Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3314751
*Remy* schreef:Heb met de dierenarts overlegd. Ze is uit aan het zoeken welk lab test op brucella suis en dan laat ik vervolgens bloed bij de hondjes trekken om het daarop te laten onderzoeken, waarbij een vals positieve uitslag natuurlijk een mogelijkheid is. Ik neem aan dat Kiezebrink de bevindingen van het lab gemeld heeft bij de NVWA?
Ik heb werkelijk geen idee.

Verder ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd naar de details omtrent het aanstaande onderzoek dat je laat uitvoeren! Welk lab dit gaat doen en natuurlijk de uitslag. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt! En vanzelfsprekend duimen we ook voor jouw honden dat ze niet besmet zijn geraakt!

Wat vond je dierenarts ervan? Zei ze nog nuttige dingen verder?
#3314752
Ik vind het trouwens sowieso wel bijzonder dat er 30.000 hazen per jaar in Nederland gedood worden tijdens de jacht (meer mag niet) en dat zoveeeeel KVV fabrikanten het hele jaar door KVV met haas kunnen leveren dat allllemaal uit Nederland afkomstig is!
#3314753
Waarschijnlijk komt er veel meer haas uit Argentinië dan dat wij denken en men kenbaar maakt. Zouden er dan echter niet veel meer besmette honden moeten zijn? Of misschien is de weerstand vd meeste honden sterk genoeg?
#3314758
pluk schreef:Dat is fijn te horen.
De gedroogde oren zijn ook zeker Nederlands dan?
De hazenoren kan ik (nog) niet met zekerheid zeggen. Dit is waarschijnlijk ook omverpakt en zou ik daarom voor de zekerheid niet geven. Ze zijn wel verhit op 70 graden voor minimaal 12 uur lang. Ik las hier ergens in het topic dat de bacterie na 1 uur verhitten dood is..

Groetjes
Door fransbulletje
#3314759
MarijeEnBoomer schreef:Toevallig net de dag nadat Argentijnse haas weer in het nieuws is ....
Bij meer diersoorten staat de herkomst vermeld zo ook bij de haas.
Wilde gans wordt ook geschoten in de Hoekse waard.
Dit is al heel lang zo, echt niet sinds de haas in het nieuws is.
#3314762
Floris24 schreef:De hazenoren kan ik (nog) niet met zekerheid zeggen. Dit is waarschijnlijk ook omverpakt en zou ik daarom voor de zekerheid niet geven. Ze zijn wel verhit op 70 graden voor minimaal 12 uur lang. Ik las hier ergens in het topic dat de bacterie na 1 uur verhitten dood is..

Groetjes
Ik denk (nogmaals - ik schreef dat ook 2 of 3 pagina's geleden) dat gedroogde oren echt geen issue zijn. De bacterie zit vooral in de milt, lever en beenmerg (jammer voor de karkasvoerders, karkas = bot = beenmerg). De kans dat het dus in de oren zit is in mijn beleving al nihil. Dan is de bacterie ook nog eens snel dood als het aan normale temperaturen boven nul wordt blootgesteld (diepvriezen blijft de bacterie goed in bewaard - helaas voor ons karkas voerders again). Dan is het OOK nog eens verhit geweest tijdens het drogen. Urenlang. Geen zorgen inderdaad, al komt het uit Argentinië en de besmette batch!
#3314764
Lizzy schreef:Ik denk (nogmaals - ik schreef dat ook 2 of 3 pagina's geleden) dat gedroogde oren echt geen issue zijn. De bacterie zit vooral in de milt, lever en beenmerg (jammer voor de karkasvoerders, karkas = bot = beenmerg). De kans dat het dus in de oren zit is in mijn beleving al nihil. Dan is de bacterie ook nog eens snel dood als het aan normale temperaturen wordt blootgesteld (diepvriezen blijft de bacterie goed in bewaard - helaas voor ons karkas voerders again). Dan is het OOK nog eens verhit geweest tijdens het drogen. Urenlang. Geen zorgen inderdaad, al komt het uit Argentinië en de besmette batch!
Duidelijk!
#3314767
fransbulletje schreef:Bij meer diersoorten staat de herkomst vermeld zo ook bij de haas.
Wilde gans wordt ook geschoten in de Hoekse waard.
Dit is al heel lang zo, echt niet sinds de haas in het nieuws is.
Ik vond het opmerkelijk dat de haas nu net op is, niet dat ze vermelden dat het Nederlandse haas is. Dat hebben ze in augustus al uitgebreid gemeld.
Door fransbulletje
#3314769
MarijeEnBoomer schreef:Ik vond het opmerkelijk dat de haas nu net op is, niet dat ze vermelden dat het Nederlandse haas is. Dat hebben ze in augustus al uitgebreid gemeld.

Liever dat ze het melden dan gewoon geen antwoord geven als je het vraagt.
Er is hier de nodige kritiek naar Darf, en dat mag ieder zijn ding, dus dan kun je niet gauw meer goed doen.
Ik geef al jaren Darf en Alroda omdat ik biologisch wil voeren en dan niet heel veel keus heb buiten Bandit en Carnibest biologisch.
Over het algemeen ben ik heel tevreden en als er een keer wat is krijg je antwoord op je vragen of wordt het opgelost.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door