Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3307894
Ja. Nou. We hebben nog een proefrit gemaakt, naar huis gereden, Joep gepast, en het past.

Dus ons dilemma is over. Een hyundai i30 van het vorige type.
Door eelke
#3307896
We hebben vandaag meerdere busjes gekeken, en dat was eigenlijk allemaal drie keer niks. Of oud, of veel km's, of 20.000 euro. En degene die dat allemaal niet had, piepte zo hard dat we niet meer over de snelweg terug durfden dus die hebben we ook maar laten staan :biggrin2:

Ik vond het wel spannend, 'stiekem' naar huis rijden en even passen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3307955
Hmm, wij hebben ook een andere auto nodig. De 3deurs Aygo voldoet niet meer als familie-auto, we passen er met zn 5en niet in.
Meneer had al op MP gekeken, maar werd daar ook niet direct gelukkiger van. Waar komt jouw nieuwe toet vandaan?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3307968
koekje schreef:Hmm, wij hebben ook een andere auto nodig. De 3deurs Aygo voldoet niet meer als familie-auto, we passen er met zn 5en niet in.
Meneer had al op MP gekeken, maar werd daar ook niet direct gelukkiger van. Waar komt jouw nieuwe toet vandaan?
Ach jee het beruchte 3 kinderzitjes op een rij in de auto verhaal. Schijnt niet altijd even makkelijk te zijn, past in veel auto's net niet. Succes Koek !
Door eelke
#3307970
Ik heb in de reviews van de i30 gelezen dat het daar wel zou passen. Maar goed, bij gebrek aan 3 kinderen heb ik me daar verder niet zo in verdiept ;D Joep was hier het belangrijkste punt.

Zo'n auto is het geworden. Ik vind dat we aardig op weg zijn richting burgelijk en degelijk nu. We gaan nu op zoek naar unisex-anwb jassen en daarna wil ik een elektrische fiets denk ik ::)
Afbeelding

Toch vind ik het wel een ding hoor. Heb 8 jaar berlingo / partner / berlingo gereden. Maar de nieuwe versies daarvan zijn allemaal stukken zwaarder en daarmee duurder. En best schaars. Degene die we gezien hebben waren allemaal ingevoerd vanuit het buitenland en met een beetje een vaag verhaal.
We hebben ook nog naar een fiat qubo gekeken, wat best een schattig dingetjes was, maar daarmee had ik toch helemaal het gevoel met een flinke windvlaag in de vangrail te zitten en ik had het idee dat ie helemaal opkrult bij een beetje botsing. Dan voelt de i30 toch degelijker.

En daarbij, ik heb dus ook 8 jaar niet echt in een ander soort auto gereden, en jeetje wat is de wegligging veel fijner. Die busjes stuiteren alle kanten op, en deze glijdt zo over de weg.

Ik kan me het warmte verhaal van Lizzy ook wel voorstellen. Maar daarin is het ook maar net wat je gewend bent, ik denk dat het in deze station met airco ook voor Joep een stuk koeler is dan in mijn berlingo zonder...

Ik vind dat zo'n speciaal luxe ding he, airco ;D

Moet alleen nog wel ff op zoek naar een hondenrek. Want in die busjes kon ik hem altijd gewoon overzetten, maar dat past in deze natuurlijk niet. Ik had al even gekeken, maar eentje die op maat gemaakt is, is 180 euro. Dat is wel ff een bedrag om over na te denken :-[ die kant en klare zeg maar zijn een paar tientjes.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3307990
Mooie bak Eelke, gefeliciteerd! :D

Enne... begin nog maar niet aan die elektrische fiets, voordat je het weet ben je verslaafd (sprak zij als ervaringsdeskundige).
Door eelke
#3308000
Pauline schreef:Mooie bak Eelke, gefeliciteerd! :D

Enne... begin nog maar niet aan die elektrische fiets, voordat je het weet ben je verslaafd (sprak zij als ervaringsdeskundige).
Ach ik heb ook nog geen unisex anwb jas dus zo'n vaart zal het niet lopen Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3308002
eelke schreef:Ach ik heb ook nog geen unisex anwb jas dus zo'n vaart zal het niet lopen Afbeelding
Die heb ik ook niet..... Gaat ook never-nooit-lukken, mijn man is geen unixex-model qua maat. ::) ;D
Door eelke
#3308003
Angelique schreef:Lekkere degelijke toet tante E :biggrin2: gefeliciteerd en veel plezier ermee. Ik zou een universeel rek nemen.
Ja degelijk hé? Stalen velgen enzo. En een set winterbanden op velg erbij. Volgens mij ook voorruit verwarming maar dat staat niet in het lijstje en ik weet het niet zeker meer want ik heb de afgelopen 2 dagen zo veel auto's gezien. En een start stop systeem wat we tijdens het proefrijden niet voor elkaar kregen. Maar goed, we hebben garantie dus dat zien we dan weer wel.

Oh en eindelijk weer een bliep-sleutel. Ik was er zo klaar mee, iedere keer terug lopen naar de voor portier om de auto op slot te doen als we Joep eruit hadden gehaald en die dan natuurlijk meteen de andere kant op het bos in wilde. Nu lekker decadent bliepen als ik richting bos loop :cool:

En een trekhaak. Dus misschien moeten we maar een caravan kopen.

Ha ja, ik word er wel heel blij van. Nu nog wachten tot maandag, lang!

Een universeel rek moet ik nog ff bekijken, want dan zitten die stangen zo halverwege je kofferbak en dat is ook wel zonde van de ruimte. Dus maandag nog maar eens goed bekijken. Op zich is de ruimte boven de achterbank niet zo groot, dus ik denk eigenlijk dat Joep vooral tegen de achterbank aan gelanceerd zou worden als we erg moeten remmen/botsen.

Hebben degene hier echt een rek ivm de veiligheid, of vooral omdat anders je hond er in theorie overheen zou kunnen klimmen? (dat doet ie niet, met Gijs hadden we om die reden wel een rek).
Door Kinnie
#3308032
Nou heb ik Jip zittend nooit opgemeten.... Maar staand is zijn schofthoogte 64cm, grote golden dus. Ik ben van de berlingo naar een ford focus station gegaan en hij kan er rechtop in zitten, maar meestal gaat hij liggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door