Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3307792
Goed, de Berlingo is stervende. Tijd voor wat nieuws.

We zijn vandaag aan het rondkijken geweest, oa naar een station, en ik heb toch wel wat twijfel over de hoogte. De hoogte van de kofferbak was 78. Als Joep zit is hij tot zijn kruin 80 cm, als hij staat 65 cm.

Hoe hebben jullie de hond in de auto? Zit ie dan altijd rechtop of gaat ie liggen? Joep zit nu altijd rechtop, maar dat is denk ik ook omdat ie anders niks kan zien omdat de raampjes van de berlingo hoger zijn. Ik vraag me dus af of hij in een station niet liever gaat liggen, want daarin kan hij liggend nog wel buiten kijken.
Door Tanna
#3307797
Wij hebben een Fiat Doblo en onze hond ligt op een dik kussen op de achterbank. Echt naar buiten kijken kan ze niet, maar toen we nog een Suzuki Swift hadden en ze wel naar buiten kon kijken ging ze ook gewoon liggen. Heb je daar wat aan.......waarschijnlijk niet ;) :biggrin2: !
Maarre.........een Doblo is wel een heerlijke auto, dit is onze tweede al.
Door eelke
#3307805
Pauline schreef:Ik heb weinig zinnigs in te brengen.... Onze Joep lag altijd en Joris zit altijd.
Aha. Goed om te weten dat het beide kan, maar verder niet te vergelijken nee ;D
Tanna schreef:Wij hebben een Fiat Doblo en onze hond ligt op een dik kussen op de achterbank. Echt naar buiten kijken kan ze niet, maar toen we nog een Suzuki Swift hadden en ze wel naar buiten kon kijken ging ze ook gewoon liggen. Heb je daar wat aan.......waarschijnlijk niet ;) :biggrin2: !
Maarre.........een Doblo is wel een heerlijke auto, dit is onze tweede al.
Een doblo en dan ligt ie op de achterbank? Dat is toch juist een fijne auto om ze achterin te zetten! Ik wil hem echt niet op de achterbank...gewoon veilig achter een rek in de kofferbak.

Maar ook een liggende hond dus. Joep gaat nu in de berlingo ook wel gewoon liggen eigenlijk. Dus misschien moet hij maar gewoon gaan wennen ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3307807
Kaio keek altijd graag naar buiten , of het nou een station was of een bus. Lekker kijken. Uiteraard lag ie op het eind. Fozzy die kijkt ook graag naar buiten, gaat liggen als het lang duurt.
Maxi telt eigenlijk niet mee, wagenziekte, die zit hangt meer, ligt nooit.

Ik zou altijd kijken naar een kofferbak die hoog genoeg is, ( op een paar cm na maakt niet heel veel uit) er zit gruwelijk veel verschil in stations wat die hoogte betreft. En voor maatje Joep moet daar echt wel keuze in zijn. Of zijn dat allemaal juist de lelijke? :biggrin2:
Maar goed ik ben buitenkijkers gewend ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#3307808
Ik wil dat ze rechtop kunnen zitten als ze dat willen. Ga zelf maar eens in de bak van een station zitten zonder dat je even rechtop kunt zitten bij een lange rit. Dus heeft ons paard een speciaal voor haar ontworpen eigen kennel gekregen waarin ze rechtop kan zitten en languit kan liggen in alle draaien die ze kan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3307810
Hond 80, auto 78, dat past hoor, dan bukt die maar een beetje. Hier is ook de ene zit en de andere ligt en de volgende staat.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3307812
Ik heb ook benches in de auto, beide kunnen zitten, liggen en draaien. Dus voldoende, Harry zit trouwens vaker naar ons te kijken dan baar buiten
Wij hebben een ford focus, nieuw model
Door Aprilsnow
#3307831
Wij hebben ook een zitter. Hij moet tenslotte de omgeving kunnen scannen of er iets loopt waar hij op kan reageren ::)
Als we verder weg moeten dan ging hij in de Prius mee (op de achterbank met hoes) ook daar bleef hij eigenlijk altijd zitten of hij moest echt kapot zijn dan gaat hij wel eens 2 minuten liggen.

Nu hebben we een Auris. Bedoeling is dat hij in de kofferbak gaat maar of dat zo'n slim idee is met zijn reacties op andere honden. Ik denk dat ik dan maar op de achterbank ga zitten. We zijn toch altijd met zijn tweetjes als we met die auto gaan.

Al met al... geen idee dus maar ik zou ook zeggen dat Joep dan maar met iets minder geheven hoofd moet zitten :P
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3307834
eelke schreef:Goed, de Berlingo is stervende. Tijd voor wat nieuws.

We zijn vandaag aan het rondkijken geweest, oa naar een station, en ik heb toch wel wat twijfel over de hoogte. De hoogte van de kofferbak was 78. Als Joep zit is hij tot zijn kruin 80 cm, als hij staat 65 cm.

Hoe hebben jullie de hond in de auto? Zit ie dan altijd rechtop of gaat ie liggen? Joep zit nu altijd rechtop, maar dat is denk ik ook omdat ie anders niks kan zien omdat de raampjes van de berlingo hoger zijn. Ik vraag me dus af of hij in een station niet liever gaat liggen, want daarin kan hij liggend nog wel buiten kijken.
*ouwelullenalert*

Wij hebben al meer dan 25 jaar een station, verschillende merken. Niet flitsend, maar wel heel praktisch met kinderen en honden (en doorlopende bezoekjes aan de bouwmarkt want het huis is nooit af, en vergeet de kampeervakanties niet. :biggrin2: )
Zoë, onze Rhodesian (de grootste die we hadden) ging altijd redelijk snel liggen. Tristan (Beagle) bleef langer staan/zitten maar ging uiteindelijk liggen, net zoals Moyra. Waarom? Zeg het maar.
Als ik Moyra in mijn koekblikje meeneem doet ze niet anders dan in de station. In het koekblikje ligt de achterbank plat dus heeft ze de volle ruimte. In de station zit ze achterin met het skiluik open zodat we haar kunnen zien, en zij ons.
Door src_esther
#3307839
eelke schreef:Aha. Goed om te weten dat het beide kan, maar verder niet te vergelijken nee ;D

Een doblo en dan ligt ie op de achterbank? Dat is toch juist een fijne auto om ze achterin te zetten! Ik wil hem echt niet op de achterbank...gewoon veilig achter een rek in de kofferbak.

Maar ook een liggende hond dus. Joep gaat nu in de berlingo ook wel gewoon liggen eigenlijk. Dus misschien moet hij maar gewoon gaan wennen ::)
We hebben een hatchback, daar ligt/zit Ko in de kofferbak, dat lijkt hij het prettigst te vinden, liever nog blijft hij thuis. Als hij zit, kan hij zijn oren alleen niet rechtop zetten, die raken dan steeds het plafond. Maar dat ik dat nou veilig vind, nee. Ben altijd bang dat er iemand van achteren naar binnen rijdt en de kofferbak ís de kreukelzone...
Door eelke
#3307843
kira schreef:Ik wil dat ze rechtop kunnen zitten als ze dat willen. Ga zelf maar eens in de bak van een station zitten zonder dat je even rechtop kunt zitten bij een lange rit. Dus heeft ons paard een speciaal voor haar ontworpen eigen kennel gekregen waarin ze rechtop kan zitten en languit kan liggen in alle draaien die ze kan.
Hmja, dit is dus net het verschil tussen helemaal netjes rechtop zitten, of een beetje onderuit gezakt zitten. En Joep kennende, gaat hij tegen de rugleuning of de zijkant leunen, en dan hangt hij dus toch al een beetje door.

Maar goed ik denk dat we toch maar eens gaan vragen of we morgen met Joep langs mogen komen bij de dealer om te passen. In de auto van mijn zwager zat hij prima maar die is net 6 cm hoger. Zul je net zien...
Door zurca
#3307875
src_esther schreef:We hebben een hatchback, daar ligt/zit Ko in de kofferbak, dat lijkt hij het prettigst te vinden, liever nog blijft hij thuis. Als hij zit, kan hij zijn oren alleen niet rechtop zetten, die raken dan steeds het plafond. Maar dat ik dat nou veilig vind, nee. Ben altijd bang dat er iemand van achteren naar binnen rijdt en de kofferbak ís de kreukelzone...
Wij hebben, met de honden in de kofferbak, eens een aanrijding van achteren gehad. Ging niet hard, kofferbak zat niet in de kreukels maar de honden (en wij ook) zijn zich rot geschrokken. Tous wou sindsdien niet meer in de kofferbak. En ook wij vonden het een eng idee "wat als het wel volle vaart was gegaan?!" Tous zat sindsdien op de achterbank, met een net achter onze stoelen. Maar eigenlijk is er voor elke manier van je hond in de auto vervoeren wel een scenario te bedenken waarbij het mis kan gaan. :-\

Eelke, Tous stond altijd in de kofferbak en op de achterbank lag hij. Ziggy ligt bijna altijd.
Denk inderdaad dat het een goed idee is om een proefrit met Joep te gaan doen. Succes met het zoeken naar een fijne, nieuwe auto :)
Door sella
#3307887
Wij maken altijd een proefrit met de honden.
En ik ben ooit met een rotgang van achter aangereden en de achterkant goed ingedeukt.
Amber durfde ook niet meer achterin.
Wij vonden het ook eng en sindsdien zitten de honden in het midden deel en is de kofferbak bagagedeel.
Door Lizzy
#3307893
Wij hadden een Renault Kangoo, zijn een Subaru Forester gaan rijden en we hebben Godzijdank nu weer een bussie. Met hond = bussie. Het was altijd benauwd daar achterin. Maar OK, ik had er dan twee achterin geprakt..... Toch, met honden..... Bussie :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door