Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308465
Ik was net met de fiets onderweg naar huis van het werk en daar was het weer: een kitten aan de kant van de weg. Naast het bos, niet vlakbij huizen.
Het lag opgerold in de gracht te slapen. Toen ik stopte en naderde kwam er meteen een 2e kopje uit het struikgewas tevoorschijn en keken 2 paar oogjes mij hoopvol aan. Mieuw mieuw... Ik schat ze zo'n 3 maand oud.
1 katje, dan kan je nog denken, die woont in de buurt. Maar 2 kittens, zo jong, samen, zo langs de kant van de weg die meteen tegen je roepen... dat vind ik foute boel.

Dus naar huis gebeld en meneer laten komen met een transportboxje.

Ik kon de kittens vrij eenvoudig oppakken. Toen ik de eerste opnam kwam de tweede als het ware aangelopen van: ik ook!
En ronken in mijn armen! En kroeltjes vragen, en mn vingers likken. Ze genoten ervan.
Tot meneer er was en ik de weg wilde oversteken. Toen paniekeerden ze plots. Ik kon ze toen nog wel vasthouden maar met het in de transportbox stoppen, glipte er toch eentje door mn vingers. Hup het bos in, tussen de bramen. En niet meer dichterbij willen komen he...
Uiteindelijk met veel geduld en heel wat schrammen op mijn benen rijker (ik droeg een kortebroek ivm fietsen), heb ik hem toch kunnen vastgrabbelen. Ik had het bijna opgegeven.

Dus nu heb ik twee kittens in de berging zitten. Het blijken twee katertjes te zijn. Ze hebben al een blikje verslonden alsof ze in tijden geen eten gehad hebben, en er staan 2 kuikentjes te ontdooien. Verder zien ze er wel goed uit. Geen vlooien, mooie vacht, geen vieze ogen of snotneus... Dus dat vind ik wel gek.
Ze zijn ook ondernemend, zoals het hoort. En eentje glipte net ook al langs me heen, hup de kattenkamer in. Chance dat de bewoners daarvan allemaal buiten zaten. ::)

Ik denk dat ik maar wat flyers ga maken, want helemaal zeker ben ik er niet van dat ze niet ergens thuishoren. Maar het blijft wel gek zoals ze daar zaten, aan de kant van de weg...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308467
Ow ja, een foto' tje :biggrin2:
20170724_200424.jpg
20170724_200424.jpg (2.82 MiB) 1849 keer bekeken
20170724_200354.jpg
20170724_200354.jpg (2.18 MiB) 1849 keer bekeken
20170724_200500.jpg
20170724_200500.jpg (2.11 MiB) 1849 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3308469
Wat een geluksvogels dat ze jou zomaar in de armen liepen!
Lijkt me idd sterk dat ze daar per ongeluk terecht zijn gekomen, maar ik zou zeker kijken of ze toch ergens uit de buurt zijn en met zijn 2tjes stiekem de boemel op zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308471
Ja, maar dan toch verdwaald. Welk klein katje gaat nu in een gracht naast een vrij drukke weg liggen slapen? Maar 2 meter van de voorbijrazende auto's...
Dan moet je toch al je weg wat kwijt zijn...
En die tweede was erg bang van de auto's maar liep ook het bos niet in. Hoe is die daar dan gekomen?

En katjes die een thuis hebben en niet verdwaald zijn, roepen doorgaans niet naar vreemden, maar lopen gewoon weg. Als ze weten waar ze zijn dus....
Ik geloof niet dat deze dat wisten.
Maar goed, je hebt ook uilskuikens van mensen die ze misschien meteen maar buiten laten en ze nog maar pas hebben...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308507
eelke schreef:Ahhh. Mogen ze blijven als ze geen baasje hebben?
Nee, zolang Kleintje er is komt er geen nieuwe kat bij. Dat willen we haar niet meer aandoen.
Ze is trouwens panisch voor kittens, naast dat ze liever wat op zichzelf is.

Hoe leuk en lief ik die kittens ook vind...
Mijati schreef:Heb je ze al aangemeld bij amivedi? En mogelijk even laten checken op een chip.
Amivedi is een nederlandse organisatie en ik ben Belg. ;)
Ze zullen, als dat kan, naar de kittenopvang van een vriendin van mij gaan. Ik heb haar nog niet kunnen bereiken.
Volgens de wet in België moeten ze dan eerst gecastreerd worden voor ze herplaatst worden. En dan zal er zeker eerst voor een chip gecontroleerd worden. Maar het zou mij verbazen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308513
Kuikentjes werden alvast met veel enthousiasme en het nodige gegrom verorberd.
Er werd zelfs wat naar elkaar gemept.
Ze lijken echt uitgehongerd.
Ze hebben al bijna zoveel gekregen als mijn katten op een dag eten. Veel meer durf ik niet geven op 1 avond... :-\

Voor morgen heb ik hetzelfde uitgehaald als voor de anderen, parelhoen met hertenvlees en kalkoenhart, plus een kuikentje voor elk en een beetje vismix.
20170724_232533.jpg
20170724_232533.jpg (1.67 MiB) 1759 keer bekeken
20170724_232617.jpg
20170724_232617.jpg (2.39 MiB) 1759 keer bekeken
20170724_232715.jpg
20170724_232715.jpg (2.26 MiB) 1759 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3308538
Fijn voor ze dat ze jou tegenkwamen :-* ik vermoed toch maar een gevalletje...vakantie...kittens eruit. Misschien leftover van zo,n leuk nestje kittens die dan wel voor de vakantie weg hadden moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308544
Vanmorgen hebben ze een gemept stukje parelhoenkarkas gehad en wat hertenvlees. Grappig dat ze met dat vlees meer moeite hadden. Ze hebben dus heerlijk geknaagd. Geboren barfers.
En de hele tijd gegromd. Als ik ze niet had afgeleid hadden ze er zélfs om durven vechten, denk ik.
Als het op was waren ze plots weer de beste vriendjes.

Ik heb 210gr per kitten uitgehaald, maar ik begin plots te twijfelen of dat wel voldoende zal zijn... ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308545
Angelique schreef:Fijn voor ze dat ze jou tegenkwamen :-* ik vermoed toch maar een gevalletje...vakantie...kittens eruit. Misschien leftover van zo,n leuk nestje kittens die dan wel voor de vakantie weg hadden moeten zijn.
Ik denk het ook.
En ergens hoop ik het ook, want ze zijn zo leuk. En als ze gedumpt zijn, kunnen ze een fijne thuis krijgen. Terwijl ze, als ze ergens thuishoren, misschien binnenkort weer in dezelfde situatie zitten. En dan is het maar een kwestie van tijd voor ze onder een auto eindigen.
Enfin, dat weet ik niet natuurlijk. Misschien zijn de eigenaren dan ook geschrokken dat ze plots weg waren en heel ongerust...
Door Anne in Zweden
#3308550
Wat goed dat je je over de poepies hebt ontfermd! Ik denk ook niet dat het twee kittens op avontuur waren, denk eerder dat ze gedumpt zijn. Lief dat je een goed huisje voor ze gaat zoeken, en wat leuk dat ze al barfen! Ik hoop dat je een leuke tijd met ze zult hebben voordat ze naar een permanent adresje verhuizen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308582
Cait_ie schreef:In België kan je vermiste katten het beste aanmelden bij
http://www.vermistekatten.be
http://www.binnenbeest.be
http://www.cad-dieren.be

Wat een boefkontjes zeg! :) Ze komen ongetwijfeld wel op hun pootjes terecht nu ^^
Oh, bedankt. :-*
Die onderste is enkel voor Antwerpen, dus daar ben ik niets mee, maar de bovenste zijn heel nuttig!

Ik kan ze er wel op zetten, maar het zal vast verloren moeite zijn.
Heb vandaag in de buurt flyers in de bus gestopt maar een buurtbewoner daar zegt dat het een jaarlijks terugkerend probleem is en een gekende dumpingsplaats. Nog voor ik zei waar ik ze gevonden had zei hij dat ze daar aan het bos nog de meeste katjes gewoon afzetten. Maar hij had er ook al gehad die over de haag in zijn tuin gegooid waren, zo ook bij anderen in de buurt.

Onze gemeente heeft ook zowiezo een probleem met mensen die maar laten lopen. Veel zwervertjes en kattenoverschot... de kans dat ze gedumpt zijn is gewoon veel groter...
Maar proberen, kan geen kwaad.

Voor nu gaat het nog steeds goed. Ze gaan mooi op de bak en de ontlasting wordt al mooi stevig. Nog wel wat veel maar ze hebben gisteren ook wat blik en brok ( gelukkig per toeval wat in huis nu) gehad omdat ik niets ontdooit had liggen. Net nog 70gr elk binnengewerkt. En ik ben een krab rijker omdat ik 'tijger' nog wat vlees toestak terwijl hij nog met een stuk bezig was en hij dacht dat ik dat wou afpakken. ::)
Weet iemand hoeveel een kitten van een maand of 3 normaal eet? Want het is bij mij 7 jaar geleden en ik gaf toen geen barf...
Ze vallen aan alsof ze uitgehongerd zijn, maar misschien is dat ook gewoon omdat het zo lekker is... bij brok en blik gingen ze zo niet grommen en mocht ik het wel afnemen of verzetten. Maar nu weet ik dus niet goed of ze echt nog honger hebben en tekort komen of niet.

Zwartje vind wel dat hij veel te klein behuisd is nu. Ik kan dat volgen, maar er niet echt iets aan veranderen...
Hij probeert echter de hele tijd langs mij heen te glippen en klein als hij is, lukt dat ook geregeld... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door