Nou mensen, de NOS komt (gut hoe verrassend, rollende ogen) met een item over rauwe hondenvoeding

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kim_S
5-sterren

Re: Nou mensen, de NOS komt (gut hoe verrassend, rollende ogen) met een item over rauwe hondenvoeding

Berichtdoor Kim_S » Do 03 Aug 2017, 00:06

MarijeEnBoomer schreef:Zaterdag :cool: niks aan het handje dus

Pfieuw! :yeah:
smulpaap
5-sterren

Re: Nou mensen, de NOS komt (gut hoe verrassend, rollende ogen) met een item over rauwe hondenvoeding

Berichtdoor smulpaap » Do 03 Aug 2017, 09:58

Tanna schreef:Nou, ik ben benieuwd. Denk zomaar dat er niks positiefs uit zal rollen over rauwe voeding :-\ . Gelijk heb je hoor, dat je niet meer meedoet aan zulke dingen. Je hebt je al te vaak gebrand en dat hoort niet bij rauw ;) .

Zo is het . En dat gun ik je niet Lizzy :-*
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 03 Aug 2017, 18:57

Gisteren nog niet maar dit was vast de adder onder het gras.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Do 03 Aug 2017, 19:12

Wij zagen het ook net op teletekst. Ja, nu heb je de poppen aan het dansen natuurlijk!
Kim_S
5-sterren

Berichtdoor Kim_S » Do 03 Aug 2017, 19:17

"Het zit in BARF". Hoe algemeen wil je het hebben zeg... Bij mensen schrijven ze toch ook niet "het zit in vlees". Dit is gewoon weer een bewuste actie om rauw voeren weer levensgevaarlijk te maken, zo lijkt het...
Aprilsnow
5-sterren

Berichtdoor Aprilsnow » Do 03 Aug 2017, 19:25

Kim_S schreef:"Het zit in BARF". Hoe algemeen wil je het hebben zeg... Bij mensen schrijven ze toch ook niet "het zit in vlees". Dit is gewoon weer een bewuste actie om rauw voeren weer levensgevaarlijk te maken, zo lijkt het...

Dat dacht ik dus ook. Het gaat om hazen. En ik maak uit de tekst verder op dat het om een verwerker van KVV gaat (of toch een brokjes fabrikant?? :P . Maar dat is mijn interpretatie van dit hoogstaand stukje journalistiek.

Maar dan nog die mensen van de universiteit vinden zichzelf wel heel belangrijk, pfff. Goed dat ze waarschuwen.
Maar iets in de trant van: We hebben bij een hond, die dit vlees, uit deze batch, heeft gegeten dit aangetroffen. Was wel iets eerlijker geweest dan nu te zeggen BARF is gevaarlijk.
Kim_S
5-sterren

Berichtdoor Kim_S » Do 03 Aug 2017, 19:31

Die haas zal dan naast een smerig karbonaadje gelegen hebben...
Of hij zal per ongeluk in de varkensstal gehuppeld hebben, dat kan natuurlijk ook ::)
Kim_S
5-sterren

Berichtdoor Kim_S » Do 03 Aug 2017, 19:32

Huh, ik reageerde op een reactie die er niet meer staat ::) :crazy2:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 03 Aug 2017, 19:32

Kim_S schreef:Die haas zal dan naast een smerig karbonaadje gelegen hebben...
Of hij zal per ongeluk in de varkensstal gehuppeld hebben, dat kan natuurlijk ook ::)

Hahahaha, wij kruisen elkaar :biggrin2:

Ik lees net dit:

B. suis biovar 1 en 3 komen bij (wilde) varkens voor. Soms worden runderen, paarden en honden geïnfecteerd. De voor mensen minder pathogene variant B. suis biovar 2 komt in Europa voor bij (wilde) varkens en hazen. B. suis biovar 4 kan worden gevonden bij rendieren, kariboes en wilde hondachtigen, maar niet bij varkens.
Kim_S
5-sterren

Berichtdoor Kim_S » Do 03 Aug 2017, 19:33

Ah, ik dacht al dat ik ze niet allemaal op een rijtje had :P
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 03 Aug 2017, 19:41

Interessant. In 2016 hebben we zo'n zelfde kwestietje gehad. Alleen is dat op de website waar dat toen op stond niet meer te vinden:

Brucellose bij honden in Nederland
vandieropmens.nl/uploads/brucellose_bij_honden_in_Nederland.pdf
11-11-2016: Melding door VMDC: Brucella sp. hond. ... 21-11-2016: Brucella suis biovar I ... Voerspoor onderzoek: 30 ton slachtafval van Argentijnse hazen.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 03 Aug 2017, 19:46

En waarbij dan wel even vergeten wordt dat die Zuid-Amerikaanse hazen ook op ons mensenbordje terecht komen (bij de niet-vegetariers althans), want die worden en masse geimporteerd.
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Do 03 Aug 2017, 19:48

pike schreef:En waarbij dan wel even vergeten wordt dat die Zuid-Amerikaanse hazen ook op ons mensenbordje terecht komen (bij de niet-vegetariers althans), want die worden en masse geimporteerd.

Dat is nu even niet belangrijk, al genoeg gedoe over de eieren :-X
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Do 03 Aug 2017, 19:50

En in 2017 kwam het in Nederland ook voor bij een aantal honden
http://www.wur.nl/nl/nieuws/Brucella-ca ... erland.htm

Terug naar “Bar-plaats”