dat nou kunnen, schiet de jager soms kleine konijntjes ..???
Op een met thermische camera's beveiligd terrein lopen alleen volwassen hazen, hou zou dat nou kunnen.
Vossen daarentegen rennen daar heen en weer.
In Waterland en omstreken heeft er niet lang geleden onder de hazen acute leverbot geheerst wat ook een gevaar is voor schapen.
En het verhaal dat er na 31 december nog op haas gejaagd wordt dat gaat er bij mij niet in.
Dan als afsluiting, hazen worden niet ontweid naar de poelier gebracht dat geeft namelijk meer kan op besmetting.
En schieten op eksters is al helemaal uit den boze, hoewel er dit jaar bij hoge uitzondering een ontheffing verkregen kan worden maar de regels daarvoor zijn bijna niet van toepassing in waterland.
Vragen..? Stel ze gerust.
JA! Topic gelezen? Het gaat hier namelijk over een bacterie in argentijnse haas. Dus tenzij jij ergens hebt gelezen dat nederlandse jagers de argentijnse hazen hebben besmet, mag je roepen dat jullie onschuldig zijn.
Goed, topic dus niet gelezen en gezien je reactie totaal geen weet waar het over ging. Fijne avond verder.
#3321944
Angelique schreef:JA! Topic gelezen? Het gaat hier namelijk over een bacterie in argentijnse haas. Dus tenzij jij ergens hebt gelezen dat nederlandse jagers de argentijnse hazen hebben besmet, mag je roepen dat jullie onschuldig zijn.
Goed, topic dus niet gelezen en gezien je reactie totaal geen weet waar het over ging. Fijne avond verder.
+1
#3321948
Halverwege de hele discussie volgt er een uiteenzetting over het teruglopen van het aantal hazen.
(18-11- tijd 23.01 uur).
Hierin en de berichten daarna komen een aantal stellingen voor die ik in mijn bericht uitleg.
Maar misschien had je daar toevallig net overheen gelezen.
Dank je voor bijzonder onaardige commentaar.
#3321957
Estrabam schreef:Halverwege de hele discussie volgt er een uiteenzetting over het teruglopen van het aantal hazen.
(18-11- tijd 23.01 uur).
Hierin en de berichten daarna komen een aantal stellingen voor die ik in mijn bericht uitleg.
Maar misschien had je daar toevallig net overheen gelezen.
Dank je voor bijzonder onaardige commentaar.
Nou, ik heb jouw commentaar dan nu een keer of vier gelezen en het is mij echt totaal onduidelijk waar je heen wilt, wat je wilt zeggen, wat je punt nou eigenlijk is. En dan start je je relaas ook nog eens met "en wie is er weer de schuldige....?". En dan daarna een ander beschuldigen van onaardig commentaar. Serieus?

Maar misschien kun je toch het topic nog een keer opnieuw lezen en reageren op "het aantal hazen dat in Nederland geschoten wordt: zijn dat er zoveel (of te weinig) om KVV fabrikanten van november tot de oktober het jaar erop van voldoende haas te voorzien om er prakken van te maken". Want het gaat over de brucella suis (aangetroffen in Argentijnse haas) en over KVV fabrikanten die het hele jaar door KVV met haas verkopen en zeggen dat de haas afkomstig is uit NL. Het gaat dus in essentie helemaal niet over de jacht en verder denk ik dat je je niet zo aangesproken hoeft te voelen want de meeste van ons voeren graag wild aan onze honden dus wij zijn helemaal niet tegen de jacht (een enkeling misschien maar je zit hier dan ook niet op een jagersforum).
#3321960
Doranto schreef:Heb de reactie van Estrabam nu 2x doorgelezen maar kan er echt geen touw aan vastknopen. :???:
Je bevind je in goed gezelschap :biggrin2:

Het is ook heel verwarrend want is Estrabam nou dezelfde als trulla??
#3321961
Is Trulla's reply geen reactie op het 'zijspoor' van oa src-esther en pike nl. dat je tegenwoordig weinig haas ziet, vroeger miegelde het ervan.,dat in de beleving van esther het hele jaar gejaagd wordt etcetc.

Misschien niet helemaal on topic maar om iemand (Trulla) daarom af te fikken.. wat mij betreft niet nodig.
#3321963
Too schreef:Is Trulla's reply geen reactie op het 'zijspoor' van oa src-esther en pike nl. dat je tegenwoordig weinig haas ziet, vroeger miegelde het ervan.,dat in de beleving van esther het hele jaar gejaagd wordt etcetc.

Misschien niet helemaal on topic maar om iemand (Trulla) daarom af te fikken.. wat mij betreft niet nodig.
Daar ging inderdaad mijn bericht over.
En.wbt trulla estrabam dat zijn vader en zoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
#3321965
Estrabam schreef:Daar ging inderdaad mijn bericht over.
En.wbt trulla estrabam dat zijn vader en zoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Je maakt het zelf allemaal wel nodeloos ingewikkeld, want in het bericht van Estrabam schrijft vader of zoon "die ik in mijn bericht uitleg" en dat is als reactie op Trulla..... :???:

Maar goed, misschien dat je ons kunt helpen met ons vraagstuk!! Zie mijn vorige bericht.
#3321968
Lizzy schreef:
Je maakt het zelf allemaal wel nodeloos ingewikkeld, want in het bericht van Estrabam schrijft vader of zoon "die ik in mijn bericht uitleg" en dat is als reactie op Trulla..... :???:

Maar goed, misschien dat je ons kunt helpen met ons vraagstuk!! Zie mijn vorige bericht.
Evt het jaarrond leveren van Nederlandse haas dat is inderdaad zo goed als onmogelijk.
Hoewel er het ene jaar meer aanbod van haas is als het andere jaar kan je er van uitgaan dat heel veel haas net als Hertenvlees niet van Europese bodem komt.
Haas uit Argentinië
Hert uit nieuw Zeeland.
Het slechte aanbod van Nederlandse haas heeft in eind 2016 en 1e half jaar 2017 ook
Deels als oorzaak dat er vanwege de vogelgriep in grote gebieden niet gejaagd mocht worden.
Deze uiteenzetting hopelijk als voldoende antwoord op de vraag van Lizzy

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
#3321969
Estrabam schreef:Evt het jaarrond leveren van Nederlandse haas dat is inderdaad zo goed als onmogelijk.
Hoewel er het ene jaar meer aanbod van haas is als het andere jaar kan je er van uitgaan dat heel veel haas net als Hertenvlees niet van Europese bodem komt.
Haas uit Argentinië
Hert uit nieuw Zeeland.
Het slechte aanbod van Nederlandse haas heeft in eind 2016 en 1e half jaar 2017 ook
Deels als oorzaak dat er vanwege de vogelgriep in grote gebieden niet gejaagd mocht worden.
Deze uiteenzetting hopelijk als voldoende antwoord op de vraag van Lizzy

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
OK. Mmmm. Dit komt wel behoorlijk overeen met wat wij hier dus ook dachten. En zo te lezen heb jij zelf kennis en ervaring, dus dit is uit eerste hand. Hartstikke bedankt voor deze bijdrage! Dat helpt mensen (denk ik) wel bij het beslissen wel of geen haas-die-al-dan-niet-zogenaamd-uit-Nederland-komt wel of niet te voeren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door