Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3308089
Mijn volgende auto is een Ford Transit courier. (zo 'een bakkersautootje', 2 zitplaatsen vooraan en een grote kofferbak, een kleine vracht)
De mijne kan elk moment in panne vallen, dus heb ik genomen wat er in de garage stond en die is achteraan zonder ramen.
De honden zitten dus in het donker. Mijn duitse herder wil graag de boel in de gaten houden en zit nu buiten te kijken. Als we verder rijden gaat hij wel slapen, maar als hij iets hoort of als ik stop dan komt hij kijken.
Heeft er iemand zo een auto?
Zal ik best een lamp ophangen zodat ze iets zien?
Iemand tips?
#3308092
En nog een vraag:
Die laadbak is echt wel groot. Ruim comfortabel dus.
Maar wat als je een accident hebt? Dan vliegen ze (ik heb 2 herders) door de bak vrees ik.
Benchen installeren is dan weer zo een vrijheidsbeperking.
Hoe doen jullie dit?
Volgende week heb ik mijn nieuwe auto.
#3308093
eelke schreef:Ze zullen het vast minder leuk/prettig vinden, maar het lijkt me geen mishandeling ofzo ;) een lampje lijkt me wel prettig, helemaal donker is ook zo wat.
Ik denk aan een looplamp (en die heb ik). Dat is ineens wel veel licht.
Vind je dat een goed idee in het begin?
#3308095
Chouka schreef:En nog een vraag:
Die laadbak is echt wel groot. Ruim comfortabel dus.
Maar wat als je een accident hebt? Dan vliegen ze (ik heb 2 herders) door de bak vrees ik.
Benchen installeren is dan weer zo een vrijheidsbeperking.
Hoe doen jullie dit?
Volgende week heb ik mijn nieuwe auto.
Ja dan maken ze wel ff een flinke klap. Ik had een berlingo met achterbank en om die reden reed ik liever niet rond met de achterbank plat, te veel ruimte voor ze. Ik denk dat je voor jezelf even moet overwegen hoe veilig het voelt. Alles heeft voor en nadelen eigenlijk...
Chouka schreef: Ik denk aan een looplamp (en die heb ik). Dat is ineens wel veel licht.
Vind je dat een goed idee in het begin?
Da's heel veel licht ja. Ik zou denk ik bij de action ff kijken voor een campinglampje of bedlampje op batterijen, met led licht.

Chouka schreef:En heeft er iemand ervaring in welke mate zo een laadbak opwarmt? er is alleen vooraan airco.
Ja dat warmt gigantisch op. Je kunt niks openzetten natuurlijk. Ik denk dat het best te vergelijken is met een stilstaande auto in de zon. Er is niks geen lucht circulatie dan. Dat kun je overigens wel erin (laten) zetten hoor.

Misschien toch nog even goed nadenken of dit wel de juiste auto is? Want er klinken best veel 'maars'.
#3308098
Ik heb nu een renault traffic (en hiervoor een master). Allebei zonder ramen in de laadruimte. De kleine honden gingen/gaan in een (veel te grote) bench. de groten gaan in een (voor hun veel te kleine) bench, met de deur open. Ze gaan vrijwillig de bench in. In het begin liet ik een zaklamp branden, maar ze hebben geen probleem in het donker. De benches staan wel vast.
#3308099
eelke schreef:Ja dan maken ze wel ff een flinke klap. Ik had een berlingo met achterbank en om die reden reed ik liever niet rond met de achterbank plat, te veel ruimte voor ze. Ik denk dat je voor jezelf even moet overwegen hoe veilig het voelt. Alles heeft voor en nadelen eigenlijk...



Da's heel veel licht ja. Ik zou denk ik bij de action ff kijken voor een campinglampje of bedlampje op batterijen, met led licht.




Ja dat warmt gigantisch op. Je kunt niks openzetten natuurlijk. Ik denk dat het best te vergelijken is met een stilstaande auto in de zon. Er is niks geen lucht circulatie dan. Dat kun je overigens wel erin (laten) zetten hoor.

Misschien toch nog even goed nadenken of dit wel de juiste auto is? Want er klinken best veel 'maars'.
Dit is echt wel de ideale auto, aangepast aan mijn gezin met 2 honden. Ik zit er altijd alleen in.
Een tussenschot is een mogelijkheid, het raampje tussenin er uit halen, die verluchting bovenaan,...
Het allemaal zelf ontdekken kan, maar het hier vragen geeft me nog sneller oplossingen.

Ken jij 'die lucht circulatie'? koelt dat goed af?

Een traliewerk voor de zij- en achterdeur heb ik ook al gezien en dan kan je de auto beter laten afkoelen voor je vertrekt ergens anders. Lijkt me wel een beetje complex bij het dagelijkse in- en uitstappen.
#3308100
Lida. S schreef:Ik heb nu een renault traffic (en hiervoor een master). Allebei zonder ramen in de laadruimte. De kleine honden gingen/gaan in een (veel te grote) bench. de groten gaan in een (voor hun veel te kleine) bench, met de deur open. Ze gaan vrijwillig de bench in. In het begin liet ik een zaklamp branden, maar ze hebben geen probleem in het donker. De benches staan wel vast.
Dat vind ik een leuk bericht. Jou ervaring maakt me blij.
Heb jij soms last van te felle opwarming in de zomer? Hoe los jij dat op?
#3308103
Wij hebben een jumpy, ook geen ramen, ik vind dat juist koeler voor de honden. Warmt in de auto minder snel op als met ramen.
Ik heb wel een elektrische dak ventilatie laten inbouwen die je vanaf je dashboard op twee standen kunt bedienen.

En vaste hokken in de auto, de mijne gaan nogal veel mee overal naar toe.
#3308105
Chouka schreef:Dit is echt wel de ideale auto, aangepast aan mijn gezin met 2 honden. Ik zit er altijd alleen in.
Een tussenschot is een mogelijkheid, het raampje tussenin er uit halen, die verluchting bovenaan,...
Het allemaal zelf ontdekken kan, maar het hier vragen geeft me nog sneller oplossingen.

Ken jij 'die lucht circulatie'? koelt dat goed af?

Een traliewerk voor de zij- en achterdeur heb ik ook al gezien en dan kan je de auto beter laten afkoelen voor je vertrekt ergens anders. Lijkt me wel een beetje complex bij het dagelijkse in- en uitstappen.
Ja ik dacht, te veel ruimte, geen ventilatie, geen raampjes, dan moet je best wat dingen aanpassen voor het echt een fijne auto voor jullie is. Maar als je dat allemaal geen probleem vind kun je er echt wel de ideale auto van maken! Het zijn natuurlijk wel perfecte hondenauto's verder natuurlijk.
Er zit een raampje in je tussenschot nu? Dan komt daar ook al licht door toch? Dat vind ik wel een pluspunt, dan kun je ook fijn je honden in de gaten houden als je rijdt.
En vraag maar raak hier hoor, daar is het forum immers voor bedoeld :)

Ik heb geen ervaring met de luchtcirculatie. Ik heb alleen de personenuitvoeringen gehad, dus met achterbank, en dat is altijd open naar het hondengedeelte toe natuurlijk. Maar wel hier over gelezen, het is met een slang geloof ik. Maar als je toch je raampje eruit kunt slopen dan lucht dat ook wel genoeg als je je airco aan hebt denk ik.
#3308122
Kallista schreef:Wij hebben een jumpy, ook geen ramen, ik vind dat juist koeler voor de honden. Warmt in de auto minder snel op als met ramen.
Ik heb wel een elektrische dak ventilatie laten inbouwen die je vanaf je dashboard op twee standen kunt bedienen.

En vaste hokken in de auto, de mijne gaan nogal veel mee overal naar toe.
dat vind ik ook fijn om te lezen, 'juist koeler'.
Wat is dan nog het voordeel van die ventilatie? Nog koeler of verse lucht?
Zet jij ze apart in de auto? Ik zou samen willen. Zie jij voor-en nadelen?
#3308124
eelke schreef:Ja ik dacht, te veel ruimte, geen ventilatie, geen raampjes, dan moet je best wat dingen aanpassen voor het echt een fijne auto voor jullie is. Maar als je dat allemaal geen probleem vind kun je er echt wel de ideale auto van maken! Het zijn natuurlijk wel perfecte hondenauto's verder natuurlijk.
Er zit een raampje in je tussenschot nu? Dan komt daar ook al licht door toch? Dat vind ik wel een pluspunt, dan kun je ook fijn je honden in de gaten houden als je rijdt.
En vraag maar raak hier hoor, daar is het forum immers voor bedoeld :)

Ik heb geen ervaring met de luchtcirculatie. Ik heb alleen de personenuitvoeringen gehad, dus met achterbank, en dat is altijd open naar het hondengedeelte toe natuurlijk. Maar wel hier over gelezen, het is met een slang geloof ik. Maar als je toch je raampje eruit kunt slopen dan lucht dat ook wel genoeg als je je airco aan hebt denk ik.
Die grote ruimte lijkt me heel aangenaam voor mijn honden. Ik had alleen twijfels bij de veiligheid.
Als ik een nieuwe besteld had dan had ik achteraan ramen gehad. Dat duurt 3 à 4 maanden en de mijne heeft een kapotte turbo, dus die kan in panne vallen. Achteraf kost dat 3 keer meer en dat vind ik te prijzig.
Een ruimte afsluiten voor mijn spullen en de spullen van de honden zou fijn zijn, maar dan is hun ruimte kleiner.
Ja, dat klopt. Daarmee hebben ze wat licht. Ik twijfel er aan dat we elkaar horen. Dat moet ik volgende week zien. Het is iets te hoog. Tijdens het rijden denk ik niet dat ik hun kan zien, zeker niet als er achteraan geen licht aan is.
Als het raampje er uit gebroken wordt dan kan het er nooit meer in. Het lijkt me een goed idee om elkaar te horen en zodat zij meegenieten van de airco of verwarming van voor. Zelf zal ik dan misschien altijd in de tocht zitten.
en ja, daarom is een forum zo handig. Dan weet ik straks alles wat jullie nu al weten. Fijn dat jullie meedenken.
#3308137
Wij hebben achter ruitjes (in de achterdeurtjes). En halverwege staat een hek. Ik vind helemaal geen ruitjes wel erg donker! Tenzij er een ruitje in het tussenschot. Wij hebben ook een ruitje in het tussenschot (dat dus achter de bestuurdersstoel staat). Als er bij ons in de achterdeurtjes geen ruitjes zouden hebben gezeten zou ik het eerlijk gezegd ook wel best hebben gevonden, maar dan dus alleen als er in het tussenschot een ruitje zit. Dat wil ik inderdaad ook perse, ik wil mijn honden wel kunnen zien. Overigens vind ik het dan wel weer ontzettend ruk rijden, een compleet dichte auto :-X

Wij hebben dus halverwege de ruimte een hekwerk staan. Zie foto. Dus ze zitten tussen het tussenschot en het hek. Dat hek staat er voor de veiligheid. En ook omdat als ik de deuren open doe, mijn honden niet gelijk op straat staan. En ook als we een ongeluk krijgen en ze maken de auto open dat niet mijn honden op de snelweg staan. En ook om met heel heet weer met de zijdeur of achterdeur of beide open te kunnen rijden (aan de zijdeur hebben we ook een schot met een deurtje).
IMG_0085[1].JPG
IMG_0085[1].JPG (2.2 MiB) 2719 keer bekeken
Oh irri zeg, dat Barfplaats alle foto's draait >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door